4035 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Am iubit pătimirea - carte audio Sfântul Luca al Crimeii |  » Coperta | Pe durata a 6 ore si 42 de minute, veti asculta, în limba română,
autobiografia Sfântului Luca al Crimeii. Aceasta vă prezintă ce
înseamnă a înfrunta valurile vietii cu armele duhului. | Afișat de 22139 ori. |
| Preț raft: | 49.00 RON | |
Reducere: | 20% | Preț site: | 39.20 RON
* | |
Contact
|
DescriereAm iubit pătimireaACT și Politon vă propune Am iubit pătimirea, audiobook
în lectura actorului Nae Alexandru. Credincioșii nu neagă niciodată
datele științifice, dar consideră că deasupra lor stăpânește o putere
superioară - Dumnezeu. (Sfântul Luca al Crimeii) Pe durata a 6 ore și 42 de minute, veți asculta, în limba română,
autobiografia Sfântului Luca al Crimeii. Aceasta vă prezintă ce
înseamnă a înfrunta valurile vieții cu armele duhului. Mărturisirea sa,
pe timpul uneia dintre cele mai grele persecuții anti-creștine din
istoria modernă, i-a adus prigoană pe tot parcursul vieții, iar
suferința i-a fost poate singura și cea mai loială tovarășă de drum.
Astfel, după 11 ani de temniță și două exiluri în Siberia, Vlădica Luca
scrie fiului său Mihail: Am iubit pătimirea, fiindcă minunat curățește
sufletul. Citiți mai multe informații despre cartea audio "Am iubit pătimirea"
Valentin
(Vlădica) a fost hirotonit preot pe 2 februarie 1921. Apoi, în acele
vremuri de prigoană pentru Biserica Rusă, aceasta ducea lipsă de
păstori, astfel Valentin a intrat în monahism, a luat numele Luca și a
fost hirotonit episcop. Tatăl său
era catolic, foarte evlavios. Mama sa nu mergea la biserică, dar se ruga
acasă cu osârdie. Cei doi frați ai săi nu dădeau semne de
religiozitate, totuși mergeau mereu la scoaterea Epitafului și erau
nelipsiți la Utrenia Paștilor. Din copilărie, a avut pasiunea desenului,
absolvind odată cu gimnaziul, scoala de artă din Kiev. Concepția
corectă despre învățătura lui Hristos, și-a format-o citind Noul
Testament, pe care, după bunul obicei vechi, îl primise de la directorul
gimnaziului odată cu înmânarea atestatului de maturitate, drept tovarăș
de drum în viață. Nimic însă nu s-a putut compara în privința uriașei
impresii făcute asupra sa cu acel loc din Evanghelie în care Iisus,
arătându-le ucenicilor câmpul cu grâne coapte, le-a grăit: Secerișul
este mult, iar lucrătorii puțini: deci, rugați pe Domnul secerișului să
scoată lucrători la secerișul Său (Matei 9, 37-38) A
devenit medic, iar după ce a primit diploma, colegii l-au întrebat cu
ce are de gând să se ocupe. Când a răspuns că este hotărât să devină
medic de țară, aceștia au spus uimiți: Cum, dumneavoastră să fiți medic
de țară? Doar sunteți savant de vocație! Însă
nu a putut deveni medic de țară imediat, întrucât în acele timpuri era
în desfășurare războiul ruso-japonez. Și-a început activitatea în
chirurgie militară, într-un spital militar de campanie al Crucii Roșii
din Kiev. Nu a fost, totuși, medic militar propriu-zis și niciodată nu a
purtat uniformă. Cu privire la
felul în care se raporta arhiepiscopul Luca la munca sa, este grăitoare
următoarea scrisoare către soție: Din Moscova nu vreau să plec mai
înainte de a lua de la ea lucrurile de care am nevoie: cunoștințele și
abilitatea de a lucra științific. După obiceiul meu, nu am măsură în
muncă și deja sunt extenuat... Iar munca ce îmi stă înainte este mare:
pentru dizertație trebuie să învăț limba franceză și să parcurg vreo
cinci sute de lucrări în limbile franceză și germană. Pe lângă asta,
trebuie să lucrez mult pentru examenele de doctorat... În orice caz, nu
voi putea deveni doctor în medicină înainte de ianuarie 1910, și asta
numai dacă în tot acest răstimp voi fi liber de orice altă ocupație.
Înschimb, după aceea voi avea înainte perspective largi
Odată am fost chemat noaptea la un interogatoriu care s-a prelungit
vreme de două ore. Acesta a fost condus de un cekist foarte important,
care mai apoi a ocupat un post de marcă în GPU-ul moscovit ( potrivit
lui M. Popovski, acesta era Peters «nota redacției ruse»). El m-a
interogat cu privire la vederile mele politice și raportarea mea la
puterea sovietică. Auzind că am fost dintotdeauna un democrat, a pus
problema decis: «Ei bine, cine sunteți dumneavoastră: prietenul nostru
sau adversarul nostru?». Eu am răspuns: «Și una și alta. Dacă nu aș fi
fost creștin, probabil că aș fi devenit comunist. Dar dumneavoastră ați
pornit prigoană împotriva creștinismului și, ca atare, firește că nu vă
sunt prieten.» Pentru o vreme a
fost lăsat în pace și din beci a fost mutat într-un loc mai confortabil.
Era ținut într-o curte mare amenajată în pripă ca închisoare GPU
împreună cu dependințele sale. La interogatoriile ce au urmat, a fost
acuzat în mod stupid că ar fi avut legături cu cazacii din Orenburg,
punându-i-se în spate și alte născociri. Mai
înainte de a fi trimis în exil, Vlădica Luca a reușit să-i scrie
comisarului poporului pentru cultură, A.V. Lunacearski, care diriguia de
asemenea știința și problemele editoriale. I-a cerut comisarului nu
libertate și nici o judecată corectă. El și-a exprimat numai dorința ca
pe coperta viitoarei monografii medicale să fie menționat alături de
numele autorului și cinul lui duhovnicesc. Lunacearski a răspuns
printr-un refuz hotărât. O editură de stat sovietică nu putea scoate
cărțile unui episcop. Vlădica avea să arate mai târziu, în exil, cu
multă amărăciune, studentului medicinist F.I. Nakladov răspunsul bătut
la mașină al comisarului poporului.
Împotriva stăpânirii rânduite de Dumnezeu pentru păcatele noastre să
nu vă răsculați defel și să vă supuneți ei cu smerenie întru totul. Povestea incredibilă a vieții Sfântului Luca al Crimeii, o puteți asculta în totalitate în cadrul audiobookului. Voi
întrebați cu nedumerire, poate că în inima voastră se strecoară
îndoiala:«Oare chiar este ușor jugul lui Hristos?» Iar eu vă spun: «Da,
da! Ușor, din cale-afară de ușor». Dar de ce ușor? De ce este ușor să
mergi în urma Lui pe calea cea spinoasă? Fiindcă nu vei fi singur,
istovit de puteri, ci te va însoți Însuși Hristos; fiindcă harul Lui cel
nemăsurat îți va întări puterile când te vei chinui sub jugul Lui, sub
sarcina Lui,fiindcă El Însuși te va sprijini, te va ajuta să porți
această sarcină, această cruce. În acest audiobook
aflați că în anul 1954, după decretul din iulie al Comitetului Central
al PCUS (Partidul Comunist al Uniunii Sovietice) cu privire la
îmbunătățirea propagandei ateiste, a început un nou val de prigoane
împotriva bisericii. Șicanarea și arestarea credincioșilor, jignirile
aduse în public preoților, închiderea bisericilor, împiedicarea
desfășurării praznicelor bisericești de către oamenii de bine le
aminteau celor din generația veche de evenimentele anilor 1920-1930.
Oameni care întrețineau corespondență cu Vlădica, erau urmăriți.
Ingineril I.Ia. Borisov a fost convocat la KGB-ul din Tambov din pricina
corespondenței întreținute de soția lui cu arhiepiscopul Luca al
Crimeii. Corespondența atingea probleme atât religioase cât și
personale, dar inginerului i s-a spus că dacă soția lui, Sofia Ivanovna,
nu va înceta să corespondeze cu omul bisericii, el va fi dat afară din
uzina de cazane și nu va mai găsi de lucru în Tambov, iar copiii lui,
studenți, vor fi de asemenea dați afară din facultate. La
Simferopol a apărut un nou post: fotograful de biserică. Acesta făcea
zilnic turul bisericilor și îi fotografia din față pe cei prezenți
acolo. Unii, temându-se de persecuții, au încetat să mai vină la
biserică, iar celorlalți li se făceau dosare. Acolo, în decembrie 1954, a
avut loc un congres al preoților. Arhiepiscopul Luca a prezentat o
comunicare în care arăta că din 58 de biserici în Crimeea mai rămăseseră
49 și alte două erau în primejdie. Pe
arhiepiscop îl așteptau noi necazuri: se prelungea greaua luptă pentru
biserici cu împuternicitul în problemele Bisericii. A fost fabricat un
protocol ingineresc în vederea închiderii catedralei din Evpatoria:
clădirea, pasămite, era în pericol și nu întrunea condițiile necesare
pentru exploatare. Brigada de muncitori trimisă de împuternicit a săpat
lângă fundația bisericii aproape până la bază și au descoperit o
avarie. Vlădica Luca a început să protesteze, a telegrafiat la
Patriarhie. Au venit doi ingineri, au examinat catedrala, au alcătuit un
nou act, care spunea că fundația este absolut integră și sigură. Cu
toate astea, împuternicitul a închis catedrala, autoritățile locale au
dat jos în pripă cupolele și au plasat în clădirea periculoasă
propriile depozite și birouri. Vlădica
îi scria fiului său în vara anului 1956: Treburile bisericești merg
din ce în ce mai greu, bisericile sunt închise una după alta, preoți nu
sunt îndeajuns și numărul lor se tot împuținează. El i-a scris fiului
deseori: Sunt ocupat până peste cap cu probleme eparhiale din cele mai
împovărătoare și neplăcute. Treburile eparhiei merg din ce în ce mai
greu, ajungând pe alocuri până la răzvrătiri fățișe împotriva
autorității mele arhierești. Îmi este greu să îndur toate acestea la cei
optzeci și doi de ani și jumătate ai mei - însă, nădăjduind în ajutorul
lui Dumnezeu, continui să port această grea povară. A venit un membru
al Sovietului pentru problemele Bisericii Ortodoxe pentru a verifica
plângerile împotriva împuternicitului; nici această venire a lui n-a
adus ceva bun. Am înțeles: plângerile mele dau slabe rezultate. În
necrologul publicat în Revista Patriarhiei Moscovei (1961, nr. 8),
Biserica Rusă cinstea pomenirea arhiepiscopului Luca în astfel de
cuvinte: Până la sfârșitul zilelor sale și-a păstrat sufletul viu, gata
să ajute, fermecător, plin cu gingașă dragoste de oameni... Și iată, a
venit vremea plecării lui. A plecat de la noi ca să se poată înfățișa
Domnului și să dea răspuns pentru sine și pentru numeroasa lui turmă.
Trăind pe pământ, lupta cea bună s-a luptat, călătoria a săvârșit,
credința a păzit (2Timotei 4, 7), iar acum, îndrăznim să credem, Domnul
i-a gătit în cer cununa dreptății...ca unuia ce a iubit arătarea Lui (2
Timotei 4, 8) CaracteristiciI.S.B.N.: 978-606-8739-36-6 A apărut în: 2016-03 |
Fii primul care își spune opinia! |
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|