Medicina isihastă (vol. 3)
Sacro-Terapia
„Medicina isihastă este o carte de terapie pentru suflet, minte și trup, este o operă de artă prin formă și o operă filozofică prin conținut, într-o cuprindere de viziune teologică... |
30.00 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
„În Ascetica și Mistica Ortodoxă, Părintele Stăniloae vorbește despre modelul triadic al sufletului la Calist Catafygiotul, ca minte, duh rațiune, distinct de poftă și mânie ca energii, lucrări. Până la Părintele Ghelasie, teologii nu au încercat cred să sintetizeze acest model antropologie al lui Calyst cu cel palamit, în conexiune actualizată cu personalismul antropologie, ontologic relațional, eferverscent în sec. XX. Părintele Ghelasie a reușit acest lucru, limpezind antropologia creștină printr-o actualizare în context general și prezentând-o într-un limbaj specific, inconfundabil.” Pr. Neofit Linte, Schitul „Piatra Scrisă”
„La capătul sau pe parcursul drumului vieții ajungem, măcar pentru câteva clipe, la «poarta Raiului». Acesta este mesajul pe care mi l-a transmis părintele Ghelasie Gheorghe prin lucrarea Medicina isihastă. Cărarea pe care o avem de urmat este «Recunoașterea Limbajului Sacru al Vieții, care este Sănătatea în sine». Primul pas spre sacroterapie este trezirea conștiinței de suflet întrucât, așa cum afirma părintele, «Medicina Isihastă este o Dublă Medicină, de Suflet și de Corp, este revenirea la Viață și doar un Corp cu Sufletul său este Viu». Boala este prezentată ca o ruptură a logicii trinitare din realitate a noastră... Reînvierea acesteia aduce reordonarea memoriilor din bolile noastre.” dr. med. Cristiana Pîrșoi, medic specialist, Craiova
„Medicina isihastă este o carte de terapie pentru suflet, minte și trup, este o operă de artă prin formă și o operă filozofică prin conținut, într-o cuprindere de viziune teologică. Rețetele au rol și scop de corectarea erorilor și greșelilor pe care le facem cu mintea și cu sufletul, a greșelilor alimentare cât și a concepțiilor greșite despre boală. Dacă acum Dumnezeu a îngăduit să aveți această minunată «erminie. de viață în mână... aveți posibilitatea să alegeți calea în Hristos spre vindecarea proprie și participarea la refacerea Realității adevărate, așa cum a creat-o Preasfânta Treime!” Psihoterapeut Gina Chiriac, Centrul de recuperare medicală Sfântul Grigorie Decapolitul, Craiova Părintele Ghelasie e poate cea mai insolită figură a monahismului românesc. În orizontul gândirii sale a avut loc marea întâlnire a filosofiei cu teologia, în încercarea de a trasa liniile de forță ale unei filosofii creștine. Meritul Părintelui e acela de a fi „remodelat” limbajul teologiei academice, prin succesive nuanțări și reveniri. În Medicina isihastă avem de a face cu o terapeutică ortodoxă integrală, înțeleasă ca recuperare a „limbajului adevărat al Tainei Vieții.” Crăciun Alexandru-Valentin, filosof, București |
Cuprins:
Prefață ... 5 Medicina Isihastă Sacra-Terapia ... 17 Origine ... 17 Existența ... 20 Treimea Creației ... 24 Configurație Suflet și Corp ... 28 Stabilirea bolilor ... 31 Căderea Creației din Perfecțiune ... 34 Bolile Corpului ... 40 Polarizarea Viu și Neviu ... 48 Ce este Alimentația Vie ... 51 Neutru, Yang și Yin ... 55 Definiri ... 60 Sufletul-Ființă Conștientă, Corpul-Energii Raționale ... 70 Supracauză, Cauză, Efect. Calitățile acestora ... 72 Cum ne Naștem ... 80 Configurația Energetică a Creației ... 86 Întrepătrunderi Energetice ... 91 Subconștientul, uciderea Conștiinței Perfecte ... 98 Limbajul Subconștientului ... 106 Limbajul Negativ al Subconștientului ... 111 Configurația Generală ... 118 Împletirile Energetice din Corpul Nostru ... 125 Căderea din Rai în Triplă Decădere ... 133 Cele trei Sisteme de Boli ale Medicinii Isihaste ... 137 Bolile de Sistem Mental-Nervos ... 140 Paranormalul ... 150 Tratamentul Bolilor Mentale și de Nervi ... 158 Cele trei Deschideri și Desfundări Energetice ... 171 Tratamentul Bolilor Sistemului Energetic Acumulativ ... 185 Postul, Miracolul Echilibrării Energetice ... 194 Terapia prin Post ... 207 Bolile Energetice și Tratamentul lor ... 214 Sexul, Desacralizarea Iubirii și Negativizarea Inimii ... 227 Medicina Femeii ... 243 Hrana Explozivă și de Depunere ... 263 Un Model Terapeutic ... 266 Elements of Iconic Anthropology at Fr. Ghelasie Gheorghe and Fr. Dumitru Stăniloae Current Landmarks in the Dialogue between Science and Religion ... 271 Introduction ... 272 Elements of Triadology ... 274 Elements of Iconic Anthropology ... 278 Remarks ... 282 Iconic Anthropology versus Naturalist Scientific Theories on the Nature ofMind and the Problem of Consciousness ... 284 Several conc1usions ... 292 The arrow of time ... 293 Naturallaw and spiritual freedom in the conception of Fr. Stăniloae ... 297 Gânduri despre Apusul Vieții ... 303 Despre Medicina isihastă ... 323 La poarta Raiului cu Părintele Ghelasie ... 325 Medicina isihastă – o erminie a vieții creștine ... 327 Isihasmul sau Viața ca Taină ... 331 |
Fragment:
Medicina IsihastăSacro-Terapia1A. Origine Medicina ca Origine este în Ordinea esențială a existenței. În viziunea creștină noi creația suntem dublă realitate, ca Suflet și Corp. Sufletul este după Chipul Lui Dumnezeu, iar Corpul este după Chipul Sufletului nostru. Prin Sufletul nostru Chipul Lui Dumnezeu se traduce-transpune și în Chip de Creație. Așa avem pe Dumnezeu în noi și totodată suntem pură Creație deosebită de El, Creatorul. Noi avem Firea-Ordinea Dumnezeiască în noi, dar tradusă totodată în Fire și Ordine specifică de Creație. De aceea Ordinea Dumnezeiască este Temelia și baza Ordinii de Creație. Noi nu suntem înlănțuiți în Ordinea Dumnezeiască, ci o avem ca Fire în noi înșine, ca niște Fii de Creație ai Lui Dumnezeu. Așa și noi Creația avem Cele Dumnezeiești în adâncul Firii noastre. Firea noastră Sănătoasă este în Asemănare cu Ordinea Dumnezeiască. Prin comparare cu Ordinea Dumnezeiască ne putem vedea în ce măsură mai suntem Sănătoși, sau Bolnavi. Noi suntem Sănătoși doar dacă ne menținem în Ordinea Firească pe care a întipărit-o Dumnezeu în noi. Dacă ieșim din această Ordine firească, cădem în Boală. Boala ne strică Ordinea Firească. Noi trebuie să fim Liberi în Firea noastră, nu în ceva care este Împotriva Firii. Boala este Libertatea împotriva Firii noastre, normale. Ce Libertate este aceasta care ne Face Bolnavi?... Alegerea Bolii este Robie nu Libertate. Astfel Originea Medicinii este în Ordinea-Libertatea Firească a Realității noastre, Sănătatea însăși. Adevărata Medicină este Sănătatea, nu Boala. Boala adaugă Medicinii Terapia, arta de Vindecare a Bolilor. Boala este Conflictul dintre Firea noastră Sănătoasă și Alte Firi Anormale distrugătoare: Noi fiind Dublă realitate ca Suflet și Corp, înseamnă că Boala este Dublă, Sufletească și Trupească, tulburări de Ordine în Suflet și tulburări de Ordine în Corp. În această viziune putem vorbi de o Medicină Sacră și de o Sacro-Terapie. Boala este ieșirea din Ordinea Dumnezeiască-Firească, încât este Urâtă de către însuși Dumnezeu. Dumnezeu este Chipul Sănătății Absolute. Boala este împotriva Chipului lui Dumnezeu. Diavolul se face primul Bolnav împotrivindu-se Ordinii Dumnezeiești. Boala începe odată cu această Cădere a Creației din Firea Cerească de Rai. B. Sacro-Terapie Începe din acest moment Sacro-Terapia. Primul pas este să-ți probezi în ce măsură mai ești Sănătos Sufletește și Trupește. Nu-ți ascunde Bolile, cât ar fi de mici și neînsemnate. Boala este un Hoț prietenos care te pândește necontenit. Vezi mai întâi în Suflet ce Anormalități au apărut. Sufletul este Realitatea noastră Sacră, unde este Conștiința-Iubirea și tot ce este înalt și pur. Sufletul în viziunea Creștină este Chip al lui Dumnezeu Cel Treime Tatăl-Sfântul Duh-Fiul. De aceea și Sufletul nostru este Chip Întreit în Sine Însuși. Este Eu-Conștiință, este Duh-Mișcare de Conștiință și este Spirit-Limbaj de Conștiință. Sufletul nostru este Ființa noastră propriu-zisă care în altă traducere înseamnă Iubire-Dragoste-Dăruire, Iubirea fiind Conștiință în Sine, Dragostea fiind Memoria-Mișcarea Iubirii și Dăruirea fiind Limbajul-Vorbirea Iubirii. Vezi de câtă Iubire și Dăruire mai ești capabil. Ce doză de Ură a început să apară în tine?... Cât Egoism a început să te stăpânească? Vezi de asemeni în ce măsură îți este sănătos Corpul în comparație cu Sufletul. Corpul este Prelungirea Mișcărilor de Suflet. Iubirea de Suflet se face în Corp Voință de Minte. Dragostea de Suflet se face Simțire-Afecțiune, iar Dăruirea de Suflet se face în Corp Necesități Organice. Noi, după Căderea Creației din Rai, am Uitat de Suflet și înlocuim Iubirea-Conștiința de Suflet cu Atracții Egoiste și materiale. Vezi în ce măsură mai ai Voință spre cele Bune. Cât de mult te lași în Plăceri vătămătoare?... Te lași robit doar de Simțurile Organice?... Organele tale funcționează normal sau anormal?... Sănătatea Corpului este în Sănătatea Minții, Simțirii și Funcțiunilor Corpului. Sănătatea Sufletului este în Ordinea Sacră a Iubirii, Dragostei și Dăruirii Conștiinței de Suflet. Ura-Dușmănia-Răzbunarea până la Ucidere sunt începutul Bolilor de Suflet. Pofta-Satisfacția-Săvârșirea plăcerilor sunt începutul Bolilor Corporale. Sufletul este Spirit și Duh, Bucurie-Seninătate-Pace, Iubire-Dragoste-Dăruire, iar Corpul este Plăcere-Dorințe-Satisfacții, Dureri-Suferințe-Chinuri vătămări. Acestea sunt cele Două Sacro- Terapii ale Medicinii Isihaste, Sacro-Terapia de Suflet și Sacro-Terapia de Corp. Începe chiar din acest moment ambele Sacro-Terapii. 2. A. Existența Noi existăm, suntem, trăim. Mai mult, suntem conștienți de aceasta. Se zice că de fapt existăm în măsura în care suntem conștienți. Noi avem în fire necesitatea de a ne cunoaște pe noi înșine și tot ceea ce este în jurul nostru. Nu facem aici Filosofie, dar nu putem porni pe drumul Medicinii Sacre Creștine fără câteva Repere de bază. Noi suntem Existență Creată de Un Creator prin care suntem aduși la existență. Scrierile Sfinte spun că este o Unică Existență Absolută, Dumnezeu Cel Necreat. Logica noastră caută un început la toate. Dumnezeu este Începutul a toate și dincolo de El este tot El, fiind Dincolo de orice Început. Dumnezeu este Începutul. În Scriptură Dumnezeu se Numește pe S’ine Însuși „Cel Ce Este și Cel ce Vede totul”. El este astfel însăși Existența în Sine, Începutul dincolo de orice Început și Totalitatea absolută a Existenței. Dumnezeu nu este într-un Spațiu Infinit, ca un ceva în Spațiu, ci Dumnezeu este Însuși Spațiu, El fiind Mai Mare decât Spațiul, în Dumnezeu fiind însuși Spațiul infinit. Spațiul nu este Un Gol-Neant în care este Însuși Dumnezeu, ci în Dumnezeu cel Absolut este Totul, în El sunt însuși Spațiul și toate existențele. Spațiu Gol nu există, Golul fiind după Căderea Creației din Rai ca Despărțire-Lipsă de Dumnezeu. Creația Rupându-se de Dumnezeu se Vede în Gol. Adam și Eva se văd Goi, după Păcatul din Rai. Tot Infinitul și Spațiul este în fond Deplinul Dumnezeu și noi creația suntem în Plinătatea Dumnezeiască. Acest Spațiu Plin Absolut este Dumnezeu Cel în Treime după Viziunea Creștină. Necreștinii îl văd pe Dumnezeu ca pe o ființă fără Formă, mai mult Un Principiu Divin care ar avea Miracolul să Scoată din Sine o Lume de Manifestare zisă Creație. De aici Panteismul necreștin care susține că noi suntem tot Ființa Dumnezeiască ce se Visează pe sine în Multitudine de Forme de Creație, care ar face apoi drumul Reîntoarcerii-Absorbirii în Unica Ființă. În viziunea Creștină Dumnezeu este o Ființă Absolut Vie ca Treime de Persoane care au în sine Viață-Conștiință și Trăire pur Dumnezeiască. Normal este ca Ființa Dumnezeiască să aibă tot Viață Dumnezeiască, nu de Creație Contrară. De aceea în Creștinism Viața Ființei Dumnezeiești este distinctă de Viața Creației. Dumnezeu se Revarsă ca Chip-Model în Ființa de Creație, care este astfel o Realitate aparte de Sine. Creația este în Spațiul Ființei Dumnezeiești, prin Ființa Dumnezeiască. Dumnezeu Creează obiectiv, nu doar își închipuie sau Visează, cum zic unii. Dumnezeu, Ființa Absolută prin Sine Însuși, este Substanța Spirituală în Sine. Substanța Spirituală Ființială este în primul rând Unică și cu totală Conștiință de Sine, toată deodată Conștiință, toată deodată Mișcare și toată deodată Vorbire, toată deodată Vie; nu se Mișcă prin părți, pe intensități, fiind total Uniformă în Sine. Mai mult se spune că Această Substanță Ființială Spirituală este Treime în Sine și în afară de Sine, într-o Unică Deoființă, ca deodată în Trei Moduri de sine care nu se amestecă și nu se despart, ci se Întrepătrund, fapt ce-i dă Viață și Trăire Proprie pur Ființială. Așa Substanța Ființială Spirituală Absolută Dumnezeu este Existența în Sine, a cărei înfățișare noi cei Căzuți nu o mai putem concepe. Ni se Relevează doar că este Adevăratul Chip al Existenței în Sine, Chip prin Care sunt apoi toate celelalte Chipuri de Existență. În Același Model de Chip este și Sufletul nostru Substanță Ființială Spirituală Creată, Pag. 17 – 21 |