Știință și spiritualitate
Cum are știința nevoie de spiritualitate pentru a da sens lumii
| În această carte revelatoare, Steve Taylor ne prezintă o viziune nouă asupra lumii, compatibilă și cu știința modernă, și cu învățăturile spirituale străvechi. Știință și spiritualitate ne dezvăluie perspectiva „panspirituală" a autorului privind realitatea, o perspectivă dincolo de știința și religia convenționale și care răspunde la multe întrebări pe care niciuna dintre acestea două nu o poate face pe deplin. |
Stocurile se epuizează rapid, rezervă acest produs și hai la
librăria Adevăr Divin din Brașov, Str. Zizinului, nr. 48, pentru a-l prelua personal.
(Unele produse pot avea discount suplimentar în librărie.)
Vei fi contactat(ă) telefonic de un reprezentant divin.ro pentru confirmarea disponibilității, în intervalul Luni-Vineri orele 9:00 - 17:00, deci te rugăm să introduci un număr de telefon corect și actual.
Detalii:
Pot oare marile taine ale lumii să fie elucidate nu separat, prin intermediul științei sau al spiritualității, ci pe baza unei abordări care să îmbine știința cu spiritualitatea? În această carte revelatoare, Steve Taylor ne prezintă o viziune nouă asupra lumii, compatibilă și cu știința modernă, și cu învățăturile spirituale străvechi. Știință și spiritualitate ne dezvăluie perspectiva „panspirituală" a autorului privind realitatea, o perspectivă dincolo de știința și religia convenționale și care răspunde la multe întrebări pe care niciuna dintre acestea două nu o poate face pe deplin. Modelul standard al științei a avut un succes limitat în explicarea multor fenomene, printre care conștiința, legătura dintre minte și corp, altruismul și fenomenele „anormale" precum experiențele la limita morții, fenomenele psi și experiențele spirituale, pentru a aminti doar câteva. Dar din perspectiva „panspirituală" – care înțelege spiritul sau conștiința ca fiind esența fundamentală a realității – toate aceste lucruri au sens. Pornind de la ideile unor filosofi, fizicieni, mistici, precum și de la tradițiile spirituale și de la culturile indigene, Steve Taylor susține cu fermitate viziunea spirituală asupra realității, prezentând o perspectivă a lumii compatibilă atât cu știința modernă, cât și cu învățăturile spirituale străvechi. Este viziunea unei lumi sacre și interconectate și a unei vieți omenești pline de sens. |
Cuprins:
Introducere ... 11 CAPITOLUL 1 CAPITOLUL 2 CAPITOLUL 3 CAPITOLUL 4 CAPITOLUL 5 CAPITOLUL 6 CAPITOLUL 7 CAPITOLUL 8 CAPITOLUL 9 CAPITOLUL 10 CAPITOLUL 11 CAPITOLUL 12 MULȚUMIRI ... 283 |
Fragment:
• Ființele vii au „gene egoiste", al căror scop este să se transmită mai departe. Ființele umane nu sunt decât niște vehicule de propagare a materialului genetic. Dorința de replicare genetică este motivația primă a comportamentului uman. • Toate fenomenele mentale pot fi explicate în termenii activității neurologice. Conștiința este generată de către creier. Miliardele de neuroni din creierul nostru acționează concertat – într-un fel încă nedescoperit – pentru a genera trăirea subiectivă de a fi „cineva" care poate gândi și simți. • Deoarece conștiința este generată de către creier și nu suntem mai mult decât alcătuirea noastră fizică, nu există viață după moarte. Când creierul și corpul meu încetează să mai funcționeze, conștiința și identitatea mea dispar, așa cum dispare o imagine de pe ecranul televizorului când îl scoți din priză. • Comportamentul uman poate fi explicat în termeni genetici. Trăsăturile și caracteristicile umane actuale există pentru că au avut valoare de supraviețuire pentru strămoșii noștri. Prin urmare, genele care le condiționează au fost selectate de evoluție. • Ca ființe vii, suntem indivizi izolați ce ne deplasăm dintr-un loc în altul, separat de ceilalți. Eu am propriul meu corp și creier, iar tu le ai pe ale tale; ne putem atinge fizic sau putem comunica prin intermediul limbajului, dar sentimentul identității - generat de creier - este practic limitat la partea fizică a corpului nostru. • Lumea este undeva „în exterior", separată de ființele umane. Este independentă de noi și ar exista sub aceeași formă și dacă nu am fi aici să o vedem. • Starea noastră normală de conștiință este destul de obiectivă și de fiabilă și ne arată lumea așa cum este ea. Orice alte stări de conștiință - extinsă sau așa-numitele stări „mai înalte" de conștiință - sunt halucinații ce pot fi explicate în termenii unei activități cerebrale aberante. • Fenomenele paranormale sau psi nu pot fi autentice, pentru că nu se supun legilor fundamentale ale naturii. De exemplu, nu există vreun câmp energetic cunoscut care să poată lega mintea noastră de o alta, făcând posibilă telepatia, și nici vreo forță cunoscută, pe seama căreia să poată fi pusă abilitatea de a deplasa obiecte prin efort mental. Mulți oameni se mândresc că au aceste vederi „raționale", crezând că singura alternativă ar fi revenirea la ignoranță sau superstiție - o perspectivă medievală, anterioară Iluminismului, bazată pe credință și eres, nu pe dovezi. Cum ar putea o persoană rațională și inteligentă să creadă în posibilitatea vieții după moarte sau în existența a ceva nematerial, ca sufletul sau spiritul? Totuși, în ce măsură aceste zece precepte se bazează de fapt pe dovezi? In ce măsură sunt doar niște presupuneri, și nu adevăruri dovedite? Este un adevăr faptul că atomii și moleculele există. Este un adevăr că și conștiința există și că este asociată cu activitatea neurologică. Este un adevăr că evoluția a avut loc. Dar este o presupunere că viața poate fi explicată exclusiv în termeni de acțiune și interacțiune a diverselor substanțe chimice. Este o presupunere că activitatea neurologică generează conștiința (care, dispare odată cu moartea creierului). Este o presupunere că evoluția poate fi explicată exclusiv în termenii mutațiilor aleatorii și ai selecției naturale. Iar unul dintre scopurile acestei cărți este să arate că aceste presupuneri pot practic să fie false. CAPITOLUL 7 ENIGMA EXPERIENȚELOR DE TREZIRE Acum câțiva ani, eram în vacanță cu familia în Țara
Galilor și am hotărât să explorez zona rurală din jurul căsuței noastre
închiriate. M-am cățărat peste o poartă, dincolo de care am admirat priveliștea
unei văi pline de parcele cultivate până departe în zare și de sute de oi
împrăștiate pe dealuri. Am pornit la plimbare și, după câteva minute,
uitându-mă la câmpie și la cer, a avut loc o schimbare de percepție, ca și cum
cineva ar fi apăsat un comutator. Totul în jurul meu a devenit intens de real. Câmpia
și tufișurile, și copacii, și norii păreau să fie atât de prezente, de parcă ar
fi căpătat o nouă dimensiune. Păreau mai vii, mai intricate și mai frumoase.
M-am simțit și cumva conectat cu împrejurimile. Uitându-mă în sus spre cer, am
simțit cumva că spațiul până acolo este același cu „spațiul" din
interiorul ființei mele. Ce era înăuntrul meu, propria mea conștiință, era și
„în afara mea". Și înăuntrul meu era o stare radiantă de bine, un
sentiment puternic că „totul este bine". Mi s-a părut incredibil de
„normal" să fiu viu pe lume. Dincolo de religie și de spiritualitate De-a lungul istoriei noastre scrise, există în diverse culturi mărturii despre experiențele de trezire. în trecut, acestea erau – și, adesea, încă sunt – numite experiențe spirituale sau mistice, asociate deopotrivă cu tradițiile spirituale orientale și cu tradițiile mistice occidentale. |