Dhyana Yoga

Autor:
Editura:

Dhyana sau meditația înseamnă menținerea fluxului unei singure idei cu o continuitate la fel de neîntreruptă precum curgerea unui fir de ulei. Meditația este de două feluri: concretă și abstractă. Dacă meditați asupra oricărei imagini sau asupra oricărui obiect concret, aceasta este meditația concretă. Dacă meditați asupra unei idei abstracte, de exemplu compasiunea, toleranța, aceasta este meditația abstractă. Unui începător i se recomandă să practice meditația concretă. Pentru unii aspiranți, meditația abstractă este mai ușoară decât cea concretă.
Detalii:

Este important ca practica meditației să înceapă doar după ce practicantul este bine stabilit în pratyahara sau abstragerea simțurilor, și în concentrare. Dacă simțurile sunt agitate, dacă practicantul nu-și poate fixa atenția asupra unui punct, nicio meditație nu este posibilă, nici în o sută de ani. Este necesar ca el să urmeze fiecare etapă, pas cu pas. Conștiința va fi adusă mereu și mereu asupra obiectului de meditație. Tendința mentală este de a fugi, de a hoinări, astfel că este necesar controlul la nivel mental. Este important ca practicantul să-și diminueze dorințele și să renunțe la tot felul de dorințe sălbatice și deșarte care apar în sfera conștiinței. Doar ființa care este lipsită de dorințe se poate așeza în liniște și poate practica meditația. O alimentație ușoară și sattva-ică, precum și brahmacharya sunt premisele necesare practicii meditației. Conștiința este de două feluri: conștiința focalizată și conștiința marginală. Atunci când te concentrezi asupra lui trikuti, spațiul dintre sprâncene, conștiința ta focalizată este asupra lui trikuti. Când o muscă se așază pe mâna ta stângă în timpul meditației, o alungi cu mâna dreaptă. Când devii conștient de muscă, aceasta se numește conștiință marginală. O sămânță care a rămas în foc timp o secundă cu siguranță nu va încolți, nu va face frunze, nici dacă o semeni într-un sol fertil. La fel, o conștiință care realizează meditația de ceva vreme, dar aleargă mereu către obiectele plăcerii, din cauza nestatorniciei mentale, nu va cunoaște roadele depline ale practicii yoga. Este necesar ca începătorii aflați pe o cale spirituală să-și aducă aminte zi de zi de anumite afirmații vedantice importante și inspiratoare. Doar atunci îndoielile lor vor fi înlăturate și vor ajunge să fie bine stabiliți pe calea spirituală. Unele dintre aceste afirmații sunt: „La început exista doar unul, fără de al doilea." (Chandogya Upanishad, VI 2-1) „La începuturi tot ce exista era doar unicul Sine." (Aitareya Upanishad, VI 2-1) „Acesta este Brahman, fără cauză și fără efect; acest Sine este Brahman care percepe totul." (Brihadaranyaka Upanishad, II 5-19) „Doar Brahman este nemuritor." (Mandukya Upanishad, II 2-7) Sinele Suprem Nemuritor Atman nu poate fi atins fără practica consecventă a meditației. Prin urmare, cel care dorește să atingă nemurirea și eliberarea este necesar să mediteze asupra Sinelui sau asupra lui Brahman pentru un timp îndelungat. Sinele sau Atman este sursa, izvorul întregii energii. Gândește-te la Atman ca fiind sursa întregii energii; este o metodă dinamică pentru amplificarea energiei, puterii și rezistenței proprii.

Cuprins:

Shri Swami Shivananda ... 4 Prefață ... 6
INTRODUCERE ... 9
Știința meditației ... 9
Exerciții ... 19

CAPITOLUL 1 • DHYANA YOGA EXPLICATÃ ... 24
1. Meditația - singura ta datorie ... 24 2. Retragerea din multiplicitate ... 30 3. Concentrarea ... 37
4. Practica concentrării ... 38
5. Exerciții în practica concentrării ... 43 6. Aspectul fundamental în practica spirituală (sadhana) ... 46
7. Meditația ... 51
8. Practica meditației ... 58
9. Roadele meditației ... 67
10. Meditația asupra lui AUM ... 69 11. Instrucțiuni pentru meditație ... 71 12. Obstacole în meditație ... 72
13. Experiențe în meditație ... 74
14. Somnul și samadhi ... 75
15. Samadhi ... 76
16. Dhyana Yoga, conform lucrării Yogasara Upanishad ... 77
17. Obstacolele, în conformitate cu Vedantasara Upanishad ... 87
18. Expunere sinoptică a lui Dhyana Yoga ... 90

CAPITOLUL 2 • ELIXIRUL BEATITUDINII ... 104
1. Ashtanga Yoga ... 104
2. Pașii și scopul ... 105
3. Concentrarea ... 106
4. Puterea concentrării ... 106
5. Ajutoare în concentrare ... 107
6. Răbdarea în concentrare ... 108
7. Obiecte pentru concentrare ... 108 8. Beneficiile concentrării ... 110 9. Meditația ... 110
10. Meditează în mod consecvent ... 112 11. Patru tipuri de meditație ... 112 12. Procesul invers ... 113
13. Interogația vedantică, vichara (laya chintana) ... 113 14. Meditația asupra virtuților ... 114 15. Dhyana Yoga (saguna) ... 114
16. Dhyana Yoga (nirguna) ... 116
17. Meditează asupra lui Dumnezeu ... 117 18. Meditează asupra Eternului ... 117 19. Obiectele meditației ... 118
20. Obstacole în meditație ... 118
21. Fii vigilent ... 119
22. Discerne și discriminează ... 120 23. Meditația și cunoașterea ... 120 24. Samadhi ... 121
25. Samskara sesha ... 122
26. Conștiința se contopește în samadhi ... 122 27. Nirvikalpa samadhi ... 123
28. Misticismul ... 124
29. Totul este akhanda ekarasa svarupa ... 125 30. Contopirea sau fuzionarea ... 125 31. Experiențe spirituale ... 126
32. Eu beau nectarul nemuririi ... 127 33. Lăcașul fără de cuvinte ... 128 34. Starea exaltată ... 128
35. Trăiesc în tăcere ... 129
36. Acum sunt fericit ... 129
37. Inima mea este plină de bucurie ... 130 38. Bine ai venit, boală! Bine ai venit! ... 130 39. Sunt deplin acum ... 131
40. Micul „eu" s-a contopit ... 131 41. Samadhi ... 132
42. Am devenit Acela ... 133
43. L-am găsit ... 133
44. Experiență misterioasă ... 134
45. Marea experiență bhuma ... 134
46. Cântarea lui AUM ... 135

CAPITOLUL 3 • IDEI-FORȚÃ PENTRU MEDITAȚIE ... 136
1. Eu sunt viața eternă ... 136
2. Meditație vedantică (I) ... 136
3. Eu sunt Sursa ... 136
4. Eu sunt Totul ... 137
5. Eu sunt Existența ... 137
6. Afirmații pentru meditație ... 137 7. Meditație vedantică (II) ... 138 8. Idei-forță pentru meditația nirguna ... 1 44 9. Meditație abstractă ... 144
10. Nirguna dhyana ... 144
11. Realizează unitatea Sinelui ... 145 12. Eu sunt ... 145
13. Eu sunt Unul ... 145
14. Sunt Cel ce sunt ... 146
15. Eu sunt nectarul ... 146
16. Idei-forță pentru meditația vedantică ... 146 17. Afirmații vedantice ... 147
18. Afirmații pentru meditația nirguna ... 147 19. Cine sunt eu? ... 148
20. Cât de liber sunt! ... 149
21. Eu sunt Totul ... 150
22. Eu sunt Nirmala Brahman ... 151 23. Eu sunt Vijnana Ghana Brahman ... 151 24. Sunt Svatantra Brahman ... 152
25. Eu sunt Aumkara svarupa ... 152 26. Eu sunt Niravarana Brahma Svarupa ... 152 27. Eu sunt Para Brahma Svarupa ... 153 28. Eu sunt satya svarupa ... 153
29. Eu sunt chaitanya svarupa ... 154 30. Eu sunt chinmatra svarupa ... 154 31. Eu sunt sukha ghana svarupa ... 155 32. Eu sunt ananda ghana svarupa ... 155 33. Eu sunt Maya-rahita Brahman ... 155 34. Eu sunt Brahman fără formă și fără atribute ... 156 35. Eu sunt Trigunatita Brahman ... 156

CAPITOLUL 4 • DHYANA YOGA SUTRA ... 158
1. Dharana ... 158
2. Dhyana ... 158
3. Meditația ... 159
4. Interogația lăuntrică și meditația ... 161 5. Lumină asupra meditației ... 166 6. Procesul meditației ... 168
7. Samadhi ... 174
8. Intuiția ... 176
9. Samadhi și experiența dumnezeiască ... 178

CAPITOLUL 5 • ÎNTREBÃRI ȘI RÃSPUNSURI ... 182
1. Calea ușoară către concentrare ... 182 2. Beneficiile meditației în timpul lui brahmamuhurtha ... 182
3. Gândurile lumești și meditația ... 183 4. Intrarea în samadhi ... 183
5. Domnul Vishnu și obiectul concentrării ... 183 6. Concentrarea ... 184
7. Meditația ... 186
8. Samadhi ... 191
9. Experiența în mantra sadhana ... 193 10. Metoda intuiției spirituale ... 193 11. Sahaja samadhi și nirvikalpa samadhi ... 194 12. Stările experiențelor spirituale - aroma lui sahaja avastha 195
13. Experiențe în samadhi ... 196
14. Contemplația și experiența supraconștientă ... 197 15. Experiențe și mistici ... 197
16. Intuiția ca „ochi al înțelepciunii" ... 198

ANEXÃ ... 200
100 de aforisme pentru meditație ... 200 Epistole despre Dhyana Yoga ... 207 20 de sugestii pentru meditație ... 213 Samadhi și experiența spirituală ... 216 Note finale ... 216
GLOSAR ... 224

Fragment:

Adevărul este un instrument imanent. Obiectul meditației este foarte strâns legat de cel care meditează și există ca însăși esența sa; de aici rezultă posibilitatea realizării Infinitului. Lumea va fi utilizată ca o treaptă pe scara care duce către gloria perfecțiunii spirituale transcendente. Prin urmare, aspirantul este condus la faptul evident că forțele existente în natură sunt aspecte ce pot fi utilizate ca ajutor în meditația spirituală. Nu se pot nega cu ușurință diferențele care există între pământul dur, apa lichidă, focul fierbinte, vântul care suflă și spațiul gol, atât timp cât ființa este conștientă de individualitatea sa relațională. Modificările vremii, gradele de inteligență la oameni, cerințele respective ale diverselor învelișuri ale conștiinței întrupate, efortul, sentimentele, voința, pasiunile, bucuriile, supărările și necazurile vieții indică această diferență care există în procesul manifestării adevărului. Brahman nu se manifestă în același mod în toate aspectele. Se manifestă foarte mult în ființele divine, ființele superioare încarnate și în înțelepți, mai puțin în ființele obișnuite, și chiar și mai puțin în ființele neînsuflețite. O cunoaștere completă a planului și a metodelor de lucru ale Naturii va accelera procesul realizării conștiinței lui Brahman, prin intermediul meditației intense. Vârfurile munților, cerul înnorat și locurile din apropierea vastelor întinderi de apă generează și atrag electricitate atmosferică, și de aceea sunt cele mai potrivite pentru meditație; ele adaugă energie celei produse în timpul meditației puternice. Vastele întinderi ale spațiului ajută, de asemenea, la meditație. Locurile înghesuite obstrucționează conștiința existenței expansionate și nu ajută la o expansiune conștientă. Uttarakhand este o regiune în care au trăit și au meditat înțelepți și ființe divine, fiind astfel cel mai potrivit loc pentru meditație. Gangele sacru și munții Himalaya emană cei mai elevați curenți spirituali, fiind de mare ajutor în meditația spirituală. Zona de deasupra lui Haridwar (poarta către Tărâmul lui Hari) se extinde până la vârfurile înalte din Himalaya și este cel mai binecuvântat loc pentru meditație. Mulți înțelepți au meditat în această regiune și au lăsat vibrații spirituale nemuritoare. Către nord sau est reprezintă direcția cea mai bună pentru meditație. Există o puternică forță magnetică în direcția nordică. Toate binecuvântările se află în direcția nordică. Perioada dintre miezul nopții și ora 4 dimineața este cea mai potrivită pentru meditație. Atunci există un calm absolut, o atmosferă răcoroasă și pașnică, și o vibrație integratoare. Întunericul face ca existența să apară ca o unică ființă, un întreg, în timp ce lumina obligă ființa să perceapă multiplicitatea lumii. Lumina soarelui sau luminile artificiale foarte puternice precum cea făcută de lămpile cu gaz nu sunt bune pentru meditație, deoarece distrag foarte mult conștiința. Locurile întunecate sunt cele mai folosite pentru meditație. De asemenea, și lumina lunii. În timpul meditației se produce un puternic curent electric în trup. În timpul meditației, dacă mâinile și picioarele sunt întinse, curentul generat se pierde în aer prin vârfurile degetelor de la mâini și picioare. De aceea este importantă prinderea mâinilor și a degetelor sau atingerea genunchilor, precum și posturile padmasana, siddhasana, sukhasana ori svastikasana, pentru ca acel curent să circule prin trup. Pământul are puterea de a absorbi și de a drena energia electrică. De aceea, în timpul meditației este recomandată așezarea pe o piele de tigru sau de cerb, pentru a evita aceasta și pentru a genera și mai multă energie.

Concentrarea înseamnă stabilizarea mentală. Dacă înlături toate cauzele de distragere, puterea de concentrare va crește. Un adevărat brahmachari, care și-a păstrat virya, va avea o concentrare minunată. Atenția are un rol major în concentrare. Cel care și-a dezvoltat puterea atenției va avea o concentrare bună. Este important să poți vizualiza foarte clar obiectul de concentrare, chiar și în absența sa. Este necesar să poți evoca mental obiectul, în orice moment. Dacă ai o practică bună în concentrare, poți face aceasta fără dificultate. Cel care a dobândit succesul în pratyahara (abstragerea simțurilor), prin retragerea simțurilor de la diversele obiecte, va avea o concentrare bună. Este necesar să mergi pe calea spirituală pas cu pas, etapă cu etapă. Pentru început, asigură-te că fundația este bine stabilită: yama (conduita dreaptă), niyama, asana (posturile fizice), pranayama și prațyahara. Suprastructura concentrării [dharana), a meditației (dhyana) și a stării de samadhi va avea succes doar în acest mod. Asana este bahiranga sadhana (practica exterioară); dhyana este antaranga sadhana (practica lăuntrică). Când este comparată cu dhyana și samadhi, chiar și dharana este bahiranga sadhana. Cel care are o asana stabilă și și-a purificat nadi-urile și învelișul vital (pranayama kosha) prin pranayama va fi capabil să se concentreze cu ușurință. Te poți concentra lăuntric asupra oricărui plex sau chakra ori centru de energie spirituală: muladhara, svadhisthana, manipura, anahata, vishuddha, ajna și sahasrara; ori asupra vârfului nasului sau al limbii. Exterior, te poți concentra asupra oricărei imagini, Hari, Hara, Krishna, Devi etc. Te poți concentra asupra tic-tacului unui ceas sau asupra flăcării unei lumânări; ori asupra unui punct negru de pe perete, ori asupra unui creion sau trandafir; ori asupra oricărui obiect plăcut. Aceasta este concentrarea concretă (sthula). Nu poate exista concentrare fără un obiect asupra căruia să-ți fixezi atenția. Conștiința poate fi fixată cu ușurință asupra unui obiect plăcut precum o floare de iasomie, un mango, o portocală sau un prieten drag. Este dificil de fixat asupra unui obiect respingător, precum excremente, o cobră, un dușman, un chip urât etc. Practică concentrarea până când conștiința este bine stabilită asupra obiectului de concentrare. Când ea fuge de la obiect, adu-o înapoi mereu și mereu. Domnul Krishna spune în Bhagavad Gita: „De câte ori conștiința este instabilă și gândurile rătăcesc, de atâtea ori adu-le înapoi, prin controlul Sinelui." Dacă dorești să-ți crești puterea de concentrare, este necesar să reduci activitățile lumești (vyavahara kshaya). Este important să respecți mauna (legământul tăcerii) timp de două ore zilnic. Cel care are conștiința plină de pasiuni și de tot felul de dorințe fantastice cu greu se poate concentra asupra unui obiect, chiar și o secundă, din cauza agitației mentale. Este important să-ți stăpânești și să-ți controlezi respirația. Supune-ți simțurile și apoi fixează-ți atenția asupra unui obiect plăcut. Asociază ideile de sfințenie și de puritate cu obiectul meditației. Te poți concentra asupra spațiului dintre sprâncene (trikuti). Sau asupra sunetelor mistice (anahata dhvani) pe care le auzi în urechea dreaptă. Ori te poți concentra asupra simbolului AUM. Imaginea Domnului Krishna, cu flautul în mână, și imaginea Domnului Vishnu cu scoica, discul, sceptrul și lotusul sunt foarte bune pentru concentrare. Te poți concentra asupra imaginii Ghidului spiritual sau a unui sfânt. Vedanticii urmăresc să se concentreze asupra lui Atman, Sinele lăuntric. Aceasta este dharana lor. Dharana este a șasea etapă sau ramură din Ashtanga Yoga sau Raja Yoga a lui Patanjali Maharishi. În dharana vei avea doar un singur vritti sau val pe lacul conștiinței. Conștiința își asumă forma unui singur obiect.

Preț
Preț 52.50 RON
Discount
Discount 10 %
Preț final
Preț final 47.25 RON
I.S.B.N.
I.S.B.N. 978-606-8594-18-7
Caracteristici:
Numărul de pagini
Numărul de pagini 256
Formatul în cm. (l x L)
Formatul în cm. (l x L) 13 x 20
I.S.B.N.
I.S.B.N. 978-606-8594-18-7
Greutate
Greutate 0,250 kg.
Publicat online
2022-06-20
Afișat de
22546 ori
Apreciere
Recomandări: În curând
Adevăr Divin ▷ Librăria
divin.ro
×

Coșul de cumpărături

Titlul
Preț RON
-%
Redus RON
 
Subtotal
Șterge
produs(e) în coș, preț total:

Atenție: acest site este în teste și pot exista erori!

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Golește coșul Finalizează
×

Adăugat în coș

Titlul
Preț
Redus
Preț final
×

Recomandate

41.00 36.90 RON

Carduri CELE PATRU LEGĂMINTE

94.00 84.60 RON

Puterea (Secretul Cartea 2)

11.71 RON

Tarotul Lenormand

60.00 54.00 RON

Theta Healing

72.00 64.80 RON

Corpul nu uită niciodată

85.00 76.50 RON

Opere complete (Neville Goddard)

106.00 95.40 RON

Iubește realitatea exact așa cum este

58.00 52.20 RON

Vrăjitoarea verde

52.00 46.80 RON

Sucul de țelină (Medium medical)

259.00 233.10 RON

Curs de Miracole

158.00 142.20 RON

Vindecare prin detoxificare (Medium Medical)

43.00 38.70 RON

Efectul Umbrei

85.00 76.50 RON

Terapia Teta – Boli și afecțiuni

29.00 26.10 RON

Femei puternice

91.00 81.90 RON

Floarea vieții, volumul I

64.00 57.60 RON

Carduri de înțelepciune: Un set de 64 de carduri

31.00 27.90 RON

Zece mesaje pe care îngerii tăi doresc să le cunoști

57.00 51.30 RON

Vindecarea traumelor din trecut

39.00 35.10 RON

Am murit și m-am descoperit pe mine însămi

46.00 41.40 RON

Puterea este în interiorul tău

Atenție: acest site este în teste și pot exista erori!

Sugestie: Rotiți telefonul pentru a vedea mai multe detalii

Continuă cumpărăturile Preview Coș