Prima pagină - Tehnici de învățare
Top 50 vânzări | Noutăți pe site | Cărțile ADEVĂR DIVIN | Discount până la 50%! | În viitor | Contact 
 Top 50 vânzări 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Cumpărături
Coșul este gol
4015 produse pe stoc
  Domenii
  • Alimentație și naturism
  •   - Agricultură
      - Diete
      - Fitoterapie
      - General
      - Grupele sanguine
      - Medicina naturistă
        - General
        - Homeopatie
        - Valeriu Popa
      - Hrană vie
      - Vindecarea cancerului
      - Vindecarea diabetului
  • Dezvoltare personală
  •   - Automotivare
      - General
      - Eneagrama
      - Legea atracției
        - Colecția Secretul
        - General
      - Meditație, mindfulness
      - Relații
      - Sănătate
      - Suflet și spirit
  • Divinație
  •   - Chiromanție
      - General
      - Grafologie
      - I Ching
      - Interpretarea viselor
      - Morfopsihologie
      - Numerologie
      - Simbolistică
      - Tarot
  • Ezoterism
  •   - Alchimie
      - Călătorii astrale
      - Fizica cuantică
      - General
      - Magie
      - Metafizică
      - Rozicrucienii
      - Societăți secrete
      - Spiritism
  • Filozofie
  • Inițiere spirituală
  •   - Copiii cei noi
      - General
  • Inspirație divină
  • Învățături spirituale
  •   - Astrologie
      - Feng Shui
      - General
      - Mudra-e și Mantra-e
      - Tao
      - Șamanism
      - Știință
      - Zen
      - Yoga
  • Maeștri spirituali
  •   - Edgar Cayce
      - General
      - Gurdjief
      - Jakob Lorber
      - Kahlil Gibran
      - O. M. Aïvanhov
      - Osho
      - Masaru Emoto
      - Paulo Coelho
      - Peter Deunov
      - Ramana Maharshi
      - Ramtha
      - Rudolf Steiner
      - S. N. Lazarev
  • Mister
  •   - Anul 2012, 2013 și după ;-)
      - Civilizații dispărute
        - General
        - Atlantida
      - Conspirații
        - General
        - Jan van Helsing
      - General
      - Montauk
      - OZN-uri
      - Piramide
  • Muzică pentru suflet
  •   - Gheorghe Iovu
      - Frederic Delarue
  • Prosperitate și succes
  •   - Bani
      - General
      - Prosperitate
      - Succes
  • Psihologie
  •   - Autism
      - Constelații familiale
      - General
      - Hipnoză
      - Limbajul trupului
      - Metoda José Silva
      - NLP
      - Parenting
      - Psihogenealogie
      - Psihoterapie
      - Puterea cuvintelor
      - Puterea gândului
  • Religie
  •   - Budism
        - Dalai Lama
        - General
        - Hinduism
        - Învățături din Tibet
      - Creștinism
        - Apostoli
        - Arsenie Boca
        - Cărți bisericești
        - Evanghelii
        - General
        - Iisus Hristos
        - Învățături ale părinților români
        - Muzică religioasă
        - Nicolae Steinhardt
        - Sfinți
      - General
      - Islamism
      - Iudaism (Kabbala)
      - Shintō
  • Spiritualitate
  •   - Curs de Miracole
      - Dacii
      - General
  • Terapii complementare
  •   - Acupunctură
      - Aromaterapie
      - Atingere Cuantică
      - Ayurveda
      - Bioenergie
        - Aura umană
        - Chakre
        - Corpuri subtile
        - General
      - Cristaloterapie
      - Cromoterapie
      - EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională)
      - Gestalt
      - General
      - Hidroterapie
      - Kinetoterapie
      - Magnetoterapie
      - Masaj
      - Meloterapie
      - Qi Gong
      - Radiestezie
      - Reflexologie
      - Reiki
      - Remediile florale Bach
      - Su Jok
      - Terapia craniosacrală (TCS)
      - Urinoterapie
  • Viața de după moarte
  •   - Entități
      - General
      - Viețile anterioare
  • Vindecare spirituală
  •   - General
      - Karma
      - Îngeri
      - Spiritele naturii
      - Theta Healing
  • Și altele...
  •   - Biografii
      - Cărți de colorat
      - Cărți pentru copii
        - General
        - Preșcolari
        - Religioase
      - Eseistică
      - General
      - Ficțiune
      - Hobby / Timp liber
      - Istorie
      - Memorii
      - Non Ficțiune
      - Poezie
      - Reviste
      - Romane
      - Suport de pahar
    - Top 50 vânzări
    - Noutăți pe site
    - Cărțile ADEVĂR DIVIN
    - În viitor
    - Lista produse
      Despre noi
    • Contact
    • Datele firmei
      Site-uri prietene
    Abraham-Hicks.com
    Reiki - Aurelian Curin
    Cursuri și Terapii cu Daniela Cumpănici
    Psiholog Elisabeta Vultur
    Artist fotograf:
    portret, studio, evenimente în Brașov

    www.FotoMars.ro

     
     
    Tehnici de învățare

    » Coperta
    Un ghid complet și structurat al celor mai eficiente metode de învățare accelerată. Ca să descoperi chiar acum puterea uimitoare a creierului tău.
    Afișat de 22095 ori.
    Cotație articol: Nespecificat (0/5; 0 voturi)
    NeinspiratMediocruMediuBunExcelent



    •Preț raft:50.00 RON
    •Reducere:25%
    •Preț site:37.50 RON *
    Contact
    Descriere Cuprins Fragmente Condiții de livrare

    CAPITOLUL 1

    Pregătirea mintală

    Diferența dintre citire, memorare și învățare

    Încă  de  la  început,  consider    este  util    facem  o  diferențiere între procesul de citire, procesul de memorare și cel  de  învățare.  Majoritatea  oamenilor  vor    citească,    memoreze  și    învețe  în  același  timp.  Tocmai  din  acest  motiv, e bine să clarificăm care este rolul fiecărui proces. Învățarea se face, de regulă, pornind de la materiale scrise, ceea ce înseamnă că primul pas în procesul de învățare este cititul. Cu cât ajungem să citim mai eficient, cu atât vom memora  mai  ușor  și  vom  aplica  mai  rapid  informațiile  asimilate. Citirea În  DEX,  citirea  este  definită  ca  fiind  parcurgerea  unui  text pentru a lua la cunoștință cele scrise; descifrarea unui limbaj;  cunoașterea  semnificației  literelor  care  alcătuiesc  cuvinte. Deci vezi un element (simbol), îi asociezi un sunet și îl traduci automat într‑o idee sau o imagine. Prin citire, filtrezi  informația.  Îți  dai  seama  rapid  ce  știi  și  ce  nu  știi  dintr‑un text. Procesul de la vizualizare până la înțelegere se realizează foarte rapid, se pare că mai rapid decât viteza luminii.  Gradul  de  reținere  a  unui  text  este  influențat  de  cât de cunoscut îți este subiectul despre care citești. Când citești  un  text  la  prima  vedere,  imaginează‑ți    cerni  nisip. Nisipul este asociat cu informațiile pe care le găsești în  text.  La  o  primă  citire,  îți  rămân  doar  informațiile  pe  care  le  știai  deja.  Din  acest  motiv,  se  spune  că,  cu  cât  ai  mai multe informații, trăiri, experiențe întipărite în harta mintală,  cu  atât  reții  mai  mult.  Se  spune  că,  prin  citire,  reținem între 5% și 10% dintre informații. Eu cred că acest procent diferă în funcție de cât de familiar ne este subiectul. Nu te aștepta ca, doar prin citire, informația nouă să se fixeze în harta mintală. Cititul nu îți asigură o înțelegere profundă  a  lucrurilor,  ci  doar  te  ajută    îți  dai  seama  ce  informații ai deja stocate în memorie și, în același timp, să poți observa care sunt acele informații noi venite din afara ta, adică pe care nu le ai fixate în harta mintală. Pentru a lua  noile  informații  din  exterior  (carte,  curs,  text)  și  a  le  fixa  în  memoria  internă,  ai  nevoie  de  tehnici  de  memo‑rare.  Cititul  te  ajută    filtrezi  rapid  ce  știi  și  ce  nu  știi.  Dacă în procesul de citire găsești informații de care știi că vei avea nevoie pentru un test sau pe care vrei să le înțelegi mai bine și apoi să le aplici, atunci le selectezi, le subliniezi și aplici pasul următor, care se numește „memorare“.

    Memorarea

    Memorarea  este  procesul  prin  care  stocăm,  fixăm,  reactualizăm și redăm informația atunci când avem nevoie de ea.  Atunci  când  memorăm,  e  bine    ținem  cont  de  felul  în  care  creierul  stochează  unele  informații.  De  exemplu,  repetarea mecanică, cuvânt cu cuvânt, nu te va ajuta să îți fixezi  informația.  O  vei  ține  minte,  dar  pe  termen  foarte  scurt, și vei ajunge să fii frustrat, pentru că ai depus un efort foarte mare ca să repeți o informație monotonă, iar atunci când ai nevoie de ea, observi că ea nu mai este în memoria ta. Creierul nu ține minte ce ține de rutină, el ține minte informații încărcate cu o emoție puternică, fie ea pozitivă sau negativă. Un alt aspect important atunci când ne referim la memorare este termenul‑limită, momentul până la care tu comanzi (conștient sau inconștient) ca informația să rămână stocată. De exemplu, atunci când înveți pentru un test, îi transmiți creierului, în mod inconștient, mesajul că vrei ca informația să fie păstrată până la testare sau evaluare.  După  acest  moment,  pentru    tu  nu  mai  revii  la  informația  respectivă  ca    o  aduci  la  suprafață,  creierul o va șterge, considerând‑o irelevantă, deoarece nu i‑ai mai  dat  comanda    o  activeze.  Repetiția,  reamintirea  la  intervale de timp din ce în ce mai mari funcționează ca un superglue pentru memorie.

    Atunci  când  memorăm  mecanic,  fără    legăm  noua  informație  de  ceva  cunoscut  (memorarea  prin  asociere),  ne  va  fi  destul  de  greu    o  activăm  când  avem  nevoie  de  ea.  Astfel,  ajungem    spunem  despre  noi    avem  o  memorie  proastă  sau    avem  un  lapsus.  Asocierea  noii  informații  cu  un  concept  cunoscut  are  rolul  de  ancoră. Această ancoră  acționează  ca  o  sfoară  de  care  tragi,  iar  informația  iese  la  lumină.  Imaginează‑ți    arunci  într‑o  mare  foarte  adâncă  un  obiect  de  care  știi    o    mai  ai  nevoie. Tu știi că acel obiect a ajuns pe fundul mării, știi că este acolo, dar, pentru că nu l‑ai ancorat, s‑ar putea să nu‑l mai poți recupera prea ușor. Acesta este, de fapt, rolul tehnicilor de memorare: te ajută să legi un concept nou de ceva cunoscut și, în același timp, să  îți  pui  ordine  în  memorie.  Imaginează‑ți  cum  ar  fi  mergi într‑o bibliotecă sau într‑o librărie cu mii de cărți, toate aruncate una peste alta, și să începi să cauți cartea de care  ai  nevoie.  Este  un  proces  infernal.  Tocmai  din  acest  motiv, librăriile și bibliotecile sunt organizate într‑un mod asemănător celui în care este organizată memoria noastră. Există  o  cheie  de  memorie  sau  etichetă,  cum  îi  spun  eu,  care îți arată cu precizie ce tip de informație poți depozita pe un anumit raft. Fără crearea conștientă a acestor rafturi de depozitare, vei ajunge, cu timpul, să nu mai ai încredere în tine și în abilitățile tale de memorare.

    Stocăm  informații  în  memorie,  deoarece  ele  ne  ajută  nu  doar să supraviețuim, ci și să configurăm un plan pentru viitor.  Sunt  și  persoane  care  memorează  informații  doar  de dragul de a se lăuda cu unele cunoștințe mai mult sau mai puțin enciclopedice, ajungând, de cele mai multe ori, să plictisească publicul. Din punctul meu de vedere, scopul  cititului,  al  memoratului  și  al  învățatului  este    ne  îmbunătățească viața. Dar, cum informațiile doar citite și memorate reprezintă o simplă putere potențială, mai avem nevoie și de următorul pas, care se numește „învățare“.

    Învățarea

    Învățarea  reprezintă  punerea  în  practică  a  informațiilor  citite  și  memorate.  Nu  pot    spun    sunt  cel  mai  bun  bucătar  din  lume  doar  citind  și  memorând  rețete  de  pe  toate  continentele.  Este  absurd    afirm  asta.  Învățarea  urmează  experienței.  Atunci  când  aplici  ceea  ce  la  nivel  teoretic   aveai   impresia      stăpânești   foarte   bine,   vei   observa alte trăiri și alte emoții care ies la suprafață, ceea ce  înseamnă    s‑au  activat  părți  din  creier  care  nu  au  mai fost explorate până atunci, iar tu descoperi ceea ce se numește „cele patru stagii ale competenței în procesul de învățare“.

    1.  Incompetent  inconștient.  Suntem  copii  și  vedem  un  adult cum conduce o mașină. Ni se pare foarte simplu și credem că și noi putem face asta.

    2.  Incompetent  conștient.  La  vârsta  de  18  ani,  îți  dai  seama  de  faptul    nu  ai  toate  abilitățile  necesare.  Pentru  a  conduce  în  siguranță  și  a  fi  în  legalitate,  ai  nevoie    faci  școala  de  șoferi  și    treci  apoi  niște  examene.

    3. Conștient competent. Ai luat permisul de conducere. Din  acest  moment,  știi  ce  presupune    conduci  o  mașină, știi care sunt riscurile și la ce să fii atent.

    4. Inconștient competent. Ai repetat de atât de multe ori acțiunea de a conduce mașina, încât această sarcină a fost  preluată  de  subconștient  și  transformată  într‑un  automatism. În acest stadiu, condusul ți se pare floare la ureche.

    După ce simți că ai aplicat și că stăpânești foarte bine unele abilități,  poți  trece  la  următorul  nivel  al  procesului  de  învățare, și anume căutarea de legături și conexiuni în cât mai  multe  domenii.  Un  exemplu  în  acest  sens  este  cazul  profesorului  de  psihologie  israelian  Daniel  Kahneman,  care, în anul 2002, a luat Premiul Nobel pentru Economie pentru  contribuția  adusă  în  domeniul  economic  cu  privire la evaluările și deciziile în caz de nesiguranță. Un alt exemplu în acest sens ar fi și contribuțiile aduse de armata SUA în domeniul citirii rapide.


    A apărut în: 2021-

    Fii primul care își spune opinia!

    e-Mail-ul dvs.
    Numele dvs.
    Mesajul:


     Cele mai noi 9 articole la ,,Psihologie“ -> ,,General“ 
    Hărțile sensului
    Arhitectura credinței
    Înconjurat de psihopați
    Sau cum să nu mai fii exploatat de alții
    Eliberarea copilului interior
    Cum să identifici și să vindeci traumele copilăriei
    Bebeluși deștepți
    Cum să formăm și să dezvoltăm inteligența copiilor noștri
    Inteligența animalelor
    O introducere prin experimente
    Vezi toate articolele de la domeniul ,,Psihologie“ -> ,,General“
     Cele mai noi 9 articole la Editura: Curtea Veche  
    Inteligența pozitivă
    De ce doar 20% dintre oameni și echipe își ating adevăratul potențial și cum îl poți atinge tu pe al tău
    Imagini de album
    Evocări, impresii, portrete
    Vezi toate articolele de la Editura: ,,Curtea Veche“
     Cele mai noi 9 articole la colecția În afara colecțiilor  
    Filocalia sfintelor nevoințe ale desăvârșirii, vol. V
    Sfântul Petru Damaschi ♦ Sfântul Simeon
    Filocalia sfintelor nevoințe ale desăvârșirii, vol. VI
    Sfântul Simeon Noul Teolog ♦ Cuviosul Nichta
    Filocalia sfintelor nevoințe ale desăvârșirii, vol. VII
    Nichifor din singurătate ♦ Teolipt, Mitropolitul
    Filocalia sfintelor nevoințe ale desăvârșirii, vol. VIII
    Calist și Ignatie Xanthopol * Calist Patriarhul * Calist Angelicude * Calist Catafygiotul și alții
    Vezi toate articolele de la colecția ,,În afara colecțiilor“


    Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN

    Noutăți pe site


    Retipăriri

     
     
    Executat în 2.0438 secunde
    Sugestie: Apăsați CTRL+D pentru a adăuga acest site la favorite.