Manualul părinților eficace
Prezent în peste 50 de țări, având peste 4 milioane de cititori, acest ghid a fost primul program din lume care ajută părinții să-și dezvolte abilități de rezolvare a unui conflict cu câștig de ambele părți. |
32.00 29.76 RON (Stoc 0)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Detalii:
Această lucrare clasică este cea mai îndrăgită, lăudată și verificată metodă din lume care se adresează părinților și va funcționa și pentru dumneavoastră. Acest ghid vă va învăța: Cum să identificați cele 12 modalități în care se blochează comunicarea între voi și copiii voștri Cum să distingeți între comportament acceptabil și comportament inacceptabil raportându-vă la ele în relația cu copiii Avantajele și dezavantajele fiecărui tip de părinți: autoritari / permisivi / rezonabili |
Cuprins:
Prefață Capitolul 1. Părții sunt acuzați, dar nu antrenați Capitolul 2. Părinții sunt oameni, nu zei Conceptul de acceptare Părinții pot fi și vor fi inconsecvenți Părinții nu trebuie să adopte un „front comun” Acceptarea falsă Poți accepta copilul, dar nu comportamentul lui? Definiția noastră a părinților care se comportă conform realității Cine deține problema? Capitolul 3. Cum să asculți astfel încât copiii sa vorbească cu tine: Limbajul Acceptării PUTEREA LIMBAJULUI ACCEPTÃRII Acceptarea trebuie demonstrată COMUNlCÂND NONVERBAL ACCEPTAREA Ne-intervenția ca mod de a comunica acceptarea Ascultarea pasivă ca mod de acceptare COMUNICÂND VERBAL ACCEPTAREA Despre cele 12 bariere ale comunicării Cum să spargi gheața ASCULTAREA ACTIVÃ De ce ar trebui sa folosească părinții Ascultarea Activă? Atitudini necesare pentru folosirea Ascultării Active Riscul Ascultării Active Capitolul 4. Abilitatea ta de a asculta activ în acțiune CÂND „DEȚINE” COPILUL PROBLEMA? CUM FAC PÃRINȚII SÃ FUNCȚIONEZE ASCULTAREA ACTIVÃ Danny: Copilul căruia ii este teamă să se ducă la culcare CÂND DECIDE UN PÃRINTE SÃ FOLOSEASCÃ ASCULTAREA ACTIVÃ? GREȘELI COMUNE IN FOLOSIREA ASCULTÃRII ACTIVE Manipulând copiii prin „ghidare” Deschizând ușa, apoi trântind-o înapoi Părintele „papagal” Ascultarea lipsită de empatie Ascultarea activă in momentele nepotrivite Capitolul 5. Cum să asculți copiii prea mici ca să vorbească Cum sunt beebelușii? A te acorda la nevoile și problemele bebelușilor Folosind Ascultarea Activă pentru a ajuta bebelușii Acordă copilului o șansă de a-și satisface nevoile de unul singur Capitolul 6. Cum să vorbești astfel încât sa te asculte copilul Când părintele deține problema Modalități ineficiente de a înfrunta copiii Trimiterea „mesajului cu soluție” Trimiterea „mesajelor de descurajare” Metode eficiente de a confrunta copiii Mesaje centrate pe persoana celuilalt și Mesaje centrate pe propria persoană Componentele esențiale ale mesajelor centrate pe persoană Descrierea Comportamentului Inacceptabil Ceea ce simte părintele despre comportament Cum sunt afectați părinții de comportamente De ce sunt mesajele centrate pe persoană mai eficiente Capitolul 7. Utilizarea Mesajelor centrate pe persoană Mesajul centrat pe celălalt deghizat Nu accentuați partea negativă Instrumentul potrivit pentru treaba potrivită Muntele Vezuviu Ce pot face Mesajele eficiente centrate pe persoană Trimiterea de Mesaje centrate pe persoană nonverbale către copii foarte mici Probleme cu Mesajele centrate pe persoană ALTE APLICAȚII ALE MESAJELOR CENTRATE PE PERSOANÃ O alternativă pentru laudă Cum să evitați unele probleme Cum pot conduce Mesajele centrate pe persoană la rezolvarea problemei Capitolul 8. Schimbând comportamentul inacceptabil prin schimbarea mediului ÎMBOGÃȚIND MEDIUL SÃRÃCIND MEDIUL SIMPLIFICÂND MEDIUL LIMITÂND SPAȚIUL DE VIAȚA AL COPILULUI ASIGURÂND MEDIUL ÎMPOTRIVA COPILULUI SUBSTITUIND O ACTIVITATE CU ALTA PREGÃTIND COPILUL PENTRU SCHIMBÃRI ÎN MEDIUL SÃU PLANIFICÂND ÎN AVANS CU COPIII MAI ÎN VÂRSTÃ Capitolul 9. Conflictele inevitabile părinte-copil; Cine ar trebui să câștige? LUPTA PÃRINTE-COPIL: CINE CÂȘTIGÃ, CINE PIERDE? Cele două abordări câștig-pierdere De ce Metoda I este ineficientă De ce Metoda II este ineficientă Probleme adiționale cu Metoda I și Metoda II Capitolul 10. Puterea parentală Necesară și justificată? CE ESTE AUTORITATEA? LIMITÃRI SERIOASE ALE PUTERII PARENTALE Părinții rămân inevitabil fără putere Anii de adolescență Antrenarea prin putere necesită condiții stricte EFECTELE PUTERII PARENTALE ASUPRA COPILULUI Rezistență, sfidare, revoltă, negativism Resentiment, furie, ostilitate Agresiune, represalii, lovind înapoi A minți, a ascunde sentimentele Dând vina pe alții, bârfind, trișând A domina, tratându-i de sus pe ceilalți, a necăji Trebuind să câștige, urând să piardă A forma alianțe. organizându-se împotriva părinților Supunere, obediență, complezență A cânta în strună a căuta să intre în grațiile părinților Conformitate, lipsă de creativitate, frica de a încerca ceva nou necesitând asigurări preliminare de succes Retragerea în sine, evadarea, închipuirea, regresiunea CÂTEVA PROBLEME MAI ADÂNCI ALE AUTORITÃȚII PARENTALE Nu-și doresc copiii de fapt autoritate și limite? Nu este autoritatea in regulă dacă părinții sunt consecvenți? Dar nu este de responsabilitatea părinților să influențeze copiii? De ce a persistat puterea in creșterea copiilor? Capitolul 11. Metoda „nimeni nu pierde, toată lumea câștigă” de rezolvare a conflictelor DE CE ESTE METODA III ATÂT DE EFICIENTÃ Copilul Este Motivat să Aplice Soluția Mai Multe șanse de Găsire a unei Soluții de înaltă Calitate Metoda III Dezvoltă Aptitudinile de Gândire ale Copiilor Mai puțină ostilitate – mai multă dragoste Are Nevoie de mai Putină Constrângere Metoda III Eliminează Nevoie de Putere Metoda III Atacă Problema Reală Tratarea Copiilor ca niște Adulți Metoda III ca „Terapie” pentru Copil Capitolul 12. Temerile și grijile părinților în privința Metodei „nicio pierdere” DOAR VECHEA CONFERINȚÃ DE FAMILIE SUB UN NOU NUME? METODA III VÃZUTÃ CA O SLÃBICIUNE A PÃRINTELUI GRUPURILE NU POT LUA DECIZII METODA III IA PREA MULT TIMP NU ESTE FOLOSIREA METODEI I JUSTIFICATÃ DEOARECE PÃRINȚII Șl MAI ÎNȚELEPȚI?” „POATE METODA III FUNCȚIONA CU COPIII MICI?” Nu există dăți când Metoda I trebuie folosită?” NU O SÃ PIERD RESPECTUL COPILULUI MEU?” Capitolul 13. A pune metoda „nicio pierdere” la treabă CUM ÎNCEPI? CEI ȘASE PAȘI AI METODEI NICIO PIERDERE Stabilirea cadrului pentru Metoda III Pasul 1: Identificarea și definirea conflictului Pasul 2: Generarea soluțiilor posibile Pasul 3: Evaluarea soluțiilor alternative Pasul 4: Deciderea asupra celei mai bune decizii Pasul 5: Implementarea deciziei Pasul 6: Evaluarea consecințelor pe care le-a avut implementarea soluției Nevoia de Ascultare Activă și Mesaje centrate pe Persoană Prima încercare sub forma nicio pierdere PROBLEME PE CARE LE VOR ÎNTÂLNI PÃRINȚII Neîncrederea și împotrivirea inițială Întoarcerea la Metoda I când Metoda III se împotmolește Ar trebui ca pedeapsa să fie o parte din decizia luată? Când acordurile se desfac Când copiii au fost obișnuiți să câștige METODA NICI O PIERDERE PENTRU CONFLICTELE DINTRE COPII CÂND AMBII PÃRINȚI SUNT IMPLICAȚI ÎN CONFLICTUL PÃRINTE-COPIL Fiecare pe cont propriu Un părinte care folosește Metoda III. celălalt nu PUTEM FOLOSI TOATE CELE TREI METODE?” EȘUEAZÃ VREODATA METODA NICI O PIERDERE?” Capitolul 1 4. Cum sa eviți sa fii concediat ca părinte O CHESTIUNE DE VALORI O CHESTIUNE DE DREPTURI CIVILE NU POT SÃ-I ÎNVÃȚ PROPRIILE MELE VALORI Părintele drept model Părintele drept consultant Să accept ceea ce nu pot să schimb” Capitolul 15. Cum pot preveni părinții conflictele schlmbandu-se ei înșiși Poți deveni mai tolerant cu tine insuți? Ai cui sunt copiii? VÃ PLAC INTRADEVAR COPIII - SAU DOAR UN ANUME TIP DE COPIL? SUNT VALORILE SI CREDINȚELE VOASTRE SINGURELE VALABILE? RELAȚIA TA PRINCIPALA ESTE CU SOȚUL SAU SOȚIA? iSI POT SCHIMBA pARINȚII ATITUDINEA? Capitolul 16. Ceilalți părinți ai copilului tău Ascultând sentimentele (Exercițiu) Recunoașterea mesajelor ineficiente (Exercițiu) Trimiterea Mesajelor-EU (Exercițiu) Utilizarea Autorității Parentale (Exercițiu) Cele 12 bariere de comunicare: Un catalog al efectelor modului tipic in care părinții le răspund copiilor |