Descriere
Tarotul Rider Waiteź
Bazat
pe ediția originală (singura autorizată) a faimosului pachet cu 78 de cărți de
Tarot Rider-Waiteź
Ilustrații
originale de Pamela
Colman Smithź sub supervizarea lui Arthur Edward Waite
Instrucțiuni
preluate din cartea Cheia Tarotului, de
Arthur Edward
Waite
Introducere
De
Stuart R. Kaplan
Dr. Arthur Edward Waite
(1857-1942) a fost un adept autentic al ocultismului, ale cărui
lucrări, între care Kabbalah Sacră și
Cheia Tarotului, au fost publicate în
Anglia în anul 1910. Cheia pachetului de cărți de Tarot folosită de Waite a
fost simbolismul. Acesta spune în Cheia
Tarotului: Adevăratul Tarot este simbolismul; el nu vorbește altă limbă și
nu oferă alte indicii. Ce sunt cărțile de Tarot despre care scrie atât de
inspirat Waite? În ce constă mesajul fiecăreia dintre ele și cum au apărut
simbolurile fascinante ilustrate pe ele?
Originea
precisă a cărților de Tarot în antichitate rămâne incertă. În cartea Le monde primitif, publicată în anul
1781, Court de Gebelin emite ipoteza că Tarotul derivă dintr-o veche lucrare
egipteană: Cartea lui Thoth. Thoth a
fost Mercur al egiptenilor. Se consideră că a fost unul din primii regi și
inventatorul sistemul hieroglific. Gebelin susține că Tarotul s-a răspândit în
Europa sub influența egiptenilor și țiganilor.
Apariția
cărților de Tarot în Europa precede cu peste cinci secole cartea lui White. Un
călugăr german, Johannes, descrie un joc numit Ludas Cartarum, jucat în anul 1377. Cronicarul din secolul XV
Covelluzzo descrie introducerea în Viterbo a acestor cărți de joc în anul 1379.
În 1369, cărțile de joc nu sunt menționate în decretul regelui Charles VI al
Franței împotriva jocurilor de noroc. Cu toate acestea, 28 de ani mai târziu, primarul
Parisului a interzis prin ordonanța din 22 ianuarie 1397 jucarea tenisului,
jocurilor cu mingea, popicelor și folosirea cărților de joc de către muncitori,
cu excepția zilelor de sărbătoare. În general, este acceptat faptul că jocurile
cu cărți au apărut în Europa în a doua jumătate a secolului al XIV-lea. Primul
pachet complet cu 78 de cărți a apărut cel mai probabil în Italia, sau poate
vreun geniu inovativ a combinat cele 56 de cărți comune ale Micii Arcane cu
cele 22 de cărți ezoterice și emblematice ale Marii Arcane, formând astfel
pachetul cu 78 de cărți.
În
secolul XV, cărțile de Tarot erau desenate sau pictate manual pentru casele
princiare din nordul Italiei și din Franța. Mai târziu, pachetele cu cărți de
joc au început să se răspândească din ce în ce mai mult, fiind reproduse prin
tehnici de gravare industrială. În secolul XVI a devenit foarte popular un
pachet cu cărți de Tarot numit Tarotul marseillez.
În
arhivele Bibliotecii Naționale din Paris există la ora actuală 17 cărți din
Arcana Mare despre care se crede (cel mai probabil eronat) că au fost pictate
manual în jurul anului 1392 de Jacquemin Gringonneur pentru regele Charles VI
al Franței. Este de presupus că adevărata origine a acestor cărți este
venețiană. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu un pachet de Tarocchi din secolul
XV.
Biblioteca
Pierpont Morgan din New York deține 35 de cărți dintr-un Tarot cu 78 de cărți
datând din 1484, atribuite fie lui Bonifacio Bembo, fie lui Antonio Cicognara.
Pachetul pare să îi fi aparținut cardinalului Ascanio Maria Sforza (1445-1505)
sau mamei sale, Bianca Visconti Sforza, nefiind destinat jocului. După toate
aparențele, el pare să fie o simplă reprezentare pictorială a acelei epoci.
Alte
jocuri de cărți europene timpurii asociate cu Tarotul includ:
·
Tarocchi din Mantegna, care conține 50 de cărți în cinci
serii de câte zece.
·
Tarocchi din Veneția sau pachetul lombard, care conține
78 de cărți, inclusiv cele 22 de cărți din Arcana Mare, alături de cele 56 din
Arcana Mică.
·
Tarocchino din Bologna, care conține 62 de cărți, despre
care se crede că au fost create de Francois Fibbia, prinț de Pisa. Pe lângă
cele 22 de cărți din Arcana Mare, acesta nu conține decât 40 de cărți cu suite
numerice.
·
Minchiate din Florența, similar pachetului obișnuit de
Tarot cu cele 78 de cărți ale sale, la care se adaugă însă alte 21 de cărți
care conțin semnele Zodiacului, cele patru elemente și cele trei virtuți
cardinale.
Afișările
cărților de Tarot pentru ghicirea norocului țin cont nu doar de semnificația
divinatorie individuală a unei cărți, ci și de proximitatea dintre acestea și
chiar de poziția ei verticală (normală sau inversată). Cărțile inversate aveau
o semnificație mai slabă, întârziată sau chiar inversată. Scurtul titlu
descriptiv al celor 22 de cărți din Arcana Mare servește drept catalizator
pentru semnificația mai profundă pe care dorește să o exprime cel care își dă
în cărți.
Pachetul
de Tarot conțin 78 de cărți împărțite în două grupe principale:
·
22 de cărți din Arcana Mare
·
56 de cărți din Arcana Mică
Cele
22 de cărți din Arcana Mare sunt considerate emblematice și conțin 21 de cărți
numerotate de la XXI la I (adică de la 21 la 1), plus una nenumerotată numită
Nebunul (Le Mat sau Le Fou în franceză). Ele sunt
considerate tromfi (atouts atuuri
în franceză, atutti sau trionfi în italiană), care înseamnă mai
presus de celelalte.
Cele
56 de cărți din Arcana Mică conțin patru suite, inclusiv cărțile obișnuite de
curte regală: Regele, Regina, Valetul, plus o a patra, numită Cavaler, plasată
între Regină și Valet. Suitele sunt de regulă spatele, bâtele, cupele (inimile)
și monedele sau romburile (diamantele). Se crede că la origini ele au
reprezentat cele patru clase sociale în epoca medievală: nobilimea și persoanele
care au ajuns la un anumit rang prin serviciul militar erau simbolizate de
spade; țăranii sau clasa muncitoare de bâte; preoțimea și politicienii de cupe;
iar negustorii și industriașii de monede.
Cărțile
Tarotului modern par să își aibă originea în cele ale Tarotului Medieval. Pe
măsură ce jocurile de cărți au devenit din ce în ce mai populare, s-a renunțat
la cărțile din Arcana Mare (cu excepția Nebunului, care s-a transformat în
Joker), iar Cavalerul și Valetul au fost combinate, rămânând doar Valetul. Așa
s-a ajuns la pachetul de cărți standard cu 52 de cărți de joc plus Jokerul.
În
ultimele două secole au apărut mai multe cărți importante care descriu aspecte
diferite ale Tarotului. Printre autorii lor s-au numărat Gebelin (1781), Etteilla (1783), Levi (1854),
Vaillant (1857), Mathers (1888), Papus (1889), Falconnier (1896), Wirth, Waite
(1910), Thierens, Case, Crowley (1944), Gray (1960), Knight (1965), Moakley
(1966), Doane (1967) și Kaplan (1970) .
La
inițiativa și sub supervizarea lui Waite, domnișoara Pamela Colman Smith (o
fată americană membră a Ordinului Golden Down) a desenat un pachet unic cu 78
de cărți de Tarot, numit Pachetul de Cărți Rider.
Domnișoara
Smith a crescut în Jamaica, iar în timpul primilor ani ai adolescenței a
călătorit cu compania de teatru a lui Terry și Henry Irving. La 21 de ani, ea
s-a stabilit în Anglia, lucrând ca designer teatral și ilustrator. Interesul ei
față de teatru a condus la colaborarea sa cu William Butler Yeats, alături de
care a lucrat la diferite scenografii. Mai târziu, ea a colaborat cu fratele
acestuia, Jack Yeats, la ilustrarea și publicarea unei reviste minore
intitulată The Broad Sheet, înainte
de a-și publica propria revistă, The
Green Sheaf, în care a prezentat diferite balade, imagini, basme și poeme.
Trăsătura
cea mai uimitoare a Pachetului de Cărți Rider constă în faptul că toate
cărțile, inclusiv cele 40 de cărți numerice (cele patru suite de la As la
Decar), sunt prezentate sub forma unor ilustrații emblematice, foarte adecvate
pentru divinație. Din acest punct de vedere, pachetul diferă de formele rigide
ale spadelor, bâtelor, cupelor și monedelor ilustrate anterior pe cărțile de
Tarot. Waite considera de asemenea că dat fiind că nu avea un număr și
reprezenta cifra zero, Nebunul nu trebuia situat între cărțile 20 și 21, având
o poziție mult mai naturală înaintea Magicianului, prin atribuirea primei litere
a alfabetului ebraic, Aleph.
Waite
a transpus numerele a două cărți din Arcana Mare: Puterea prezentată în alte
cărți de Tarot cu numărul XI (îndeosebi în pachetul de cărți de joc al lui
Muller 1JJ și în Tarotul marseillez al lui Grimaud) a devenit VIII, schimbând
astfel locul cu Justiția, care a devenit XI (din VIII).
La
ora actuală există un interes fenomenal față de cărțile divinatorii ale
Tarotului. Investigatorii serioși folosesc etalarea cărților pentru a încerca
să plaseze trecutul într-un context mai semnificativ, pentru a înțelege astfel
mai bine prezentul și pentru a revela alternativele care se vor manifesta în
viitor. Cei mai puțin familiarizați cu cărțile de Tarot preferă să le
folosească la fel ca pe un joc, complăcându-se în etalări și lecturi la
diferite petreceri sau în mici grupuri private. Cât despre colecționari,
aceștia consideră cărțile de Tarot colorate și interesante.
Cărțile
de Tarot sunt folosite de adolescenți, de studenți, de constructori, de oamenii
de afaceri, de diferiți profesioniști, de colecționari practic, de oameni din
toate domeniile vieții. Ziarele, revistele și emisiunile de radio și de
televiziune fac comentarii frecvente referitoare la această modă. Adolescenții
savurează petrecerile în care își dau în Tarot. Adulții merg la mese festive,
evenimente caritabile și picnicuri la care își dau în Tarot. Hollywood-ul a
inventat chiar trendul din ce în ce mai popular al petrecerilor date de
celebrități la care sunt invitați cititori faimoși în Tarot, în beneficiul oaspeților
lor.
Unul
din cele mai fascinante aspecte ale Tarotului este efectul personal al cărților
asupra celor care le folosesc. În cartea sa, Cheia Tarotului, Waite prezintă o dimensiune nouă a semnificației
acestora. Orice amator al Tarotului, indiferent dacă este un cercetător serios
sau un om de rând care se joacă de-a ocultismul, are doar de câștigat dacă
citește cartea lui Waite, a cărui perspectivă este foarte profundă.
U.S.
Games Systems Inc. are plăcerea de a publica acum Pachetul Universal de Cărți
de Tarot Waite, bazat pe reproducerea autentică a pachetului Rider original.
-
Stuart R. Kaplan
Stamford,
CT 06902
Revizuit în februarie 2004
Semnificațiile divinatorii ale cărților din Arcana Mare
1.
MAGICIANUL îndemânare, diplomație, boală, durere, pierdere, dezastru,
încredere în sine, voință, persoana care își dă în cărți (dacă este de sex
masculin). Inversat: medic, mag, boală psihică, dizgrație, neliniște.
2.
MAREA PREOTEASĂ secrete, mister, viitorul încă nerevelat, femeia de care este
interesat cel care își dă în cărți (dacă este de sex masculin); persoana care
își dă în cărți (dacă este de sex feminin), tenacitate; înțelepciune, știință.
Inversată: pasiune, ardoare morală sau fizică, orgoliu, cunoaștere
superficială.
3.
ÎMPĂRĂTEASA rodnicie, inițiativă, acțiune, zile lungi, clandestin,
necunoscut, dificultate, îndoială, ignoranță. Inversată: lumină, adevăr,
revelarea unor aspecte ascunse, bucurie publică, indecizie (potrivit unei alte
interpretări).
4.
ÎMPĂRATUL stabilitate, putere, ajutor, protecție, persoană importantă,
convingere, rațiune. Inversat: bunăvoință, compasiune, credit, dar și confuzie
în rândul dușmanilor, obstrucție, imaturitate.
5.
MARELE PREOT alianță prin căsnicie, captivitate, servitute, compasiune și
bunătate, inspirație, persoana la care apelează pentru ajutor cel care își dă
în cărți. Inversat: societate, bună înțelegere, concordie, bunătate excesivă,
slăbiciune.
6.
ÎNDRĂGOSTIȚII atracție, iubire, frumusețe, depășirea încercărilor. Inversat:
eșec, planuri stupide.
7.
FAETONUL ajutor (asistență), providență, dar și război, triumf, prezumție,
răzbunare, necaz. Inversat: tulburări sociale, ceartă, dispută, conflict,
înfrângere.
8.
PUTEREA putere, energie, acțiune, curaj, măreție. Inversată: abuz de putere,
despotism, slăbiciune, discordie.
9.
EREMITUL prudență, dar și (mai ales) trădare, disimulare, corupție, tâlhărie.
Inversat: ascundere (disimulare), deghizare, politică, teamă, precauție fără
motiv.
10.
ROATA NOROCULUI destin, noroc, succes, fericire. Inversată: creștere,
abundență, superfluu.
11.
JUSTIȚIA echitate, dreptate, probitate, executiv. Inversată: legea în toate
aspectele ei, bigotism, subiectivism, severitate excesivă.
12.
SPÂNZURATUL înțelepciune, încercări, circumspecție, discernământ, sacrificiu,
intuiție, divinație, profeție. Inversat: egoism, mulțime, corp politic.
13.
MOARTEA sfârșit, mortalitate, distrugere, corupție. Inversată: inerție, somn,
letargie, împietrire, somnambulism.
14.
ECHILIBRUL economie, moderație, frugalitate, management, acomodare. Inversat:
tot ce ține de biserică, religii, secte, preoție, dar și combinații nefericite,
disociere, interese aflate în competiție.
15.
DIAVOLUL devastare, violență, forță, vehemență, efort extraordinar,
fatalitate, ceva predestinat, fără a fi neapărat rău. Inversat: fatalitate
malefică, slăbiciune, meschinărie, orbire.
16.
TURNUL suferință, supărare, distrugere, sărăcie, adversitate, calamitate,
dizgrație, amăgire. Inversat: aceleași caracteristici, dar mai slabe; de
asemenea: opresiune, închisoare, tiranie.
17.
STEAUA pierdere, furt, privațiune, abandonare; alții o interpretează ca
speranță și viitor luminos. Inversată: aroganță, neputință, trufie.
18.
LUNA dușmani ascunși, pericol, calomnie, întuneric, teroare, amăgire, eroare.
Inversată: instabilitate, inconstanță, tăcere, amăgire și eroare, dar într-un
grad mai mic.
19.
SOARELE fericire materială, căsnicie fericită, mulțumire. Inversat: aceleași
caracteristici, dar într-o mai mică măsură.
20.
JUDECATA schimbare de poziție, reînnoire, rezultat. Inversată: slăbiciune,
frică, simplitate, dar și deliberare, decizie, sentință.
21.
LUMEA succes asigurat, rută, călătorie, emigrație, zbor, schimbare de loc.
Inversată: inerție, fixitate, stagnare, permanență.
0
NEBUNUL nebunie, manie, extravaganță, beție, delir, frenezie, trădare.
Inversat: neglijență, absență, distribuție, neatenție, apatie, nulitate,
vanitate.
Este
ușor să ne dăm seama că atât timp cât nu există o sugestie clară asigurată de
sensul superficial, interpretarea Tromfilor din Arcana Mare prin arta
divinatorie este superficială și arbitrară în cel mai înalt grad (aceasta este
părerea mea). Misterele luminii nu sunt totuna cu cele ale fanteziei.
Arcana Mică
Vom
descrie în continuare cele patru suite ale cărților de Tarot ținând cont de
categoria căreia îi aparțin și de imaginile lor, încercând să găsim toate
sensurile, pornind de la cât mai multe surse.
Bâtele
REGELE
de Bâte natura fizică și emoțională atribuită acestei cărți este întunecată,
aprinsă, binevoitoare, animată, detașată, nobilă. Regele ține în mână o bâtă
din care iese o floare și poartă, la fel ca regii din celelalte suite, o
pălărie de protecție sub coroană. Este asociat cu simbolul leului, care apare
ca blazon pe spatele tronului. Semnificații divinatorii: bărbat brunet,
prietenos, de la țară, căsătorit, onest și conștiincios. Inversat: bun, dar
sever; auster, dar tolerant.
REGINA
de Bâte în ilustrațiile din acest pachet de cărți, bâtele sunt întotdeauna
înfrunzite, simbolizând astfel viața și animația. Din punct de vedere emoțional
și în celelalte privințe, personalitatea Reginei corespunde cu cea a Regelui,
dar este mai magnetică. Semnificații divinatorii: femeie brunetă sau de la
țară, prietenoasă, castă, plină de iubire, onorabilă. În cazul în care cartea
de lângă ea ilustrează un bărbat, ea afișează o bună dispoziție față de acesta.
În cazul în care cartea ilustrează o femeie, ea este interesată de persoana
care își dă în cărți. Semnifică de asemenea iubirea de bani. Inversată:
bunătate, economic, îndatoritor, amabil. Semnifică de asemenea opoziție,
invidie, amăgire și infidelitate.
CAVALERUL
de Bâte este ilustrat ca și cum s-ar afla într-o călătorie, înarmat cu o bâtă
scurtă. Deși poartă armură, nu este un războinic. Trece pe lângă niște munți
sau niște piramide. Semnificații divinatorii: plecare, absență, zbor, emigrare.
Tânăr brunet, prietenos. Schimbare de reședință. Inversat: despărțire,
divizare, întrerupere, discordie.
VALETUL
de Bâte Într-un peisaj similar celui de dinainte, un tânăr stă în picioare,
ca și cum ar face o proclamație. Este necunoscut, dar credincios, iar veștile
aduse de el sunt ciudate. Semnificații divinatorii: tânăr brunet, credincios,
iubit (amant), emisar, poștaș. Dacă se află lângă o carte care ilustrează un bărbat,
depune o mărturie binevoitoare în favoarea acestuia. Dacă este urmat însă de
Valetul de Cupe, trebuie considerat un rival periculos. Deține toate calitățile
specifice bâtelor. Inversat: întâmplări minore, anunțuri, vești proaste, dar și
indecizie și instabilitatea care o însoțește de regulă.
ZECE
de Bâte bărbat oprimat de greutatea celor zece bâte pe care le poartă cu el.
Semnificații divinatorii: carte cu multe semnificații, nu toate similare. Unele
sunt asociate cu onoarea și cu bunele intenții. Altele cu opresiunea, dar și cu
norocul, câștigul și succesul. De asemenea, este o carte a aparențelor,
deghizării și perfidiei. Locul de care se apropie personajul ilustrat ar putea
avea de suferit din cauza bâtelor sale. Succesul devine imaterial în cazul în
care cartea este urmată de Nouă de Bâte, iar dacă cel care își dă în cărți are
un proces, este posibil ca el să sufere o pierdere. Inversat: obstacole,
dificultăți, intrigi și toate analogiile lor.
NOUĂ
de Bâte personajul din imagine se sprijină de bâta sa, având o privire
expectativă, ca și cum ar aștepta un dușman. În spatele lui se află alți opt
țăruși ridicați și ordonați, ca un fel de gard. Semnificații divinatorii:
cartea semnifică tărie în raport cu opoziția. Dacă ar fi atacat, personajul ar
riposta cu fermitate. Alături de acest sens principal există și alte
semnificații adiacente, precum: întârziere, suspendare, amânare. Inversat:
obstacole, adversitate, calamitate.
OPT
de Bâte cartea simbolizează mișcarea prin ceea ce este imuabil un zbor al
bâtelor deasupra unui câmp deschis. Semnificații divinatorii: activitate de
culise, calea acestei activități, rapiditate (de pildă, cea a unui curier
rapid); grabă mare, speranțe mari, viteză de a atinge o destinație care promite
o fericire foarte mare; ceva care se află în mișcare, inclusiv săgețile
iubirii. Inversat: săgețile geloziei, dispută internă, mustrări de conștiință,
certuri.
ȘAPTE
de Bâte ilustrația prezintă un tânăr aflat pe o culme stâncoasă, care rotește
o bâtă. În spatele lui se află alte șase bâte înfipte în pământ. Semnificații
divinatorii: aceasta este o carte a curajului, căci tânărul deține poziția
avantajoasă, deși este atacat de șase dușmani. În plan intelectual, cartea
semnifică discuții, o dispută verbală, negocieri în afaceri, un război
comercial, barter, competiție. Este totuși o carte a succesului, căci
combatantul se află pe o culme, iar dușmanii lui nu pot ajunge la el. Inversat:
perplexitate, stânjeneală, anxietate.
ȘASE
de Bâte imaginea prezintă un călăreț cu o cunună de lauri pe cap, însoțit de
mai mulți soldați care merg pe jos pe lângă el, toți cu bâte. Semnificații
divinatorii: cartea a fost special concepută pentru a revela mai multe
semnificații. Cea mai evidentă este aceea de triumf și victorie. Pe un alt
plan, cartea simbolizează veștile bune, care sunt aduse de un curier al
regelui, dar și așteptarea încununată de propria sa dorință coroana
speranței. Inversat: teamă, de pildă de un dușman victorios aflat la porțile
cetății, trădare, lipsă de loialitate, cum ar fi aceea care deschide porțile
cetății în fața unui dușman.
CINCI
de Bâte mai mulți tineri își rotesc bâtele, ca într-o competiție sportivă sau
într-o întrecere amicală. Ei doar se joacă de-a războiul, de unde și semnificațiile
divinatorii: imitație, cum ar fi o luptă falsă; competiție acerbă și efortul de
a-ți căuta norocul și averea. Pornind de la această interpretare, unii susțin
că este o carte a aurului, câștigului și bogăției. Inversat: tertipuri,
contradicție, litigiu, dispută.
PATRU
de Bâte ilustrația prezintă o mare ghirlandă suspendată de patru bâte mari
înfipte în pământ. Două personaje feminine ridică buchete de flori. În partea
laterală există un pod peste un șanț cu apă, care conduce la un conac.
Semnificații divinatorii: de această dată, sensurile sunt ilustrate perfect de
imagine: viața la țară, odihnă, bună înțelegere, armonie, prosperitate, pace și
tot ce ține de aceste atribute senine. Inversat: semnificația rămâne aceeași:
creștere, fericire, frumusețe, înfrumusețare.
TREI
de Bâte un personaj calm, vertical, cu spatele la noi, privește de pe o culme
vasele care trec pe mare. Trei bâte sunt înfipte în pământ, iar personajul se
sprijină ușor de una din ele. Semnificații divinatorii: personajul simbolizează
puterea solid ancorată, spiritul întreprinzător, efortul, comerțul,
descoperirea; vasele îi aparțin personajului, transportând mărfurile sale.
Inversat: sfârșitul necazurilor, suspendarea sau finalul unei activități,
dezamăgire și efort lucrativ.
DOI
de Bâte un bărbat înalt privește de pe un parapet țărmul și marea din zare.
El ține în mâna dreaptă un glob și în cea stângă o bâtă, care se sprijină de
parapet. O alta este fixată într-un inel. În partea stângă apar un trandafir, o
cruce și un crin. Semnificații divinatorii: între cele două interpretări
posibile nu este posibilă nici o conexiune: pe de o parte, bogăție, noroc,
măreție; pe de altă parte, suferință fizică, durere, boală, tristețe, umilire.
Desenul ne face o sugestie: acesta este un moșier care își contemplă moșia,
uitându-se alternativ la un glob. El ne amintește de boala, de umilința și de
tristețea lui Alexandru cel Mare în mijlocul grandorii bogăției acestei lumi.
Inversat: surpriză, minunare, încântare, emoție, necaz, teamă.
ASUL
de Bâte o mână care ies dintr-un nor ține o bâtă sau un ciomag. Semnificații
divinatorii: creație, invenție, întreprindere, puterile care conduc la acestea,
principiu, început, sursă, naștere, familie, origine, începutul unei acțiuni
întreprinzătoare. Potrivit unei alte interpretări: bani, noroc, moștenire.
Inversat: decădere, decadență, ruină, pierzanie, dar și bucurie întunecată.
Cupele
REGELE
de Cupe regele ține în mâna stângă un sceptru scurt, iar în cea dreaptă o
cupă mare. tronul său plutește pe mare. Într-o parte laterală se vede o navă,
iar în cealaltă un delfin care sare. Semnificația implicită este că semnul
Cupelor se referă la apă, care apare în toate cărțile acestui semn. Semnificații
divinatorii: bărbat blond, om de afaceri, lege sau divinitate, responsabil,
dispus să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți. Simbolizează de
asemenea egalitate, artă și știință, inclusiv pe cei care profesează știința,
legea și arta; inteligență creativă. Inversat: bărbat necinstit, cu două fețe,
escrocherie, pretenție, injustiție, viciu, scandal.
REGINA
de Cupe o femeie frumoasă, blondă, visătoare (care vede imagini atunci când
privește în cupă). Semnificații divinatorii: femeie bună. blondă, onestă,
devotată, dispusă să îi facă un serviciu celui care își dă în cărți.
Inteligență plină de iubire, dublată de harul clarviziunii, succes, fericire,
plăcere, dar și înțelepciune, virtute. Inversată: interpretările variază;
femeie bună, dar și femeie distinsă în care nu se poate avea încredere, femeie
perversă, viciu, dezonoare, depravare.
CAVALERUL
de Cupe imaginea prezintă un călăreț grațios, deloc războinic, liniștit, care
poartă un coif înaripat, ce simbolizează grația superioară a imaginației care
caracterizează uneori această carte. Semnificații divinatorii: sosire,
abordare, eventual de către un mesager, avansuri, propunere, conduită,
invitație, stimulare. Inversat: tertipuri, artificiu, subtilitate, escrocherie,
duplicitate, fraudă.
VALETUL
de Cupe imaginea prezintă un valet blond, cu o înfățișare plăcută, ușor
efeminat, cu un aspect studios și conștiincios, care contemplă un pește ce iese
dintr-o cupă și se uită la el. Semnificații divinatorii: tânăr blond, cu care
cel care își dă în cărți va intra în contact și care îi va face un serviciu;
tânăr studios, vești, mesaj, perseverență, reflectare, meditație toate aceste
calități fac trimitere la afaceri. Inversat: gust, înclinație, atașament,
seducție, decepție, artificiu.
ZECE
de Cupe imaginea prezintă un curcubeu alcătuit din cupe, contemplat într-o
stare de minunare și de extaz de un bărbat și o femeie aflați dedesubt, în mod
evident soț și soție. El își ține brațul drept în jurul ei și cel stâng
ridicat. Într-o manieră similară, ea își ține brațul drept ridicat. Cei doi
copii care dansează lângă ei nu au remarcat miracolul, dar sunt oricum
fericiți. Pe fundal apare o scenă casnică. Semnificații divinatorii: mulțumire,
relaxare a inimii, perfecțiunea acestei stări. Dacă se încadrează în celelalte
cărți etalate, persoană care are grijă de interesele celui care își dă în
cărți. Cartea face de asemenea trimitere la orașul, satul sau țara celui care
își dă în cărți. Inversat: relaxarea inimii false, indignare, violență.
NOUĂ
de Cupe personajul bonom din imagine are parte de un festin care îl
mulțumește pe deplin, iar în spatele lui există o sumedenie de cupe cu vin. Semnificații
divinatorii: concordie, mulțumire, bunăstare fizică, dar și victorie, succes,
avantaj, satisfacție pentru cel care își dă în cărți. Inversat: adevăr,
loialitate, libertate. Interpretările variază însă, putând include: greșeli,
imperfecțiuni, etc.
OPT
de Cupe bărbat cu un aspect sordid care își golește cupele fericirii, liberei
întreprinderi, inițiativei și grijilor anterioare. Semnificații divinatorii: la
prima vedere, imaginea vorbește de la sine, dar există și interpretări opuse:
bucurie, blândețe, timiditate, onoare, modestie. Inversat: mare bucurie,
fericire, festin.
ȘAPTE
de Cupe imaginea prezintă mai multe potire ciudate ale viziunii. Semnificații
divinatorii: favoruri ale spiritelor naturii, imagini reflectate, imaginație,
sentimente, lucruri văzute în paharul contemplației; sunt sugerate unele
realizări de acest fel, dar nimic permanent sau substanțial. Inversat: dorință,
voință, hotărâre, proiect.
ȘASE
de Cupe doi copii într-o grădină aurie, cu cupele pline cu flori. Semnificații
divinatorii: carte a amintirilor și a trecutului. Poate face trimitere la
amintirile din copilărie, la fericire, bucurie, etc., venind însă din trecut
lucruri care nu mai există. O altă interpretare o inversează pe aceasta:
relații noi, o cunoaștere nouă, un mediu nou, copii care se joacă într-un mediu
nou. Inversat: viitorul, reînnoirea, ceea ce urmează să treacă odată cu
prezentul.
CINCI
de Cupe personaj înfășurat într-o mantie închisă la culoare, care privește
lateral către trei cupe răsturnate, în timp ce alte două stau vertical în
spatele lui, păstrând ceva din conținut, dar nu integral. Semnificații
divinatorii: este o carte a pierderii, dar nu totale: trei s-au pierdut, dar au
rămas două. Poate face trimitere la o moștenire, la o transmisie și la
patrimoniu, dar care nu corespund așteptărilor. În cazul unora poate face
trimitere la căsătorie, dublată însă de amărăciune sau de frustrare. Inversat:
vești, alianțe, afinitate, rudenie, strămoși, întoarcere, proiecte false.
PATRU
de Cupe tânărul din această imagine stă așezat sub un copac și contemplă trei
cupe care stau pe iarbă în fața lui. un braț care iese dintr-un nor îi oferă o
altă cupă. Expresia tânărului este una de nemulțumire față de mediul în care se
află. Semnificații divinatorii: griji, dezgust, aversiune, neplăcere imaginară,
ca și cum vinul acestei lumi i-ar fi oferit doar o stare de sațietate, nu și
plăcere. Un vin celest îi este oferit acum, dar tânărul nu se simte consolat.
Este inclusiv o carte a plăcerii amestecate. Inversat: noutate, presentiment,
instrucțiuni noi, relații noi.
TREI
de Cupe imaginea prezintă trei fete într-o grădină care își țin cupele
ridicate, ca și cum ar închina. Semnificații divinatorii: încheierea unei
probleme într-o manieră perfectă, generatoare de abundență și de mulțumire,
fericire, victorie, împlinire, ușurare, vindecare. Inversat: expediție,
livrare, realizare, final.
DOI
de Cupe doi tineri de sex opus ciocnesc o cupă. Deasupra este ilustrat
caduceul lui Hermes, între aripile căruia apare un cap de leu. Semnificații
divinatorii: iubire, pasiune, prietenie, afinitate, uniune, concordie, relații
sexuale. Ceea ce a sfințit natura. Inversat: iubire falsă, nebunie,
neînțelegere.
ASUL
de Cupe în partea de jos a imaginii se află o apă cu nuferi. Mâna care iese
din nor ține în palmă o cupă din care curg patru jeturi. Un porumbel care ține
în cioc o anafură marcată cu o cruce coboară și o pune în cupă. Din cupă se
revarsă picături pe toate părțile. Cartea face trimitere la o realitate
abundentă care transcende Arcana Mică. Semnificații divinatorii: inimă sinceră,
bucurie, mulțumire, sălaș, hrană, abundență, fertilitate, masă sfântă,
fericire. Inversat: inimă falsă, mutație, instabilitate, revoluție.
Spadele
REGELE
de Spade personajul stă pe un tron de judecată, ținând în mână o sabie scoasă
din teacă. Semnificații divinatorii: tot ce ține de ideea de judecată și de
atributele sale: putere, comandă, autoritate, inteligență militantă, lege, și
așa mai departe. Inversat: cruzime, perversitate, barbarie, perfidie, intenții
rele.
REGINA
de Spade ține spada vertical, în mâna dreaptă, sprijinindu-i mânerul de
brațul tronului său. Mâna stângă este întinsă în față, cu brațul ridicat.
Regina are o mină severă, care sugerează familiaritatea cu durerea. Semnificații
divinatorii: văduvie, tristețe și stânjeneală feminină, absență, sterilitate,
doliu, privațiune, separare. Inversată: maliție, bigotism, artificiu, pudoare
prefăcută, amăgire.
CAVALERUL
de Spade personajul
din imagine galopează, ca și cum și-ar alunga dușmanii. Semnificații
divinatorii: îndemânare, bravură, apărare, dușmănie, mânie, război, distrugere,
opoziție, rezistență, ruină. Inversat: imprudență, incapacitate, extravaganță.
VALETUL
de Spade personaj mlădios și activ, care ține cu ambele mâini o spadă
ridicată, mergând rapid. Semnificații divinatorii: autoritate, supraveghere,
servicii secrete, vigilență, spionare, examinare, și toate calitățile pe care
le incumbă aceste aspecte. Inversat: aspectele negative ale acestor calități,
ceea ce este ascuns, nepregătire sau chiar boală.
ZECE
de Spade personaj prosternat, străpuns de toate cele zece spade. Semnificații
divinatorii: imaginea este ilustrativă în sine; durere, suferință, lacrimi,
tristețe, dezolare. Inversat: avantaj, profit, succes, favoare dar nu
permanente. De asemenea: putere și autoritate.
NOUĂ
de Spade personaj feminin care stă pe pat, într-o atitudine de dezolare, cu
nouă spade deasupra ei. Semnificații divinatorii: moarte, eșec, sarcină
pierdută, întârziere, amăgire, dezamăgire, disperare. Inversat: închisoare,
îndoială, suspiciune, teamă rezonabilă, rușine.
OPT
de Spade femeie legată, inclusiv la ochi, înconjurată de opt spade. Semnificații
divinatorii: vești proaste, durere violentă, criză, cenzură, putere
încorsetată, conflict, calomnie. De asemenea: boală. Inversat: neliniște,
dificultate, opoziție, accident, trădare, ceea ce este invizibil, fatalitate.
ȘAPTE
de Spade bărbat care duce cinci spade, mergând rapid. Celelalte două spade
sunt înfipte în pământ, într-o poziție verticală. În apropiere există o tabără.
Semnificații divinatorii: design, încercare, dorință, speranță, încredere, dar
și ceartă. Plan care poate eșua, iritare. Inversat: sfat bun, consiliere,
instrucțiuni, defăimare, bâlbâială.
ȘASE
de Spade barcagiu care își duce pasagerii în barca sa pe malul opus. Semnificații
divinatorii: călătorie pe apă, rută, cale, mesager, comisionar, expeditor.
Inversat: declarație, confesiune, publicitate. Potrivit unei alte interpretări:
declarație de iubire.
CINCI
de Spade bărbat disprețuitor care se uită după două personaje ce se retrag
învinse. Spadele lor zac la pământ. Personajul central poartă alte două spade
pe umărul stâng și ține o a treia în mâna dreaptă, cu vârful în jos. El este stăpânul
domeniului ilustrat în imagine. Semnificații divinatorii: degradare,
distrugere, inversare, infamie, dezonoare, pierdere. Inversat: aceleași
atribute, plus înmormântare și funeralii.
PATRU
de Spade efigie a regelui ilustrat în poziție de rugăciune, întins în
mormântul său. Semnificații divinatorii:răzbunare, retragere, solitudine,
odihna sihastrului, exil, mormânt și sicriu. Inversat: administrare înțeleaptă,
circumspecție, economie, avariție, precauție, testament.
TREI
de Spade trei spade străpung o inimă. În spate plouă. Semnificații
divinatorii: eliminare, absență, întârziere, divizare, ruptură, dispersare,
precum și semnificația directă a ilustrației. Inversat: alienare mintală,
eroare, pierdere, distragere, dezordine, confuzie.
DOI
de Spade personaj
feminin legat la ochi, care ține în echilibru două spade pe umeri. Semnificații
divinatorii: conformitate și echilibru, curaj, prietenie, afecțiune, concordie,
intimitate. Inversat: impostură, falsitate, duplicitate, lipsă de loialitate.
ASUL
de Spade o mână iese dintr-un nor ținând o spadă. Vârful acesteia este
încununat cu o coroană. Semnificații divinatorii: triumf, ceva excesiv,
cucerire, triumf al forței. Este o carte de mare forță, manifestată fie prin
iubire, fie prin ură. Inversat: aceleași semnificații, dar cu rezultate
dezastruoase. O altă interpretare face referire la: concepție, nașterea unui
copil, creștere, multiplicitate.
Monedele
REGELE
de Monede personajul nu necesită o descriere specială. Are tenul închis, fapt
care sugerează un anumit curaj, dar are o atitudine oarecum letargică. Capul de
taur este un simbol repetitiv pe tronul său. Monedele (semnul distinctiv al
acestei suite de cărți) sunt gravate cu o pentagramă, care face referire la
corespondența naturii umane cu cele patru elemente și cu aspectele guvernate de
ele. Semnificații divinatorii: valoare, inteligență realizată, afacere,
aptitudine intelectuală normală; uneori, aptitudine pentru matematică și
realizări în acest domeniu. Succes pe aceste căi. Inversat: viciu, slăbiciune,
urâțenie, perversitate, corupție, pericol.
REGINA
de Monede femeie brunetă, ale cărei calități pot fi rezumate de conceptul de
măreție sufletească. Are un aer inteligent: își contemplă simbolul și pare să
vadă lumile interioare. Semnificații divinatorii: opulență, generozitate,
securitate, măreție, libertate. Inversată: rău, teamă, suspiciune, suspendare,
neîncredere.
CAVALERUL
de Monede personajul din imagine călărește un cal greoi, lent, dar rezistent,
atribute pe care le reflectă propria sa înfățișare. Semnificații divinatorii: utilitate,
amabilitate, interes, verticalitate, responsabilitate. Inversat: inerție, lene,
pierdere de vreme, stagnare, dar și descurajare și neglijență.
VALETUL
de Monede imaginea prezintă un tânăr care se uită cu atenție la moneda pe
care o ține în față. Semnificații divinatorii: sârguință, bursă de studiu,
reflectare. O altă interpretare face referire la: vești, mesaje și la
purtătorul lor, dar și la reguli și management. Inversat: abundență, disipare,
liberal, lux, vești proaste.
ZECE
de Monede imaginea prezintă un bărbat și o femeie care stau sub o boltă prin
care se intră pe un domeniu în care există o casă. Semnificații divinatorii: câștig,
bogății, chestiuni familiale, arhive, extragere, cămin familial. Inversat:
șansă, fatalitate, pierdere, jaf, jocuri de noroc, uneori dar, zestre, pensie.
NOUĂ
de Monede femeie cu o pasăre așezată pe încheietura mâinii, care stă în
picioare într-o vie foarte bogată din grădina unei case mari. Semnificații
divinatorii: prudență, siguranță, succes, realizare, certitudine, discernământ.
Inversat: tâlhărie, înșelăciune, proiect eșuat, rele intenții.
OPT
de Monede artist care lucrează în piatră. Semnificații divinatorii: muncă,
angajare, comision, meșteșug, îndemânare într-o activitate sau în afaceri.
Inversat: ambiție eșuată, vanitate, cupiditate, pretenție, camătă, speculă.
ȘAPTE
de Monede tânăr care se sprijină în bastonul său, uitându-se atent la șapte
monede care stau pe un tufiș aflat în dreapta sa. Am putea spune că acestea au
fost comorile sale și că inima sa a rămas atașată de ele. Semnificații
divinatorii: sunt extrem de contradictorii. În principal este o carte a
banilor, afacerilor, barterului, dar există și interpretări care o asociază cu
cearta și altercația, sau dimpotrivă, cu inocența, ingenuitatea, purificarea.
Inversat: anxietate legată de bani.
ȘASE
de Monede un negustor cântărește banii pe un cântar și îi distribuie celor
nevoiași. Semnificații divinatorii: daruri, gratificații. O altă interpretare face
referire la atenție, vigilență, acesta este momentul cel bun, prosperitate
prezentă, etc. Inversat: dorință, cupiditate, invidie, gelozie, iluzie.
CINCI
de Monede doi cerșetori peste care ninge trec pe sub o ramă luminată.
Semnificații divinatorii: cartea anticipează probleme, îndeosebi materiale,
care conduc fie la sărăcie, fie la alte consecințe. Potrivit altor
interpretări, cartea face referire la iubire și la îndrăgostiți soț, soție,
prieteni, o amantă dar și la concordanță, afinități. Aceste alternative nu
pot fi armonizate. Inversat: dezordine, haos, ruină, discordie, risipă.
PATRU
de Monede personaj încoronat care poartă o monedă peste coroană, ține o alta
pe brațe și încă două sub tălpi. Semnificații divinatorii: siguranța
posesiunilor, cramponare de posesiuni, daruri, moștenire. Inversat: suspendare,
întârziere, opoziție.
TREI
de Monede sculptor care lucrează într-o mânăstire. Semnificații divinatorii: meserie,
comerț, calificare. De cele mai multe ori este însă o carte a nobilimii, aristocrației,
renumelui și gloriei. Inversat: mediocritate legată de muncă și nu numai,
puerilitate, meschinărie, slăbiciune.
DOI
de Monede tânăr care dansează cu câte o monedă în fiecare mână, unite
printr-o coardă care formează semnul infinitului sau cifra opt inversată. Semnificații
divinatorii: este considerată o carte a veseliei, recreației și asocierilor
sale, așa cum arată imaginea. Alții o interpretează ca: vești și mesaje în
scris, referitoare la obstacole, agitație, necazuri, certuri. Inversat: veselie
forțată, bucurie simulată, sens literal, scriere de mână, compoziție, acte
comerciale.
ASUL
de Monede o mână care iese dintr-un nor (la fel ca în cazul tuturor așilor)
ține în palmă o monedă. Semnificații divinatorii: mulțumire perfectă, fericire,
extaz, dar și inteligență, aur. Inversat: latura negativă a bogăției,
inteligență malefică. De asemenea: mari bogății.
Arta divinației cu ajutorul cărților de Tarot
Etalarea: Crucea Celtică
Cupele
fac de regulă referire la persoane șaten deschis, cu tenul deschis. Bâtele fac
referire la persoane blonde sau roșcate, și la cele cu ochii albaștri. Spadele
fac referire la persoanele brunete, eventual grizonate, cu ochi căprui sau
chiar albaștri. În sfârșit, Monedele fac referire la oamenii cu părul și tenul foarte
închise. Procedura care trebuie urmată este următoarea:
Alege
Cartea Principală care desemnează persoana care își dă în cărți sau aspectul
care o interesează. Este vorba de cartea cea mai reprezentativă (în experiența
celui care dă în cărți), nefiind neapărat Magicianul sau Marea Preoteasă
menționate în descrierile divinatorii oficiale. Cartea trebuie plasată în
mijloc. Cel care dă în cărți și persoana pentru care dă în cărți trebuie să
amestece și să taie cărțile de trei ori (fiecare).
Întoarce
PRIMA CARTE. Acoperă cu ea Cartea Principală și spune: Aceasta o acoperă.
Această carte descrie mediul general al persoanei sau al aspectului investigat,
în momentul prezent (principala influență din viața persoanei).
Întoarce
CARTEA A DOUA. Așeaz-o în cruce peste prima și spune: Acestea sunt
obstacolele. Dacă este o carte favorabilă, acest lucru este benefic în sine,
dar aspectul benefic respectiv nu trebuie luat ad-literam (nu devine manifest).
Întoarce
CARTEA A TREIA. Așeaz-o deasupra Cărții Principale și spune: Aceasta o
încoronează. Această carte poate face referire la: a) cel mai bun lucru care i
se poate întâmpla persoanei sau b) idealul său legat de aspectul investigat; c)
ce dorește persoana să obțină; d) întrucât nu deține încă.
Întoarce
CARTEA A PATRA. Așeaz-o dedesubtul Cărții Principale și spune: Aceasta este
sub ea. Cartea desemnează lucrurile sau aspectele pe care le deține persoana,
fiind nevoită să lucreze cu ele.
Întoarce
CARTEA A CINCEA. Așeaz-o în stânga Cărții Principale (în spatele personajului
din ea) și spune: Aceasta a rămas în spate. De bună seamă, cartea face
referire la tendințele care sunt pe punctul de a se încheia, adică la trecut.
Întoarce
CARTEA A ȘASEA. Așeaz-o în cealaltă parte laterală a Cărții Principale (către
care se uită personajul din ea) și spune: Aceasta se află înainte. Cartea
face referire la ceea ce urmează să se întâmple în viața persoanei sau în
chestiunea investigată.
Primele
șase cărți (plus cea principală) sunt astfel etalate în formă de cruce. Următoarele
patru cărți trebuie întoarse pe rând și trebuie plasate în partea dreaptă, una
peste cealaltă.
CARTEA
A ȘAPTEA se referă la persoana care își dă în cărți, la atitudinea ei și la
relația sa cu chestiunea analizată.
CARTEA
A OPTA se referă la căminul ei, la mediul de afaceri și la influența pe care o
au alte persoane și evenimente asupra sa.
CARTEA
A NOUA descrie speranțele și temerile sale.
CARTEA
A ZECEA arată ceea ce urmează să vină. Aceasta este cartea asupra căreia
trebuie focalizate toate puterile intuitive, experiența și amintirile
personale, pentru a-i desluși toate sensurile divinatorii. Interpretarea
trebuie să includă și toate celelalte informații oferite de celelalte cărți
etalate, care sunt cu atât mai importante (veritabile indicii din Cer) dacă
respectivele cărți se întâmplă să fie Tromfi din Arcana Mare.
Dacă
toate aceste informații conduc la o imagine clară, jocul s-a încheiat, și tot
ce trebuie să faci este să formulezi rezultatul.
În
concluzie, în ceea ce privește asocierea tenului, părului și ochilor persoanei
cu cărțile corespondente din cele patru suite, aceasta nu trebuie făcută ad-literam. Poți la fel de bine să ții
cont de temperamentul persoanei. Spre exemplu, dacă ea este foarte brunetă, dar
și foarte activă, poate că este mai bine să o reprezinți printr-o carte din
suita Spadelor, nu din cea a Monedelor. Pe de altă parte, o persoană blondă,
dar foarte indolentă și letargică ar trebui reprezentată printr-o carte din
suita Cupelor, nu a Bâtelor.
Această
metodă permite obținerea unor rezultate foarte bune într-un timp foarte scurt.
Acestea sunt cu atât mai bune cu cât cititorul în cărți este mai înzestrat.

CaracteristiciNumărul de pagini broșură cu instrucțiuni: 36 plus setul complet de 78 de cărți de joc color (22 din Arcana Mare și 56 din Arcana Mică)Formatul în cm. (l x L x g): 7.2 x 12.2 x 3I.S.B.N.: 978-606-756-012-1Traducerea din limba engleză: Cristian HANUTitlul original: The Rider-Waiteź Tarot DeckGreutate: 0.242 kg. A apărut în: 2016-08 |