Go-giverGo-giver. O scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri. (The Go-Giver. A Little About a Powerful Business Idea) este o poveste inspiratoare extraordinară despre dăruire,
 exprimată prin intermediul câtorva lecții, etape, trepte de dezvoltare,
 pe care personajul principal le îndeplinește cu succes în căutarea 
„secretului comercial”. Inițial, Bob Burg a avut ideea de a scrie o parabolă intitulată Go-giver. I-a propus-o lui John David Mann,
 alături de câteva pagini de notițe și scene schițate. Ideea centrală – 
puterea de a fi o persoană care se dăruiește și adaugă valoare vieților 
celorlalți – a rezonat puternic în amândoi. De acolo au lăsat povestea 
să se desfășoare. Odată ce au pornit, John schița o scenă sau un 
capitol, le transmitea prin e-mail lui Bob și vorbeau la telefon 
improvizând împreună. Principiile prezentate în această carte au fost 
inspirate din experiențele și observațiile autorilor, în afaceri și în 
viață, și din înțelepciunea și experiența multor profesori. Când au 
început să scrie, nu aveau lămurite Cele Cinci Legi și nici măcar nu 
știau că vor fi cinci. Majoritatea 
personajelor din poveste sunt inspirate de persoane cunoscute celor doi 
autori. Multe din experiențele din poveste, deși ficționale, reflectă 
evenimente la care au fost martori sau pe care le-au avut ei înșiși. Succesul
 este un rezultat al unor obiceiuri specifice de acțiune: crearea 
valorii, influențarea vieților oamenilor, punerea pe primul loc a 
intereselor oamenilor, autenticitatea și smerenia de a rămâne deschis 
spre a primi. A avea un „spirit 
darnic” înseamnă să aveți încredere că atunci când vă focalizați asupra 
celorlalți, vă sunt satisfăcute și dumneavoastră nevoile. A fi o 
persoană bună (oricum s-ar defini asta) contează foarte mult. Însă nu 
asta vă determină venitul. Banii nu sunt o măsură a bunătății sau 
valorii voastre; sunt o măsură a impactului vostru. Un „spirit darnic” 
nu este unul al sacrificiului de sine, co-dependent sau de martir. Să 
plasați interesele celorlalți înaintea propriilor interese, „să vă 
determinați câștigul în funcție de cealaltă persoană”, nu înseamnă să vă
 negați propriile nevoi și interese. Înseamnă să aveți încredere că 
atunci când vă focalizați asupra celorlalți, vă sunt satisfăcute și vouă
 nevoile. Ș;i cum oamenii ajung să vă cunoască drept cineva care ține mai
 întâi la interesele celorlalți, exact asta se va întâmpla. Pat Williams, autor al cărții „Leadership Excellence” (Excelența în leadership); vicepreședinte executiv la Orlando Magic: „Go-giver
 a făcut o asemenea vâlvă, încât un CEO o cumpără cu teancul pentru 
întreaga sa organizație. Cartea explorează un adevăr universal: dăruitul
 și primitul nu sunt idealuri care se exclud reciproc.” Temple
 Hayes, autorul cărții „When Did You Die?” (Când ai murit?): „Cea mai 
adâncă dorință a noastră este să fim învățați și transformați de către 
învățături în forma lor cea mai simplă. Burg și Mann au stăpânit arta 
povestirii, întorcându-ne la sacralitatea strămoșilor noștri – să 
dăruim, să trăim și să prosperăm, în timp ce ne exprimăm atașamentul 
față de bunul-simț.” Michael E. 
Gerber, autorul cărții „The E-Myth” (Mitul întreprinzătorului): 
„Go-giver face tot ce aș vrea să facă o carte bună. Povestea m-a 
captivat de la primul până la ultimul cuvânt. Lecțiile pun degetul pe 
rană iar și iar. Asta fac cărțile bune! Așa face cartea asta. Citește-o 
până la ultimul cuvânt.” Publisher’s Weekly: „O lectură rapidă, în spiritul cărților The Greatest Salesman in the World (Cel mai vestit vânzător din lume) și The One Minute Manager
 (Antreprenor la minut). Burg și Mann scriu într-un stil informal, 
simplu, care oferă interpretarea unei persoane muncitoare a vechiului 
dicton «dăruiește și vei primi».” Fostă
 personalitate de televiziune și reprezentant de vânzări de top, Bob 
Burg vorbește pentru corporații. Organizații și la conferințe de 
leadership și vânzări din toată lumea, pe subiecte de la baza cărților 
Go-giver (cărțile auxiliare „Go-giver-ii vând mai mult” și „Liderul 
Go-giver”). Adresându-se unor audiențe variind între șaizeci și 
șaisprezece mii de oameni, Bob Burg a împărțit scena cu unii dintre 
liderii de afaceri de top din zilele noastre, personalități din 
broadcasting, antrenori, sportivi și lideri politici, printre care și cu
 un fost președinte al Statelor Unite ale Americii. El este, totodată, 
autorul cărții „Din adversari, aliați”(Adversaries into Allies) și al 
clasicei „Recomandări nesfărșite”(Endless Referrals), care s-a vândut în
 peste un sfert de milion de exemplare și încă este folosită azi ca 
manual de trening în multe corporații. A fost plasat de Asociația 
Americană de Management, în Top 30 cei mai influenți lideri de opinie în
 afaceri în anul 2014. John David 
Mann scrie de peste treizeci de ani despre afaceri, leadership și legile
 succesului. Ca elev de liceu, a condus un grup de prieteni în crearea 
propriului liceu de succes. După ce s-a consacrat ca violoncelist de 
concert și compozitor laureat, a consolidat o organizație cu vânzări de 
multe milioane de dolari, cu peste o mie de oameni, înainte de a se 
îndrepta spre scris și publicare. Pe lângă faptul că este autorul 
cărților din seria „Go-giver”, Mann este, totodată, coautor al cărții 
„Previziune fulger”(Flash Foresight) și „Cercul roșu”(The Red Circle). 
Cartea „Preia conducerea”(Take the Lead), scrisă alături de Betsy Myers,
 a fost numită, de către Tom Peters și Washington Post, Cea mai bună carte de leadership din 2011. Site-ul oficial al cărții poate fi vizitat AICI  |