3552 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Principiile unei afaceri-star (carte) Cum pot acestea sa te imbogateasca |  » Coperta | Cartea de fata este ajutorul pe care acesta il ofera tuturor acelora care isi doresc sa-i urmeze exmeplul. Ai un avantaj daca stii precis ce cauti - spune el. Am codificat ce stiu eu, cunostintele dobandite de pe urma faptului ca uneori l-am gasit si alteori nu. Cred ca acum stiu cum sa pun problema. Si am asternut totul pe hartie, pentru ca tu sa poti sa-ti creezi propiul star. | Afișat de 17682 ori. |
| Preț raft: | 32.00 RON | |
Reducere: | 5% | Preț site: | 30.40 RON
* | |
Contact
|
DescriereÎn cele cinci afaceri-star ale lui
Koch, profitul total a valorat de zece ori banii pe care i-a investit și
media simplă a fost de 16 ori. Niciuna dintre investițiile-star nu a
dat greș. Cel mai scăzut profit a fost puțin peste dublu banilor
investiți. Succesul pentru reușita
unei afaceri nu constă în abilități extraordinare sau în volumul de
muncă depus. Mulți oameni formidabil de capabili au pornit o afacere
nouă și au eșuat. În contextul marii majorități a companiilor,
principala diferență între succes și eșec rezidă în oameni. Însă există
un mod mai bun de a reuși decât bazându-vă pe calitățile oamenilor care,
oricum, sunt dificil de cunoscut din exterior și a priori. Răspunsul
este să nu lucrați sau să nu investiți în marea majoritate a
companiilor. Secretul este să alegeți companiile care au oricum șanse să
devină de succes. Răspunsul, cu adevărat util, la întrebarea Ce anume
vă va aduce succes?, este poziționarea, poziționarea, poziționarea,
nu oamenii, oamenii, oamenii. Autorul spune în această carte de afaceri,
că atunci când găsiți o afacere-star, când sunteți un prim angajat
într-o afacere-star, când investiți într-o afacere star, stabiliți
șansele de câștig în favoarea voastră. Identificarea ideii pentru o
afacere-star necesită imaginație. Validarea ideii pentru o afacere-star
(verificarea faptului că afacerea chiar este un star), necesită gândire
serioasă, cercetare și experimente. Ce este o afacere-star?O afacere-star este liderul nișei sale de piață. V-ați putea întreba cum se definește nișa de piață? Pentru
ca o nișă să fie o piață separată, trebuie să aibă clienți diferiți,
produse sau servicii diferite și un mod de a face afaceri diferit de cel al pieței principale sau al altor nișe de piață. Timp de 70 de ani, până în anii 80, nu încăpea vorbă că principalii producători de mașini ai lumii erau Ford, General Motors și Chrysler
(cei Trei Mari). Totuși, în paralel cu piața principală a mașinilor a
evoluat o piață de mașini mai mici, mai ieftine. Cele mai de succes
mărci au fost Volkswagen și mai târziu Mini. Piața
mașinilor mici era o nișă separată.Avea clienți diferiți (europeni și
cei cu un buget mai limitat), produse diferite și lideri de piață
diferiți. Piața mașinilor s-a ramificat într-un mare număr de noi nișe spre exemplu, autoturismele monovolum, unde domină Chrysler, segmentul de lux, dominat de Mercedes-Benz, și nișa SUV, unde există un alt lider, Jeep. Un alt exemplu al nișelor separate se regăsește în cazul băuturilor. De pildă, Red Bull sau Dr. Pepper. Toate încercările din partea Coca-Cola Corporation și a altor producători de a concura cu Red Bull sau Dr. Pepper,
au eșuat. Poziția de lider într-o nișă nu are nicio valoare decât dacă,
mai devreme sau mai târziu, nișa devine foarte profitabilă și țâșnesc
bani din ea. În momentul în care aveți clară în minte ideea legată de
poziția de lider într-o nișă, atunci sunteți la un pas de a înțelege cum
să identificați o afacere-star. Conform acestei cărți de afaceri,
este esențial ca nișa de piață să crească rapid, deoarece puterea
progresiilor geometrice este de așa natură încât, într-o companie cu
creștere mare, vânzările și profiturile, când apar se vor multiplica
rapid. Poziția de lider al nișei
presupune că acea companie și produsele sale sunt preferate de către
clienții nișei respective. O firmă de prim nivel ar trebui să aibă
prețuri mai mari sau costuri mai mici decât o companie similară care o
urmează. Prețuri mai mari, deoarece clienții preferă produsul, iar
costuri mai mici, întrucât firma poate să-și distribuie costurile fixe
asupra unui volum mult mai mare de tranzacții decât competitorii săi. Există
o singură capcană (uriașă) pentru o companie-star. Un star încetează să
fie star dacă își pierde poziția de lider. Astfel, o companie care
valorează o avere poate să-și piardă aproape complet valoarea. Într-o
nișă de piață nu există decât un lider de piață, dar pot exista mulți
imitatori. Există o ramură a teoriei
afacerilor numită strategie, care a fost inventată în anii 60 de o
firmă de consultanță inedită, Boston Consulting Group (BCG). Cea mai
renumită invenție a BCG a fost matricea creștere-cotă de piață, conform
căreia, din punct de vedere strategic, există patru tipuri de afacere:
- Staruri: lideri pe piețele cu creștere mare;
- Semne de întrebare: imitatori pe piețele cu creștere mare;
- Vaci de muls: lideri pe piețele cu creștere scăzută;
- Câini: imitatori pe piețele cu creștere scăzută.
Autorul acestei cărți de afaceri
spune că: La finalul anilor 70, matricea creștere-cotă de piață a
fost intens criticată și a căzut în dizgrație. Principalul motiv a fost
vina căpătată prin asociere. BCG născocise matricea ca parte a unui plan
ticălos de a aloca resurse la nivel central. În încercarea de a da
conducerii, celor care o creaseră și consultanților săi ceva de făcut,
matricea fost folosită pentru stabilirea strategiei de la vârf, pentru
luarea de fonduri din anumite compartimente și alocarea acestora către
alte compartimente. Ideile modelează cursul istoriei. (John Maynard Keynes) Ca afaceri-star, în această carte avem exemplul Google, Amazon, Netscape, eBay, Yahoo! sau Skype.
Afacerile-star nu trebuie să aibă nicio legătură cu tehnologia. Doar
una dintre cele cinci staruri pe care le deține Richard Koch, este o
companie cu profil tehnologic. Compania-star cea mai longevivă este Coca-Cola Company, înregistrată în 1888, fiind o companie-star cu o poziție solidă până în anii 90 ai secolului trecut. McDonalds
este unul dintre marile staruri ale afacerilor. În 1940, Dick și Mac
McDonald au deschis o cafenea în San Bernardino, California. Compania a
introdus propriul sistem rapid de servire, o linie de producție
simplificată pentru hamburgeri, oferind lumii un nou tip de restaurant,
magazinul de hamburgeri cu profil fast-food. Dacă nu lucrați încă într-o companie-star, faceți-vă o prioritate din a găsi una urgent! De ce? Plăcerea. E mult mai plăcut să lucrați într-o echipă care dezvoltă rapid, cu stofă de învingătoare. Dezvoltarea personală. Dezvoltați-vă pe orice dimensiune doriți. Indiferent ce ați vrea să faceți, va fi necesar. Veți fi cineva.
În calitate de lider al firmei aflate într-o fază incipientă, veți ieși
în evidență și veți putea investi în firmă o parte din ego-ul vostru. Veți fi promovați mult mai ușor, mai sigur și mai repede.
O firmă cu creștere mare e destul de diferită de una cu o creștere
redusă. O companie care se extinde rapid e întotdeauna în criză de
talente. Curând, veți avea șansa de a fi mai bine plătiți și să primiți bonusuri grase. Odată de o afacere-star a ajuns la o anumită dimensiune, îi va fi greu să nu producă mulți bani și să nu împartă din capital. Ați putea câștiga mulți bani. Nu este vorba de salariul normal, ci de acțiuni și opțiuni. Dacă sunteți fondator sau antreprenor aspirant, găsiți o idee legată de o afacere-star (această carte de afaceri
vă îndrumă unde o puteți găsi). Concentrați-vă pe selecția primilor
voștri 20 de angajați la fel de mult ca pe înființarea companiei.
Oferiți-le primilor 20 dintre angajați o parte generoasă din acțiunile
companiei. Dacă firma nu reușește să se dezvolte rapid și este cu
adevărat o companie-star, acest lucru se întâmplă deoarece nu toți
oamenii sunt potriviți. Fiți dispuși să stați în culise, concentrați-vă
pe activitatea sau activitățile asupra cărora sunteți chiar buni și care
vă plac. Conform definiției unei
companii-star, principala valoare pe care o astfel de organizație o are
este aceea că vă împiedică să investiți timp și efort în idei care
aproape sigur nu vor recompensa acel efort. Dacă nișa voastră există
deja, există și liderul. Întotdeauna este posibil de înlocuit liderul,
dar este mai dificil. E dificil să
creați o nouă nișă viabilă. Majoritatea încercărilor de a crea o nișă
eșuează, deoarece trebuie îndeplinite două condiții: trebuie să existe
un gol pe piață și trebuie să existe o piață în gol. Companiile-star
sunt rare. Cerințele sunt apăsătoare. Însă aveți un avantaj uriaș dacă
știți ce căutați și dacă puteți respinge simplu și rapid marea
majoritate a ideilor voastre și ale prietenilor voștri. Marea parte a
managerilor străluciți și a antreprenorilor supereroi realizează
miracole nu datorită strălucirii lor, ci fiindcă se află la locul
potrivit în momentul potrivit. Pentru crearea unei noi companii-star există șapte pași necesari, prezentați și explicați în această carte de afaceri:
- Divideți piața;
- Selectați o nișă cu creștere rapidă;
- Alegeți-vă clienții;
- Definiți beneficiile noii nișe;
- Asigurați o variație profitabilă;
- Dați un nume nișei pe care intenționați s-o conduceți;
- Denumiți marca într-un mod care completează numele categoriei.
Nu
orice idee legată de o nouă categorie (nu orice potențială
companie-star) funcționează la fel de bine în practică precum în teorie.
Când aveți de-a face cu un star care nu funcționează, este vorba
aproape întotdeauna despre un star fals. Fie că sunteți patroni sau
angajați, acceptați adevărul. Starurile
adevărate ar trebui să radieze de energie. Există doar două greșeli
reale pe care le fac antreprenorii. Una este să persevereze în cauzele
pierdute. Cealaltă eroare, mult mai gravă, este să nu-și dea seama ce
potențial minunat de bogat are o companie-star. Andrew Campbell,
profesor și editor specializat în Drept bancar și al finanțelor
internaționale: Managerul e un erou în Vest, dar un impostor. Conceptul
de management s-a dovedit o imensă diversiune. Contextul de management
în conducerea unei companii e neînsemnat în comparație cu faptul că are
un caracter comercial sau antreprenorial, sau are oameni cu abilități
speciale. Orice organizație are nevoie de oameni cu abilități relevante
pentru afacerea sa, mai curând decât să transforme oamenii în manageri
generali. Așteptările mari sunt cheia către orice succes. (Sam Walton) Starurile
reprezintă sub 5% din totalul companiilor dintotdeauna. Dar starurile
contribuie cu peste 95% din valoarea pe termen lung și probabil cu cel
puțin 120% din banii generați vreodată. Pentru a imprima starului vostru
o creștere mai rapidă trebuie să sporiți rata de creștere vizată, să vă
extindeți din punct de vedere geografic, să inovați o nouă valoare, noi
produse și noi canale, să faceți achiziții treptate. Richard Koch, autorul acestei cărți de afaceri,
a dobândit o avere imensă, de multe ori în urma unei investiții
inițiale în companii pe care le-a înființat, le-a făcut rentabile sau
le-a ajutat să se extindă decisiv: printre acestea se numără Filofax, restaurantele Belgo, Plymouth Gin și Betfair
(cea mai mare și mai profitabilă companie de jocuri de noroc pe
internet). Este și autorul unor celebre cărți de afaceri, printre care Principiul 80/20, care s-a vândut în peste 700000 de exemplare în întreaga lume și a fost tradusă în 24 de limbiCaracteristiciNumărul de pagini: 270Formatul în cm. (l x L): 13 x 20 I.S.B.N.: 9786068739403Traducerea: Andrii Vlad PopaTitlul original: The Star Principle. How it can make you rich A apărut în: 2016-04 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|