Prima pagină - Copilul de la 6 la 11 ani
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Cumpărături
Coșul este gol
3705 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Meditație, mindfulness
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Peter Deunov
      - Ramana Maharshi
      - Ramtha
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Calendare
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Copilul de la 6 la 11 ani
    Dezvoltarea inteligenței, maturizării afective și descoperirea vieții sociale

    » Coperta
    „Ce bine e să fii mic și să n-ai nicio grijă!” Oare? Pierre Galimard propune în această lucrare o vedere de ansamblu asupra dezvoltării copilului între 6 și 11 ani. Acum are loc intrarea în ceea ce psihologii numesc „marea copilărie”. Totodată, cel mic este introdus, fără voia lui în universul școlar, fiind înscris așadar în cursa goanei după cele mai bune rezultate.
    Colecția: Omul e stilul
    Afișat de 16777 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:20.00 RON
    •Reducere:2%
    •Preț site:19.60 RON *
    Momentan indisponibil(ă)!

    În prezent nu cunoaștem dacă și când acest produs va fi în stocul nostru.
    Puteți însă să faceți precomandă și astfel veți fi anunțat(ă) atunci când acesta devine disponibil.
    Pentru aceasta trebuie să fiți autentificat(ă).
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    1 . O nouă naștere

     

    Începând cu al șaptelea an se deschide o nouă mare perioadă de dezvoltare a copilului. Vârsta de grație s-a terminat. Acest micuț lipicios, acest ștrumf de femeie, atât de spontan și atât de transparent, atât de șarmant și atât de familiar, cu vorbe atât de haioase, cu năzbâtii atât de neprevăzute, acest copil va dispărea sub o haină nouă.

    În termenii psihologilor, trece acum la „marea copilărie”, care se concretizează pentru el în faptul că părăsește creșa sau grădinița pentru a intra la școala „mare”. „Începe să devină serios” spun cu gravitate unchii și mătușile care vor folosi de altfel aceeași formulă la fiecare etapă a vieții școlare și chiar profesionale. Devine cu adevărat un om mare.

    Această nouă importanță consacrată astfel de societate în sine, care i se părea copilului atât de dezirabilă când nu era încă îmbrăcat cu haina cea nouă, i se pare repede derizorie atunci când descoperă că este unul dintre cei mai mici printre alți copii, această promovare socială corespunzând bine dealtfel realității lucrurilor, nefiind numai un moment din creșterea copilului pus în valoare în mod arbitrar.

    Copilașul era puțin ca un străin printre noi, cineva diferit, care nu vorbea imediat același limbaj și pe care-I iertam ușor fiindcă nu ne înțelegea. Dar iată că, acum, e ca și cum ar deveni capabil să intre în jocul nostru, să vină în școala noastră, să se deschidă modurilor noastre de a gândi. Începe prin a deveni „ca noi”.

    Adultul care va fi mai târziu este pe punctul de a se naște, nu ca fluturele care iese gata format din crisalidă, ci ca un micuț care trebuie încă să mai crească fizic, afectiv, intelectual și spiritual mult timp de acum înainte.

    Cărțile precedente din această colecție au arătat importanța extremă primilor ani în formarea personalității copilului. Am văzut această poveste pasionantă a primelor impresii ale celui mic, a descoperirii progresive de sine și a lumii exterioare, ale relațiilor afective cu mama, apoi cu tatăl și
    cercul familial, a dorinței lui de a se afirma și nesiguranța profundă, a conflictelor și temerilor.

    În acești câțiva ani se produce transformarea afectivă și se realizează ceea ce va fi echilibrul lui de adult. Aceste prime straturi ale psihismului său, ce rezultă din combinarea tendințelor caracteriale în născute și ale impresiilor educative date de mediul familial, constituie temelia definitivă pe care se vor depune apoi aluviunile succesive; dar acestea nu pot schimba direcțiile esențiale, nici edulcora structura originală. O schimbare a acestei fundații n-ar putea fi realizată decât cu ajutorul unui tratament psihoterapeutic aprofundat.

    Liniile mari ale afectivității nu se vor mai schimba așadar în această nouă perioadă a copilăriei pe care o studiem aici. Problemele afective nerezolvate în faza precedentă riscă să nu-și găsească niciodată soluția; pur și simplu își pierd actualitatea primară pentru a îmbrăca alte aspecte sau pentru a se perpetua în conflicte noi. Rădăcina lor n-a dispărut, dar se scufundă puțin câte puțin în profunzimile psihice din ce în ce mai inaccesibile conștiinței limpezi.

    Toată această lungă istorie de șase ani cu bucuriile și dramele ei, cu plăcerile și terorile ei este înghițită la final aproape complet de uitare. Asta n-o împiedică nici să existe, nici să continue să-și ducă în mod obscur propria viață, nici să se manifeste la suprafața psihică mult mai des ca Etna sau Stromboli la suprafața globului. Formează sâmburele esențial a ceea ce constituie Inconștientul.

    Noi dimensiuni ale conștiinței psihice

    Nu atât achizițiile noi sunt cele care caracterizeaz㠄marea copilărie”, cât dimensiunile noi ale conștiinței psihice. Până atunci nu era posibil să se vorbească despre reflexie logică sau de conștiință morală, căci era vorba despre forme „prelogice” și „premorale” ale conștiinței. De abia acum începe să se constituie inteligența „rațională”, acest instrument minunat pus în slujba conștiinței; abia acum „vârsta rațiunii” va permite discernerea progresivă a Binelui de Rău; abia acum se schițează și se formează, pentru a înflori cu adevărat la vârsta adultă, libertatea umană.

    Este un nou om pe punctul să apară, capabil imediat să acționeze liber după propria voință și să aleagă pe deplin conștient propria cale morală.

    Acest nou om deschide ochi noi asupra unui Univers necunoscut până atunci. Ne descoperă lumea ca printr-o fereastră deschisă; își pune deja întrebările noastre, oricât de mic ar fi.

    Își dă seama că timpul și spațiul nu se limitează la acest orizont închis și îngust pe care-l cunoștea până acum.

    De Greef povestește una din experiențele cele mai marcante din viața lui, o plimbare făcută cu mașina la 5 sau 6 ani, plimbare care-l făcuse depășească o anumită barieră despre care credea că forma capătul lumii; și mașina îl dusese dincolo de această barieră în ținuturi fără dimensiuni și fără sfârșit.

    Fiecare dintre noi și-ar putea aminti experiențe comparabile la apariția reflexiei conștiente. Îmi amintesc despre vertijul care m-a cuprins atunci când, pe la cinci ani, fiind aruncat într-o clasă după Paște și gustând vacanța de vară, am înțeles la întoarcere că era vorba acum de un an întreg de clasă și care de acum înainte va fi mereu la fel, an de an, pe o perioadă nedeterminată.

    Care este semnificația acestui Univers fără limite? Cine l-a făcut și care este motivul lui de a fi? Ce este dincolo de ce putem vedea sau ne putem imagina? Și dincolo de limită? Ce exista la început și înainte de început? Cum va fi sfârșitul și ce va fi după sfârșit? De unde venim și ce vom deveni? Toate întrebările pe care și le pune metafizica în termeni mai savanți și pe care încearcă să le rezolve, copilul de șase ani le rumegă în el și le exprimă mai mult sau mai puțin clar și mai mult sau mai puțin deschis. Își elaborează niște răspunsuri; își pune alte întrebări: „Ce face norii să se miște? Trebuie să fie cerul.” „Cred că aerul mișcă luna.” „Cum stă Dumnezeu în cer? Mai mult ca sigur e lipit acolo.”

    Al șaptelea an este una dintre marile epoci ale întrebărilor copilăriei, cum nu va mai fi alta la fel. Bucuria descoperirii, luarea în posesie intelectuală a lumii, încercarea de înțelegere și de sinteză, căutarea cauzelor și scopurilor, această abundență a dorinței de cunoaștere va sărăci în anii următori pentru a regăsi o nouă vigoare în anii adolescenței.

    Incapacitatea în care se găsește copilul de a descoperi singur răspunsuri satisfăcătoare la întrebările lui sau de a le asimila pe cele care i se propun și care sunt de altfel mai mult sau mai puțin bine adaptate interogației lui, descoperirea altor interese mai imediate, acapararea atenției prin activitatea școlară mai concretă și per ansamblu mai rentabil㠖 ce bucurie să-și dea seama că se pot descifra semnele magazinelor și titlurile ziarelor – fac să cadă în uitare preocupările filozofice de la această vârstă. Copilul de nouă-zece ani este mult mai puțin interesat decât cel de șase ani de originea lucrurilor și armonia lumilor.

    O lume socială pe măsură

    Iată-ne așadar copilul devenit capabil să raționeze. Ciclul primar i se deschide și-l va iniția în limbajul scris, apoi în analiză și gândirea abstractă.

    Școala răspunde astfel unei alte aspirații a copilului și i-a permis deja să facă o altă descoperire: cea a unei lumi sociale pe măsura lui, mărindu-i astfel dintr-o dată universul intelectual și pe cel afectiv. Acest homo sapiens în iarbă devine mai întâi un școlar, și noua lui lege, contra căreia va cârti adesea cu nostalgia vârstei de aur și starea edenică pe care a părăsit-o, legea lui este munca cu tot ce comportă ea, eforturi, transpirație, renunțări și bucurii. Tot prin această poartă, care-l supune legii comune, și-a făcut intrarea în lumea adulților.

    Ar putea crede astfel, dacă n-ar fi devenit sensibil în același timp la relativitatea lucrurilor, că a devenit cu adevărat un „om mare”, și că a reușit să-și realizeze vechiul său vis de a fi la fel de puternic și la fel de mare ca mami și tati. Dar știe bine că nu-i adevărat și că, una peste alta, calitatea de micuț, iresponsabil și inconștient, avea multe lucruri bune în ea.

    Nu numai profesorul care cere liniște, atenție și eforturi, nu doar noii camarazi care nu te consideră unul de-al lor decât în măsura în care renunți la anumite obiceiuri egoiste, dar și părinții, al căror comportament pare să se fi schimbat, care vor să controleze munca și nu-și ascund dezamăgirea în fața rezultatelor mediocre.

    Cât de mic te simți atunci și cum ai vrea să plângi văzându-te abandonat de toți, redus la propriile forțe, în fața acestei sarcini imense și care nu se mai termină. Cât de imposibil și descurajant este să devii mare, și cum ai vrea să lași totul pentru a te întoarce la starea dinainte, ca să nu te mai gândești la nimic în căldura familiară și confortabilă a căminului.

    Dar disperările sunt pasagere, căci te ia valul vieții pe sus, fie că vrei, fie că nu, cu o forță în fața căreia nimic nu rezistă. Fie că vrea sau nu, acest copil va fi mai târziu un bărbat sau o femeie adultă și această lungă etapă a drumului, dinainte de pubertate, este cea pe care vom încerca s-o retrăim împreună.

    2.  Școlarul și dezvoltarea inteligenței

    Trecerea de la o formă de gândire intuitivă la una de gândire rațională este cea care caracterizează, transformarea fundamentală a inteligenței în jurul vârstei de șapte ani. Este vorba într-adevăr, așa cum am spus, de apariția unei dimensiuni noi a facultății de cunoaștere și înțelegere.

    Spre patru sau cinci ani gândirea copilului pare să se dezvolte urmând o singură linie și într-o direcție unică. Poate percepe lucrurile doar dintr-un singur punct de vedere și în mod global. Inteligența lui este incapabilă să facă turul obiectului pe care-l examinează, să-i detalieze părțile, să vadă raporturile cu ce nu este acest obiect în sine. Nu se poate detașa de percepția imediată care reprezintă pentru el realitatea actuală, singura veritabilă în momentul prezent, deși iminent variabilă de la un moment la altul, la bunul plac al variațiilor senzației, variații care pot ține la fel de bine atât de subiect, cât și de obiect:

    Casa văzută de departe este mică; văzută de aproape este mare,

    Vede obiectele, global, dintr-un singur bloc, și le distinge foarte bine unele de altele, dar nu le poate analiza diferențele.

    Francois, spre doi ani și jumătate, clasează mașinile în trei categorii: titiit sunt mașinile în general; titiit-tata-nu,

    Pag. 7 – 13


    A apărut în: 2013-08

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:


     Cele mai noi 9 articole la ,,Psihologie“ -> ,,Parenting“ 
    Mai bun decât părinții tăi
    Un emoționant ghid de parenting, pentru toți adulții care provin din familii disfuncționale
    Revolta corpului
    Forța vindecătoare a propriului adevăr
    Bebelușul meu înțelege tot
    Cum să creștem copii sănătoși prin parentaj conștient
    Ceea ce nimeni nu îți spune
    Un ghid al emoțiilor tale de la sarcină la maternitate
    Drama copilului interior
    Prizonieri ai copilăriei în căutarea adevăratului sine
    Mami, tati, mă auziți?
    Pentru o mai bună înțelegere a copilului
    Părinți străluciți, profesori fascinanți
    Cum să formăm tineri fericiți și inteligenți
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Psihologie“ -> ,,Parenting“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: House of Guides  
    O ceașcă pe zi, viață fără doctorii
    Plante și ceaiuri pentru sănătate
    Copilul meu
    Îngrijire, educație, alimentație
    Secretul sănătății
    Cum să te vindeci fără antibiotice
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,House of Guides“
     Cele mai noi 8 articole la colecția Omul e stilul  
    Nemernologia
    Arta de a obține ce vrei indiferent de metode
    Micul manual al fericirii
    7 pași simpli pentru o viață fericită
    Scapă de griji
    Învață să trăiești simplu
    Creează un cuplu durabil
    5 secrete ale fericirii în doi
    Vezi toate articolele de la colecția ,,Omul e stilul“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 1.2688 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.