Prima pagină - ISLAMUL
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
la newsletter-ul Editurii Adevăr Divin!
Cumpărături
Coșul este gol
3647 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Ramana Maharshi
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Despre îngeri cu Doreen Virtue
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    ISLAMUL
    Introducere în doctrinele esoterice

    » Coperta
    Prezenta lucrare este o introducere în studiul doctrinei sufite. Este important, înainte de toate, a defini punctul de vedere conform căruia abordăm acest subiect: acest punct de vedere nu este cel al erudiției pur și simplu, oricare ar fi interesul științific pentru rezumatele doctrinare care figurează în. acest studiu; noi înțelegem, mai degrabă, să contribuim la eforturile celor care, în lumea modernă, caută să înțeleagă adevărurile permanente și universale al căror mod de expresie este orice doctrină sacră.
    Colecția: Logos
    Afișat de 11985 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:12.00 RON
    •Reducere:10%
    •Preț site:10.80 RON *
    Momentan indisponibil(ă)!

    În prezent nu cunoaștem dacă și când acest produs va fi în stocul nostru.
    Puteți însă să faceți precomandă și astfel veți fi anunțat(ă) atunci când acesta devine disponibil.
    Pentru aceasta trebuie să fiți autentificat(ă).
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    At-Tasawwuf

    Sufismul (at-Tasawwuj), care este aspectul esoteric sau „interior” (bâtin) al Islamului, se distinge de Islamul exoteric sau „exterior” (zâhir) în același mod în care contemplarea directă a realităților spirituale – sau divine – se diferențiază de respectarea legilor care le traduc în ordinea individuală în raport cu condițiile unui anumit ciclu al umanității. În vreme ce calea comună a credincioșilor tinde către obținerea unei stări de fericire după moarte accesibilă în virtutea unei participări indirecte și oarecum simbolice, prin acțiuni conforme cu prescripțiile sacre, la Adevărurile divine, Sufismul are scopul în el însuși, în sensul că oferă accesul la cunoașterea imediată a eternului; această cunoaștere fiind una cu obiectul său, eliberează din înlănțuirea fatală a existențelor individuale; – starea spirituală de baqâ, ‚la care aspiră contemplativii sufiți și al cărei nume înseamn㠄subzistenț㔠pură, în afara oricărei forme, este aceeași cu starea de moksha, „eliberarea” despre care vorbesc doctrinele hinduse, ca „extincție” (aljanâ) a individualității, care precede „subzistența”, este analogă cu niruâna, ca noțiune negativă.

    Deoarece Sufismul comportă o atare posibilitate, el trebuie identificat cu „miezul” (al-lubb) formei tradiționale care îl conține. El nu poate fi supra-adăugat Islamului, căci ar avea un caracter periferic în raport cu mijloacele spirituale ale acestuia; dimpotrivă, el este mai aproape de izvorul supra-uman decât exoterismul religios, și el participă activ, deși într-un mod interior, la funcțiune a revelatoare pe care o manifestă această formă tradițională și pe care continuă să o mențină în viață.

    Acest rol „central” al Sufismului în sânul lumii islamice poate trece neobservat celor aflați în exterior, deoarece esoterismul, fiind conștient de semnificația formelor și în același timp suveran din punct de vedere intelectual față de acestea, în așa fel încât poate asimila, cel puțin pentru prezentarea doctrinei, anumite noțiuni sau simboluri care provin dintr-o altă sursă decât propriul izvor tradițional. În fine, poate să pară bizar că Sufismul este „spiritul” sau „inima Islamului” iruh al-islâm sau qalb al-islâm) și că el reprezintă în același timp spiritul care, în lumea islamică, este cel mai liber față de contururile mentale ale acestuia. – Este important totodată să nu se confunde această libertate adevărată și cu totul interioară, cu mișcările rebele împotriva tradiției, acestea nefiind totuși libere din punct de vedere intelectual față de formele pe care le neagă din lipsă de înțelegere. Or, acest rol al Sufismului în lumea islamică! este similar cu cel al inimii în om, în sensul că inima este centrul vital al organismului și că ea este de asemenea, în realitatea sa subtilă, „sălașul” unei esențe care depășește orice formă individuală.

    Orientaliștii, consecvenți în a aduce totul în plan istoric, nu ar putea în nici un fel să explice acest aspect al Sufismului decât prin influențe străine de Islam; de asemenea, ei au atribuit originea Sufismului, în funcție de diversitatea preocupărilor, surselor iraniene, hinduse, neo-phitonice sau creștine. Aceste atribuiri divergente s-au echilibrat, în final, unele pe altele, cu atât mai mult cu cât nu există nici o rațiune suficientă pentru a pune la îndoială autenticitate a istorică a filiației spirituale a maeștrilor sufiți, filiație care, într-un „lanț” (silsilah) neîntrerupt, urcă până la Profet.

    Totuși, argumentul decisiv în favoarea originii muhammadiene a Sufismului rezidă tocmai în el însuși: dacă înțelepciunea sufită provenea dintr-o sursă aflată în afara Islamului, cei care aspiră la această înțelepciune – care nu este, cu siguranță, de natură livrescă sau pur și simplu mental㠖 nu s-ar fi putut sprijini, pentru a o realiza mereu și mereu, pe simbolismul coranic; or, tot ceea ce face parte integrantă din metoda spirituală a Sufismului, și aceasta în mod constant și necesar, izvorăște din Coran și din învățătura Profetului.

    Orientaliștii care susțin ipoteze non-musulmane a Sufismului subliniază în general faptul că doctrina sufită nu a apărut, în primele secole ale Islamului, cu toate dezvoltările metafizice pe care le va comporta ulterior. Dar această remarcă, atât cât este valabilă pentru o tradiție esoterică, – deci transmițându-se mai ales printr-o învățătură orală, – dovedește contrariul a ceea ce se pretinde, căci primii sufiți se exprimau într-un limbaj foarte apropiat de Coran, iar expresiile lor concise și sintetice implicau deja întreaga esență a doctrinei. Dacă aceasta a devenit mai târziu mai explicită și mai elaborată, nu este decât un fapt normal și propriu oricărei tradiții spirituale; literatura doctrinară se dezvoltă, nu atât în raport cu noi cunoștințe, cât prin necesitatea de a limita erorile și de a reînsufleți o intuiție slăbită.

    Pe de altă parte, cum adevărurile doctrinare sunt susceptibile de o dezvoltare indefinită iar civilizația musulmană a absorbit anumite moșteniri preislamice, maeștrii puteau totdeauna, în învățătura lor orală sau scrisă, să utilizeze noțiuni împrumutate din aceste moșteniri, ele fiind adecvate adevărurilor pe care trebuie să le facă accesibile celor mai capabile spirite contemporane, adevăruri pe care simbolismul propriu Sufismului le implica dealtfel într-un mod succint.

    Astfel cosmologia, știință derivată din metafizica pură, singura care constituie fundamentul doctrinar indispensabil al Sufismului, se exprima în mare parte cu ajutorul noțiunilor deja definire de vechii maeștri, precum Empedocle și Plotin. Pe de altă parte, acei maeștri sufiți care aveau o cultură filosofică, nu puteau ignora adevărul învățăturii lui Platon; iar platonismul care li se atribuie este de același ordin cu cel al sfinților Părinți greci, a căror doctrină rămâne, totuși, în mod esențial, apostolică.

    Ortodoxia Sufismului nu se manifestă doar prin menținerea formelor islamice; ea se exprimă, în aceeași măsură, prin dezvoltarea sa organică pornind de la învățătura Profetului, și mai ales prin capacitatea sa particulară de a asimila orice formă de expresie spirituală care nu este în mod esențial străină Islamului: și aceasta nu se aplică numai la formele doctrinare, ci, în egală măsură, la aspectele auxiliare ale unei arte)

    Cu toate că sunt certe contactele dintre primii sufiți și contemplativii creștini, – istoria maestrului sufit Ibrâhîm ibn Adham o dovedește –, o anumită legătură între Sufism și monahismul creștin din Orient nu se explică a priori prin interferențe istorice. Așa cum explic㠂Abd al-Karîm al-jîlî în cartea sa al-Insân al-Kâmil („Despre Omul Universal”), mesajul lui Hristos „dezvăluie” anumite aspecte interioare – și, în consecință, esoterice – ale monoteismului abrahamic: dogmele creștine, care se pot reduce toate la dogma celor două naturi, divină și umană, ale lui Hristos, rezumă, într-un anume mod, sub form㠄istorică”, tot ceea ce Sufismul ne va învăța despre unirea cu Dumnezeu. De asemenea, sufiții gândesc că Domnul Iisus (seyidn⠒Aissa) reprezintă, printre trimișii divini (rusul) tipul perfect de sfânt contemplativ: a întinde obrazul stâng către cel care l-a lovit pe cel drept, înseamnă detașarea spirituală prin excelență, ieșirea voluntară în afara jocului acțiunilor și reacțiunilor cosmice.

    pag. 17 - 21


    A apărut în: 2004-

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:


     Cele mai noi 6 articole la ,,Religie“ -> ,,Islamism“ 
    Învățăturile lui Mulla Nasruddin
    pilde hazlii din înțelepciunea sufită
    Omul universal
    Islamul și funcțiunea lui René Guénon
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Religie“ -> ,,Islamism“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Herald  
    Dansul relațiilor
    Cum să vorbim când ne simțim furioși, răniți, speriați, frustrați, jigniți, înșelați sau disperați
    Deschiderea Porții Dragonului
    Calea devenirii lui Wang Liping, maestru daoist modern din școala Longmen
    Politica locului de joacă
    cum să înțelegi viața emoțională a copilului tău
    Modelul divin
    Biruința asupra morții
    Străpungerea spre ființă
    etapele maturității umane
    Destrămarea curcubeului
    știință, iluzie și fascinație
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Herald“
     Cele mai noi 8 articole la colecția Logos  
    Spiritul pendulator
    Eseurile de la Stuttgart
    ANTIHRISTUL
    Mărturii ale Bibliei și tradiției
    Divinul feminin
    Viziuni și profeții în tradiția sapiențială
    Maniheismul
    Principiile, dogmele și morala
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Logos“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 1.1035 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.