Prima pagină - Zen în 10 minute
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
la newsletter-ul Editurii Adevăr Divin!
Cumpărături
Coșul este gol
3692 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Ramana Maharshi
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromoterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Despre îngeri cu Doreen Virtue
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Zen în 10 minute
    Peste 300 de sfaturi și exerciții pentru regăsirea seninătății

    » Coperta
    Stres, anxietate, surmenaj. Cum putem scăpa de toate acestea, chiar dacă nu ne permitem să renunțăm la programul supraîncărcat din fiecare zi?
    Afișat de 15706 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:29.00 RON
    •Reducere:25%
    •Preț site:21.75 RON *
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    pag. 21-22

       Ascultați-vă bioritmurile

       A fi zen contrazicând "ceasul intern" este complet imposibil. Este ca și cum ați trăi în permanență în decalaj orar. Veți alerga toată ziua, însoțit de oboseală, fără să apreciați nici un moment al zilei.
       Oamenii de știință au constatat de multă vreme că ne este mai greu să ne trezim iarna, când lumina este mai slabă. însă viața actuală merge total împotriva vechilor ritmuri. Vara era dedicată lungilor zile de muncă la câmp, iar iarna, după ce stăteau de veghe, strămoșii noștri mergeau la culcare odată cu găinile!
       Astăzi, ne odihnim mai ales vara, și iarna începem să muncim înainte să se facă ziuă! Desigur, nu putem trăi împotriva curentului, însă putem totuși învăța să ne cunoaștem mai bine bioritmurile. O activitate potrivită într-un moment potrivit al zilei înseamnă seninătate și plăcere.
       Studiul bioritmurilor se bazează pe constatarea că, în univers, totul este ritm: ciclul lunii, ciclul anotimpurilor, ciclul femeii.
       În funcție de data nașterii, bioritmia calculează fluctuațiile energiei dumneavoastră pe parcursul întregii vieți și vă oferă informații cu privire la forma fizică, emoțională și intelectuală, în Japonia, unde studiul bioritmurilor este considerat în mod real o știință, numeroase întreprinderi au adoptat această analiză pentru a vă planifica treburile. Nu sunteți într-o zi fastă? Rămâneți acasă. Este o lună în care sunteți în formă?
    Munciți de două ori mai mult. Aceste întreprinderi au constatat o scădere a erorilor informatice și a accidentelor. Studiul bioritmurilor este utilizat de asemenea de numeroși sportivi de performanță.
       Calculul bioritmurilor în funcție de vârstă și de data nașterii este destul de complex.
       Pentru a le defini la scara întregii vieți, există numeroase site-uri gratuite pe Internet. Atenție totuși la site-urile mai puțin serioase care se ocupă cu prezicerea viitorului. Puteți consulta cartea lui Patrick Debarbieux, ABC des biorythmes (Ed. Jacques Grancher, 1999).

       ORELE ZEN

       Pe parcursul celor 24 de ore ale zilei, corpul nostru are propriul său ritm. A-l contrazice este o sursă de stres.
       Capacitatea noastră de atenție și de concentrare începe să crească de îndată ce ne trezim, pentru a atinge un vârf la ora 11. Apoi scade până la ora 14 și urcă apoi la un nou vârf spre sfârșitul după-amiezii.
       Însă la scara unei ore corpul își impune, de asemenea, propriul ritm, care se modifică la aproximativ 90 de minute. Atenția noastră se află în punctul maxim după 25 de minute în timpul unei activități. Apoi scade încetul cu încetul. Oboseala începe să se facă simțită după 75 de minute. De ce să nu facem o pauză în acel moment? Este, deloc întâmplător, și una dintre regulile pentru siguranța rutieră!

       CĂTRE DESCOPERIREA CEASULUI DUMNEAVOASTRĂ INTERN

       Fiecare ființă umană are ritmul său personal, astfel că și dumneavoastră trebuie să vă descoperiți ritmul propriu. De exemplu, puteți fi mai mult sau mai puțin sensibil la schimbările de anotimp, la nevoia de odihnă din jurul orei 14.
       Începeți prin a vă studia ciclul somnului notând zilele în care vă simțiți odihnit și orele la care vă treziți. Somn lent, somn paradoxal, un ciclu de somn durează în medie 90 de minute. Este mai bine uneori să vă treziți cu jumătate de oră mai devreme și să nu intrați într-un nou ciclu.
       Luați în seamă și orele în care ați fost mulțumit de munca dumneavoastră, pentru că erați foarte concentrat, pentru că nu v-ați risipit forțele. Notați timpul pe care l-ați consacrat acelei activități, În măsura în care se poate, încercați în zilele următoare să vă organizați programul în funcție de aceste observații și faceți pauze în momentele în care simțiți că vă copleșește oboseala. Nu ezitați să închideți ochii câteva momente, să vă preparați o băutură caldă sau să respirați câteva minute la fereastră.

    pag. 62-63

       ÎNVĂȚAȚI SĂ DORMIȚI ZEN

       Dușmanii somnului

       TELEVIZORUL
       Imagini violente sau prea izbitoare, unde electrice: televiziunea ne stimulează creierul și îl ține treaz. Evitați să vă uitați la televizor în pat. Chiar dacă suntem prea obosiți, nu reușim să stingem ecranul dacă ne captivează o emisiune, în timp ce o carte ne poate cădea din mâini. Jurnalul televizat poate fi foarte agresiv. Faceți testul, nu aprindeți televizorul. Veți petrece o seară de zece ori mai odihnitoare.

       TELEFONUL
       Dacă sună fără încetare, acest instrument util devine agresiv, deoarece vă întrerupe activitățile serii, și deci provoacă un stres. Reglați-l pe modul silențios și nu mai răspundeți cu o oră înainte să vă culcați. Cei care obișnuiesc să dea telefoane târzii vor renunța încetul cu încetul.
    Vor suna în alt moment!

       CALCULATORUL
       Un ecran în plus... În general, încercați să țineți în dormitor cât mai puține aparate electrice în stare de veghe. Dacă nu aveți altă încăpere, debranșați-le. Există prize echipate cu un buton on-off care permit stingerea tuturor aparatelor în același timp. Dacă răspundeți la mailuri, dacă vorbiți online seara până târziu, se întâmplă același lucru ca în cazul telefonului: creierul este stimulat, timpul se scurge și mergeți direct în pat, fără să fi trecut prin sita "deconectare".

       SPORTUL LA ORA 21
       Pentru insomniaci se recomandă practicarea sportului. Favorizează somnul. Însă după ora 20-21 corpul dumneavoastră, trezit de efortul fizic, nu va mai avea deloc chef să meargă la culcare.

       FACTURILE ȘI GRIJILE  
       Și dacă ați verifica conținutul cutiei de scrisori dimineața mai degrabă decât seara? Facturile și alte mici vești rele vă vor rămâne în minte toată noaptea. Veți întoarce inutil problema pe toate părțile și nu veți adormi.

       ALCOOLUL
       Alcoolul este un prieten fals, deoarece lovește imediat. În general, nu ni se pare nimic special să mergem la culcare după ce am băut un pahar. Dar, pe lângă faptul că alcoolul este o otravă pentru sănătate, riscați de asemenea să vă treziți în plină noapte cu senzația că aveți o "cască pe cap", și nu veți mai putea adormi din nou.

       EXCITANȚII
       Ceaiul, cafeaua trebuie evitate după ora 17, dacă doriți să aveți o noapte bună. Însă diminuați și consumul de "medicamente" despre care se crede că vă elimină oboseala, disponibile în farmacii. Adesea sunt produse pe bază de cofeină și vă țin în stare de veghe în mod artificial.

       Luminoterapia pentru un somn zen

       Un somn bun înseamnă și o stare bună la trezire. Dacă sunteți obosit întreaga zi, în ceață, asta nu înseamnă neapărat că veți dormi mai bine seara. Ați constatat fără îndoială că vara ne trezim mai ușor, odată cu lumina zilei. Ca să adormim mai bine, ar trebui să ne expunem la lumina soarelui cel puțin o oră pe zi. Or atunci când lucrăm iarna nu reușim să facem asta. Căutați razele soarelui oricând puteți: stați în apropierea ferestrelor, ieșiți să vă aerisiți în pauza de prânz. Vă puteți organiza de asemenea ședințe de luminoterapie cu ajutorul unei lămpi speciale, dacă somnul dumneavoastră este mai prost iarna decât vara, iar senzația de oboseală se instalează înainte de Crăciun, pentru a nu dispărea decât în aprilie!
       Cereți mai întâi sfatul medicului. Va ști să vă îndrume cu privire la produsele care există pe piață în acest domeniu (lămpi, ecrane).

    pag. 112-113

       ÎNVĂȚAȚI SĂ CEDAȚI

       Nu încercați să controlați totul

       Vă recunoașteți în unele dintre situațiile următoare?
       • Îmi este greu să deleg sarcini deoarece mi-e teamă ca munca să nu fie prost făcută.
       • Prefer să fac tot eu munca de bucătărie, decât s-o deleg, deoarece apoi voi găsi planurile de muncă neterminate.
       • Prefer să fac eu însămi bagajele, cel puțin sunt sigură că nu uităm nimic.
       • Dacă las copiii singuri cu tatăl lor pentru un weekend, oare vor avea mese echilibrate și vor face baie în fiecare seară? Sigur că nu.
       V-ați recunoscut? Pentru a rămâne zen, poate că este timpul să stați puțin deoparte. Totul vă iese perfect și se poate conta întotdeauna pe dumneavoastră. Este o calitate importantă, Însă apropiații dumneavoastră au probabil uneori senzația că se sufocă, deoarece le lăsați din ce în ce mai puțin spațiu de libertate. Iar dacă cedați, sunteți atât de stresată (deoarece încercați să vă rețineți remarcile și nu reușiți), încât celălalt are impresia că ia cursuri de șofat cu instructorul lângă el.

       CEILALȚI NU FAC LUCRURILE MAI PUȚIN BINE, CI DOAR DIFERIT

       Sunteți sigură că munca pe care o delegați nu va fi făcută la fel cum o faceți dumneavoastră. În bucătărie este dezordine, deoarece copiii au pregătit masa. Remarcați din primul moment doar dezavantajele situației. Acordați-vă timp să apreciați părțile bune: copiii s-au distrat, s-au destins, au învățat să manevreze cratița, ceea ce este constructiv și folositor pentru ei.

       PENTRU A RĂMÂNE ZEN, DISPĂREȚI!

       Este prea mult pentru dumneavoastră, nu vă puteți abține de la o remarcă pe ici, pe colo, de la un sfat. Nu reușiți să rămâneți zen. Un truc: dispăreți, tară a pregăti nimic dinainte. Oferiți-vă la o ieșire la cinema și lăsați copiii cu tatăl lor, nu vor muri. Da, se vor culca prea târziu, vor mânca mai puține legume și mai multă ciocolată, însă vor petrece o seară complice cu tăticul lor, iar dumneavoastră vă veți gândi puțin la propriul confort. Când reveniți, veți avea fără îndoială de strâns câteva fleacuri (căci sigur nu s-a derulat totul așa cum dirijați dumneavoastră seara cu o mână de maestru), însă vă va lua 5 minute. Și ați petrecut o seară excelentă.

       Nu învinuiți

       Copilăria noastră este ghidată de semnale trimise de adulți: "fă-mi pe plac", "nu plânge", "fă un efort", "muncește mai mult", "poți să te descurci mai bine", "grăbește-te"!
       Noi înmagazinăm aceste mesaje pe care le vehiculează educația. Ca adulți, ne învinuim uneori atunci când avem impresia că nu răspundem la aceste mesaje. Și intrăm în circuitul închis al lui "tot mai bine" sau al lui "insuficient": nu lucrez suficient, sunt prea lent, sunt prea leneș, sunt prea delăsător etc.
       Este imposibil să rămânem zen atunci când avem impresia că n-am dus la bun sfârșit o misiune. Însă dacă lucrați 20 de ore pe zi și vă faceți reproșuri, sau dacă ați ales un part-time pentru a merge să vă luați copiii de la școală în fiecare zi și vă reproșați că sunteți un tată prost sau o mamă proastă, vă învinuiți fără motiv și vă pierdeți seninătatea. Vina vă poate alunga liniștea în fiecare clipă a existenței: somn prost, vacanțe irosite. Și dacă ați începe imediat să vă gândiți că nu meritați să vă torturați astfel?
       Gândiți-vă la asta de fiecare dată când simțiți că vă invadează sentimentul de vină: "Merit să trăiesc în pace, deci refuz aceste gânduri negative."

    pag. 194-195

       ZEN ÎN FAȚA SOCIETĂȚII DE CONSUM

       Știința de a ne stăpâni în fața abundenței de mesaje pe care le primim, în publicitate, în magazine, în modă, nu exista pe vremea primilor filozofi zen, veți spune. Și totuși, fără îndoială vizionari, maeștrii zen și yoghinii au analizat suficient complexitatea spiritului uman pentru a le da un nume acestor dorințe provocate de lumea exterioară: obiecte de dobândit, tot mai numeroase, în speranța unei fericiri iluzorii. Yoghinii numesc aceste tentații multiple vritti. Un fel de mică voce interioară asemănătoare cu cea a unui copil care are un capriciu și care repetă: "Trebuie să cumperi lucrul ăsta, ai nevoie de el, chiar îți trebuie, imediat."
       Yoghinii ne sfătuiesc să stăpânim aceste voci ale tentației cu ajutorul koan-urilor: devize pe care ni le creăm, în funcție de personalitate, în urma unei lungi reflecții asupra propriei persoane. Și atunci când simțim că vritti ne hărțuiesc și ne asaltează utilizăm un koan, ne oprim o clipă, pentru a alege grâul de neghină.

       Nu vă lăsați păcălit

       Doar că, iată, cei care fac publicitate nu au studiat probabil temeinic spiritul uman, dar știu și ei cum funcționează. Și toată ziua inventează false koan-uri, pe care le adoptăm. Într-atât de mult, încât alergăm în magazine pentru a ne umple dulapurile cu iluzii. Iată un exemplu de mesaj publicitar: "Vă lipsește... ", "Noi avem ceea ce vă lipsește, și veți fi liniștit și senin dacă îl aveți", "Cumpărați... ".
       Pentru a rămâne zen în fața acestei hărțuieli permanente, analizați atent mesajele publicitare: pe ecran, pe hârtia lucioasă a revistelor, cupluri fericite, fete superbe. Este o fericire care vi se vinde, un paradis de supermarket. Însă cumpărând crema X îl veți face într-adevăr pe soțul dumneavoastră să fie Ia fel de îndrăgostit ca bărbatul din imagine?
       Mai subtil: în reviste, autorii articolelor vă anunță că "jeanșii slim" sunt de acum la modă sau că crema Y este într-adevăr senzațională. Ei nu fac publicitate? Să nu credeți asta. Părerea lor este adesea influențată de o pagină de publicitate din aceeași revistă sau doar de faptul că marca respectivă le-a trimis produsul, cu fotografia sau chiar cu textul care ar trebui s-o însoțească.

       Deosebiți dorințele dumneavoastră profunde de dorințele altora

       Trăim într-o societate a supraabundenței, este o evidență. Ne aflăm într-o zonă bogată a globului, o altă evidență, și nu vom înceta să ne oferim ceea ce ne place. Însă în același timp o putem face cu mai mult discernământ. Treceți prin fața unei vitrine și un obiect vă face poftă. Nu-l cumpărați imediat. Așteptați o săptămână. Așteptați ca acele vritti să tacă. Anumite obiecte vor fi uitate după o zi sau două. Apoi, puneți-vă următoarea întrebare: Chiar vă doriți acest obiect, sau vreți să-l aveți pentru că "toată lumea îl are"? Dacă așa stau lucrurile, vă supuneți dorințelor celorlalți, nu propriilor dorințe. Și de aceea vă veți plictisi repede de obiectul pe care-l veți cumpăra sub această influență. Deoarece nu vă aparține. Aparține unui dictat colectiv. Însă e perfect dacă vă plictisește, vânzătorul va fi mulțumit, în curând veți cumpăra altul!
       Dacă cumpărați ceea ce corespunde personalității dumneavoastră, veți avea senzația că într-adevăr vă faceți pe plac și nu vă veți plictisi de ceea ce ați cumpărat.

     


    A apărut în: 2013-11

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:


     Cele mai noi 9 articole la ,,Învățături spirituale“ -> ,,Zen“ 
    Inimă pură, minte iluminată
    Viața și corespondența unei sfinte zen irlandeze
    Ce este Zen?
    Dialog pentru începători
    Chan – Inima Trezirii
    Învățăturile marilor maeștri
    ZENisme (Ediție nouă!)
    Să râdem pe calea către iluminare
    Pacea poate fi întâlnită la fiecare pas
    Calea lucidității practicată în viața de zi cu zi
    Istoria Zenului
    Doctrina și practica zen în China și Japonia
    Zen și arta reparării motocicletei
    O investigație asupra valorilor
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Învățături spirituale“ -> ,,Zen“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Humanitas  
    Mintea moralistă
    De ce ne dezbină politica și religia?
    Pe scara din dos a filozofiei
    Treizeci și patru de mari filozofi în viața de zi cu zi și în gândire
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Humanitas“
     Cele mai noi 4 articole la colecția Cărți practice (Editura Humanitas)  
    Influență, persuasiune, motivare
    Noi tehnici. Cum să-ți seduci interlocutorii, cum să transmiți o idee, cum să-ți mobilizezi echipa
    Frumoasă și suplă după naștere
    Programul complet de nutriție, gimnastică și bună dispoziție
    Cum să îți simplifici viața
    Ghid inteligent pentru o viață mai simplă și mai fericită
    Sănătatea copilului meu
    Ghid de simptome și îngrijiri
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Cărți practice (Editura Humanitas)“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 1.4290 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.