Descriere - Retelele de socializare explicate. Descalcirea celei mai neintelese tendinte din lumea afacerilor - Editie tiparita
			Retelele de socializare explicate 
 
In ziua de astazi, retelele de socializare sunt platformele preferate de
 conectare, comunicare, invatare si descoperire a produselor si 
serviciilor. Cartea pe care ACT si Politon o propune, Retelele de 
socializare explicate, de Mark W. Schaefer, este impartita in patru 
sectiuni. Prima parte trateaza conceptele fundamentale ale modului in 
care functioneaza retelele de socializare in orice organizatie si pe 
orice platforma de socializare. A doua sectiune se ocupa de cele mai 
obisnuite cinci intrebari pe care probabil ca le primiti de la seful 
dumneavoastra, si va ofera suficiente resurse pentru a le raspunde. Cea 
de-a treia parte reprezinta un studiu de caz ce ilustreaza cum 
functioneaza efectiv aceste concepte. In partea finala a cartii, va este
 oferita o perspectiva clara asupra unora dintre principalele platforme 
de socializare, pentru a va familiariza cu acestea. 
 
Cu ajutorul cartii de fata puteti descoperi tainele celor mai cunoscute 
retele de socializare: platforme dedicate blogurilor, Facebook, Twitter,
 LinkedIn, Pinterest, Google+, YouTube, SlideShare, etc. 
 
Obiectivul principal al marketingului este sa ajunga la consumatori in 
acele momente care le influenteaza comportamentul de achizitionare. 
Retelele de socializare par sa fie perfecte pentru acest rol. De 
asemenea, retelele de socializare sunt folosite din ce in ce mai mult de
 diverse companii pentru a recompensa si pentru a-si pastra vechii 
clienti. 
 
Trebuie retinut ca nici un volum de munca, timp si dedicatie fata de 
marketing si retelele de socializare nu va functiona, daca nu v-ati 
inconjurat de oamenii care ar putea fi interesati de dumneavoastra si de
 ceea ce aveti de spus. 
 
 Retelele de socializare sunt un dar incredibil pentru afacerile de 
peste tot. Pentru prima oara in istorie, se pot crea relatii si se poate
 cladi incredere cu oameni de pretutindeni…prin vocea, prin perspectiva,
 prin experienta dumneavoastra. Singura modalitate de a face asta este 
prin dezvaluirea si eliberarea continutului dumneavoastra intr-un mod 
altruist si util. 
 
Intr-o lume a comunicarilor de afaceri care este tot timpul conectata, 
in timp real, la nivel global, prioritatea este interactiunea umana ce 
duce la legaturi. Legaturile duc la constientizare, iar constientizarea 
duce la incredere. Increderea este catalizatorul suprem al beneficiilor 
de afaceri. 
 
Pentru multi oameni, retelele de socializare inlocuiesc mass-media 
traditionala ca forma de educatie, distribuire de stiri, descoperire de 
produse si divertisment. Locul retelelor de socializare in aceasta noua 
piata combinata este sa ofere oamenilor provocari consecvente, mici, 
prin diferite forme de continut, pentru a declansa angajamentul si 
pentru a crea, cu timpul, loialitate. 
 
Oamenii petrec timp pe retelele de socializare, pentru ca acestea 
reprezinta noua piata a orasului, acolo unde o opinie poate ajunge sa 
fie impartita cu mii de alti utilizatori. 
 
Cum stiti daca afacerea dumneavoastra este potrivita pentru retelele de 
socializare? Ar trebui sa experimentati, sa va implicati complet sau 
doar sa va afisati, pur si simplu? Raspunsul incepe cu un exercitiu 
simplu, completand propozitia ”numai noi…”. Numai noi…suntem cei mai 
mari, cei mai mici, cei mai rapizi, cei care au in fiecare zi cel mai 
mic pret. Aveti cele mai bune servicii, cea mai bogata experienta, cea 
mai mare gama de produse sau cea mai buna pozitionare? 
 
Retelele de socializare sunt un canal de comunicare foarte rentabil. 
Majoritatea cercetarilor arata ca, din punct de vedere al multor 
masuratori traditionale, rezultatele sunt la fel de bune, sau chiar mai 
bune, decat cele ale publicitatii platite. 
 
Una dintre cele mai intalnite temeri pe care cei care conduc afaceri le 
au in privinta retelelor de socializare, este legata de riscul de a-si 
expune compania criticii publice. Dar daca aveti produse de incredere si
 un serviciu cu clientii bun, probabil ca nu veti avea foarte multi 
oameni care sa va urasca. Un studiu pe care Mark W. Schaefer l-a 
realizat pentru o companie mare din industria ospitalitatii, arata ca 
doar 0,02% dintre comentariile de pe Facebook din domeniul lor de 
activitate erau negative. 
 
Indiferent de nivelul de dezvoltare al companiei dumneavoastra, aveti 
nevoie de o politica a retelelor de socializare pentru a va proteja 
organizatia si angajatii. Este necesara o politica a felului in care 
compania dumneavoastra comunica cu lumea exterioara. 
 
Iata cateva elemente esentiale care ar trebui sa fie incluse in politica dumneavoastra cu privire la retelele de socializare: 
 
    Cine poate participa in numele companiei? Cand? Unde?; 
    Aspecte juridice; 
    Cine detine conturile?; 
    Cine detine continutul?; 
    Ce pot face angajatii de acasa?; 
    Asteptari cu privire la conduita online; 
    Raspunderi si responsabilitati; 
    Exemple cu privire la ce ar putea fi considerat abuz din punctul de vedere al timpului petrecut pe retelele de socializare; 
    Politici de urmat in cazul aparitiei unei urgente cum ar fi o amenintare generata de retelele de socializare.
  Mark W. Schaefer este blogger, orator, educator, consultant de afaceri 
si autor recunoscut la nivel mondial, care scrie pe blog la {grow} – 
unul dintre cele mai bune bloguri de marketing din lume. A lucrat in 
vanzari internationale, relatii publice si marketing timp de aproape 30 
de ani, iar acum ofera servicii de consultanta in calitate de director 
executiv la compania Schaefer Marketing Solutions, cu sediul in SUA. 
Este specializat in traininguri pe tema retelelor de socializare, iar 
printre clientii sai se numara atat companii start-up, cat si branduri 
internationale precum IBM, Johnson&Johnson si guvernul Marii 
Britanii. Schaefer are studii superioare in marketing si dezvoltare 
organizationala si este un membru al consiliului profesoral pentru 
programul de studii universitare de la Universitatea Rutgers. Este 
autorul altor trei carti bestseller, ”Return On Influence”(Beneficiul 
influentei), ”Born to Blog”(Nascut pentru blogging) si ”The Tao of 
Twitter”(Principiul Tao al Twitter-ului), cea mai vanduta carte din lume
 despre Twitter. Este printre cele mai recunoscute autoritati din lume 
in domeniul retelelor de socializare si a fost invitat special la multe 
conferinte din intreaga lume, inclusiv Saptamana Retelelor de Socializare de la Londra.
  |