Despre această rugăciune ne vorbește domnul
Sandu Florea în lucrarea de față, trecând sintetic prin filonul mai vechi al
tradiției isihaste și insistând asupra a doi Părinți filocalici străluciți:
Sfântul Simeon Noul Teolog și Sfântul Grigorie Palama.
Rugăciunea curată a inimii: Un studiu comparativ între scrierile Sfântului Simeon Noul Teolog și ale Sfântului Grigorie Palama privitor la rugăciunea curată a inimii
7.006.65RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Rugăciunea curată a inimii” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Atâta timp cât atenția și dorința omului
sunt îndreptate spre lucrurile materiale ale acestei lumi, el este un rătăcitor
pe pământ și nu-și poate împlini adevărata menire, nici nu poate gusta
fericirea autentică. Este nevoie să se întoarcă spre inima sa și să pornească
într-o călătorie lăuntrică dureroasă și fascinantă în același timp, spre
mântuire. Dureroasă – pentru că trebuie să lupte fără milă cu păcatul și
patimile, tăind puțin câte puțin alipirea față de cele lumești, și fascinantă –
pentru că nimic nu se compară cu gustul adevăratei libertăți și al bucuriei
curate.
Rugăciunea lui Iisus – pe care au
practicat-o, de-a lungul veacurilor, atâția creștini, monahi și mireni – se
dovedește a fi mijlocul cel mai iute și eficace pe parcursul acestei călătorii,
ajutorul incontestabil pentru atingerea scopului viețuirii creștine.
Despre această rugăciune ne vorbește domnul
Sandu Florea în lucrarea de față, trecând sintetic prin filonul mai vechi al
tradiției isihaste și insistând asupra a doi Părinți filocalici străluciți:
Sfântul Simeon Noul Teolog și Sfântul Grigorie Palama. Mesajul mereu actual al
scrierilor lor înviorează fiecare generație de nevoitori creștini, chemând la
trăirea Evangheliei la modul cel mai real și profund cu putință.
Cuprins:
CUPRINS
Prefață /7
Introducere/ 11
a. Descrierea inimii în Biblie / 12
b. Rugăciunea neîncetată a inimii descrisă în Sfânta Scriptură și în scrierile Sfinților Părinți / 14
Inima în tradiția isihastă / 21
a. Nemișcarea interioară a gândurilor și a patimilor / 21
b. Evagrie Ponticul / 22
c. Macarie Egipteanul / 25
d. Diadoh al Foticeii / 28
Inima în scrierile Sfântului Simeon Noul Teolog și ale SfântuluiJ Grigorie Palama / 31
a. Simțirea harului / 33
b. Curăția inimii / 36
c. Nepătimirea / 38
d. Rugăciunea neîncetată / 42
e. Rolul trupului în rugăciunea inimii / 47
f. Locația minții / 57
g. Energiile necreate și vederea Luminii / 59