Prima pagină - Introducere generală în studiul doctrinelor hinduse
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
la newsletter-ul Editurii Adevăr Divin!
Cumpărături
Coșul este gol
3697 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Ramana Maharshi
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Despre îngeri cu Doreen Virtue
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Introducere generală în studiul doctrinelor hinduse

    » Coperta
    Introducere generală în studiul doctrinelor hinduse este o carte fundamentală nu numai pentru cunoașterea tradiției hinduse, prima din acest ciclu al umanității de la care ne-au rămas texte scrise esențiale, ci și pentru definirea și caracterizarea diferitelor domenii ale științelor sacre, ca și pentru precizarea noțiunilor și termenilor definitorii ai oricărei cunoașteri tradiționale.
    Afișat de 13896 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:34.00 RON
    •Reducere:10%
    •Preț site:30.60 RON *
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

     

    CAPITOLUL 1. ORIENT ȘI OCCIDENT


    Primul lucru pe care-l avem de făcut în studiul de față este să determinăm natura exactă a opoziției ce există între Orient și Occident și, înainte de toate, în acest scop, să precizăm sensul pe care vrem să-l dăm celor doi termeni ai acestei opoziții. Putem spune, ca primă aproximație poate cam sumară, că Orientul este, pentru noi, în mod esențial Asia, iar Occidentul, Europa; însă aceasta cere câteva explicații.

    Când vorbim, de pildă, despre mentalitatea occidentală sau europeană, folosind fără deosebire unul sau altul din acești termeni, înțelegem mentalitatea proprie rasei europene luată în ansamblul său. Vom numi deci european tot ceea ce este legat de această rasă, și vom aplica această denumire comună tuturor indivizilor născuți din ea, în orice parte a lumii s-ar găsi: astfel, americanii și australienii, pentru a nu-i pomeni decât pe aceștia, sunt pentru noi europeni, exact la fel ca oamenii de aceeași rasă ce au continuat să locuiască Europa. Într-adevăr, este evident că deplasarea sau chiar nașterea într-o altă regiune nu poate schim­ba rasa, în consecință nici mentalitatea inerentă acesteia, și chiar dacă schimbarea mediului este susceptibilă de a determina mai devreme sau mai târziu anumite modificări, acestea vor fi destul de secundare, neafectând caracterele cu adevărat esențiale ale ra­sei, ci făcând dimpotrivă să reiasă uneori mai evident unele dintre ele. Astfel, la americani putem constata cu ușurință dezvoltarea împinsă la extrem a unora dintre tendințele constitutive mentali­tății europene moderne.

    Se pune totuși aici o problemă, pe care nu putem să n-o indicăm pe scurt: am vorbit despre rasa europeană și despre mentalitatea sa; dar există într-adevăr o rasă europeană? Dacă se înțelege prin aceasta o rasă primitivă, având o unitate originară și o perfectă omogenitate, trebuie să se răspundă negativ, căci ni­meni nu poate contesta că populația actuală a Europei s-a format printr-un amestec de elemente aparținând unor rase foarte di­verse, nici că există diferențe etnice destul de accentuate, nu doar de la o țara la alta, ci chiar în interiorul fiecărui grup național. Totuși, nu e mai puțin adevărat că popoarele europene prezintă destule caractere comune pentru a putea fi deosebite net de toate celelalte; unitatea lor, chiar dacă este mai degrabă dobândită decât originară, este suficientă pentru a se putea vorbi, așa cum facem, ‚ despre rasa europeană. Numai că, această rasă este în mod natural mai puțin fixă și mai puțin stabilă decât o rasă pură; elementele europene, amestecându-se cu alte rase, vor fi absorbite mai ușor. și caracterele lor etnice vor dispărea mai rapid; însă aceasta nu se aplică decât în cazul în care există amestec. și dimpotrivă. atunci când există doar juxtapunere. caracterele mentale. care ne inte­resează cel mai mult, apar într-un fel mai reliefate.

    Aceste caractere mentale sunt de altfel cele datorită cărora r unitate a europeană iese mai mult în evidență: oricare ar fi fost diferențele inițiale în această privință ca și în altele. s-a format puțin câte puțin, în cursul istoriei, o mentalitate comună tuturor., popoarelor Europei. Asta nu înseamnă că nu există o mentalitate specială pentru fiecare din aceste popoare. dar particularitățile ce, le disting sunt secundare în raport cu un fond comun în care par 1 să se suprapună: ele sunt în definitiv ca niște specii ale aceluiași gen. Nimeni. nici chiar dintre cei ce se îndoiesc că se poate vorbi despre o rasă europeană, nu va ezita să admită existența unei ci­vilizații europene; și o civilizație nu este altceva decât produsul și expresia unei anumite mentalități.

    Nu vom încerca să precizăm de pe acum trăsăturile specifice mentalității europene, deoarece ele vor reieși suficient în continuarea acestui studiu; vom indica doar că la formarea sa au contri­buit mai multe influențe: cea care a jucat rolul preponderent este incontestabil influența greacă sau, dacă se preferă, greco-romană. Influența greacă este aproape exclusivă în privința punctelor de vedere filozofic și științific. În pofida apariției anumitor tendințe speciale, și propriu-zis moderne. despre care vom vorbi mai de­parte. Cât privește influența romană, ea este mai puțin intelectu­ală cât socială. afirmându-se în special în concepțiile despre Stat. drept și instituții; în plus. intelectual vorbind, romanii au împru­mutat aproape totul de la greci. astfel încât, prin ei nu s-a mani­festat decât influența acestora în mod indirect. Trebuie semnalată de asemenea importanța, în special din punct de vedere religios. a influenței iudaice. pe care o vom regăsi de altfel, în egală măsu­ră, într-o anumită parte a Orientului; există aici un element ex­tra-european la originea sa, dar care nu este mai puțin constitutiv, într-o anumită măsură, mentalității occidentale actuale.

    Dacă ne referim acum la Orient, nu se poate vorbi despre o rasă orientală sau asiatică, chiar cu toate restricțiile aduse luării în considerare a unei rase europene. Aici e vorba de un ansamblu mult mai întins, cuprinzând populații mult mai numeroase, cu diferențe etnice mult mai mari; se pot distinge în acest ansamblu multe rase mai mult sau mai puțin pure, care oferă însă caracteris­tici foarte clare, fiecare având o civilizație proprie, foarte diferită de celelalte: nu există o civilizație orientală așa cum există una oc­cidentală, ci în realitate există civilizații orientale. Ar fi deci cazul să se spună lucruri speciale pentru fiecare dintre aceste civilizații, și vom indica în continuare care sunt marile diviziuni generale ce se pot stabili sub acest raport; dar, cu toate astea, se vor găsi aici, dacă ținem mai mult la fond decât la formă, destule elemente sau mai degrabă principii comune pentru a se putea vorbi de o men­talitate orientală, prin opoziție cu mentalitatea occidentală.

    Nu este absolut exact când spunem că fiecare dintre rase­le Orientului are o civilizație proprie; acest lucru nu este rigu­ros exact decât pentru rasa chineză, a cărei civilizație își are chiar baza sa esențială în unitatea etnică. Pentru celelalte civilizații asiatice, principiile de unitate pe care se întemeiază sunt de o natură . cu totul diferită, cum vom explica mai târziu, fapt ce le permite să înglobeze în această unitate elemente ce aparțin unor rase ex­trem de diverse. Spunem civilizații asiatice, deoarece acelea pe care le avem în vedere sunt toate asiatice prin originea lor, chiar atunci când se întind în alte regiuni, ca în cazul mai ales al civili­zației musulmane. De altfel, este evident că în afara elementelor musulmane, nu considerăm drept orientale popoarele din estul Europei și nici chiar din unele regiuni vecine Europei: nu trebuie să se confunde un oriental cu un levantin, care este mai degrabă contrariul, având mai ales ca mentalitate caracterele esențiale ale unui occidental veritabil.

    Nu poți să fii decât frapat la prima vedere de disproporția ce­lor două ansambluri ce constituie respectiv ceea ce numim Orient și Occident: fiind vorba de opoziție între ele, nu poate exista cu adevărat echivalență nici chiar simetrie între cei doi termeni ai acestei opoziții. Avem în această privință o diferență comparabilă celei ce există geografic între Asia și Europa, a doua neprezen­tându-se decât ca o simplă prelungire a primei; la fel, situarea re­ală a Occidentului în raport cu Orientul nu este în fond decât cea a unei ramuri detașate de trunchi, ceea ce trebuie să explicăm acum mai pe larg.

    CAPITOLUL II. DIVERGENȚA

    Dacă se ia în considerare ceea ce s-a convenit să se numeas­că antichitatea clasică, și dacă o comparăm cu civilizațiile orienta­le, se constată cu ușurință că ea este mai puțin îndepărtată de ele, în anumite privințe cel puțin, decât Europa modernă. Diferența între Orient și Occident pare să fi crescut mereu, însă ea este într-un fel unilaterală, în sensul că doar Occidentul s-a schimbat, pe când Orientul, într-un mod general, a rămas în mod sensibil așa cum era în acea perioadă ce se obișnuiește a fi privită drept antică, dar care este totuși relativ recentă. Stabilitatea, s-ar pu­tea spune chiar imutabilitatea, este un caracter ce li se recunoaște civilizațiilor orientale, în special celei chineze, însă interpretarea ei este diferită: europenii, după ce au început să creadă în „pro­gres” și „evoluție’: adică de un secol și ceva încoace, vor să vadă aici un semn de inferioritate, pe când noi vedem, dimpotrivă, o stare de echilibru pe care civilizația occidentală nu se dovedește capabilă să-I atingă. Această stabilitate se afirmă de altfel atât în lucrurile mici cât și în cele mari, un exemplu izbitor în acest sens putându-se găsi în faptul c㠄moda’: cu variațiile sale continue, nu există decât în țările occidentale. In definitiv, occidentalul, și mai ales occidentalul modern, apare în mod esențial ca schimbător și inconstant, neaspirând decât la mișcare și agitație, în timp ce orientalul prezintă exact caracterul opus.

    Dacă s-ar dori figurarea schematică a divergenței în discuție, n-ar trebui așadar să se traseze două linii ce se îndepărtează într-o parte și cealaltă a unei axe, ci Orientul ar trebui reprezentat prin

    Pag. 19 – 23


    A apărut în: 2014-02

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:
     Articole de același autor, René Guénon: 


     Cele mai noi 9 articole la ,,Religie“ -> ,,Budism“ -> ,,Hinduism“ 
    Shiva
    Legenda marelui zeu, povestiri si învătături din Shiva Mahapurana
    Skanda Karttikeya
    Legenda marelui erou spiritual, fiu al lui Shiva
    Ganesha
    Legenda zeului cu cap de elefant
    Tantra și viața cotidiană
    Cum să devii un buddha al compasiunii
    Calea spre Nirvana
    Șase prelegeri despre budismul vechi ca o disciplină a salvării
    Vijnana Bhairava Tantra
    Cele 112 tehnici pentru atingerea stării de iluminare spirituală
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Religie“ -> ,,Budism“ -> ,,Hinduism“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Herald  
    Deschiderea Porții Dragonului
    Calea devenirii lui Wang Liping, maestru daoist modern din școala Longmen
    Politica locului de joacă
    cum să înțelegi viața emoțională a copilului tău
    Modelul divin
    Biruința asupra morții
    Străpungerea spre ființă
    etapele maturității umane
    Destrămarea curcubeului
    știință, iluzie și fascinație
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Herald“
     Cele mai noi 5 articole la colecția Philosophia Perrenis  
    Omul universal
    Islamul și funcțiunea lui René Guénon
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Philosophia Perrenis“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 1.2755 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.