Adevăr Divin
▷ Și altele... ▷ Romane

Secretul crailor de Curtea-Veche

Autor:
Autor: Mircea Tomuș
Editura:
Editura: Limes
Ceea ce particularizează demersul exegetic al lui Mircea Tomuș este faptul că el discută critic, pe larg, absolut toate abordările critice dedicate acestei capodopere a narativei românești, de la Pompiliu Constantinescu la Perpessicius...
Secretul crailor de Curtea-Veche

20.00 RON (Stoc 0)

Indisponibil

× Anunță-mă când „Secretul crailor de Curtea-Veche” e disponibil(ă)

• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea

×

Detalii:

Și care ar putea fi sintetizată astfel: romanul, ca gen narativ, se bazează pe patru dimensiuni principale: dimensiunea demiurgică, cea problematică, dimensiunea diegetică și, în fine, cea simfonică. Prima dintre ele, dimensiunea demiurgică, se întemeiază pe un raport specific între eul actorial / referențial și un spațiu intern / extern, însumând tendințe de confundare / limitare între un autor / cititor (critic) și existența interioară / exterioară, cu tendințe de definire cantitativă extensiv / limitative, cât și cu forțe de coerență și unificare ca și cu forțe de automișcare și autodefinire, pe fragmente și în întreg, și prezentându se în stare fluidă, prin fragmentarism și pluralitate, o anumită tensiune de deschidere a închiderii și o retragere / avansare a principiului auctorial.

Cea de a doua dimensiune a romanului ca gen narativ, dimensiunea problematică, este, în această variantă a narativității, în același timp, deschisă spre libertatea totală, dar închisă în propriul ei program în care se impune conținutul, materia romanescă, substanța ei pur epică, cu determinările ei cantitative, conturul unitar și coerența ei, ca și încheierea, finalitatea, prin treptele succesive de gradare și mijloacele narative specifice. Dimensiunea diegetică subsumează propria mișcare, mișcarea actanților și semnificația întâmplărilor.

În fine, dimensiunea simfonică se constituie începând cu construcția simfonică a cerului și continuând cu armonia / dizarmonia de grupuri și în ansamblu, pentru ca să cuprindă funcționarea a ceea ce am putea numi normele orchestrării și care ar fi să fie, pe rând și împreună, norma contrastului, cea a similitudinii, apoi norma contrastului atenuat / accentuat ca și norma similitudinii atentuate / accentuate, norma seriilor lineare gradate, norma seriilor paralele, și norma seriilor mixte, toate împreună concurând la și construind armonia întregului. Ceea ce particularizează demersul exegetic al lui Mircea Tomuș este faptul că el discută critic, pe larg, absolut toate abordările critice dedicate acestei capodopere a narativei românești, de la Pompiliu Constantinescu la Perpessicius, de la G. Călinescu la Mihail Sebastian, de la Ovidiu Cotruș la Al. George, de la Al. Oprea la Vasile Lovinescu, de la Nicolae Manolescu la Ioan Derșidan, de la Vladimir Streinu la Petru Mihai Gorcea, de la Ovid S. Crohmălniceanu la Tudor Vianu și alții.


Stoc
Stoc Stoc 0
Preț
Preț 20.00 RON
Discount
Discount 0%
Preț final
Preț final 20 RON
I.S.B.N.
I.S.B.N. 978-973-726-880-8
×

Trebuie să fii autentificat pentru a scrie review-uri

Recomandări:

Nu sunt produse la această cotegorie

×

Coșul de cumpărături

Titlul
Preț RON
-%
Redus RON
 
Subtotal
Șterge
produs(e) în coș, preț total:

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Golește coșul Finalizează
×

Adăugat în coș

Titlul
Preț
Redus
Preț final

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Vezi coș