pag. 33-34
								   Au trebuit să treacă patru 
sute de am pentru ca tote cele cincisprezece cărți diferite, din care 
este alcătuită Biblia oficială, să fie acceptate de Biserica Latină, 
fără garanții și fără probe, doar prin efectul scurgerii timpului, așa 
cum spune Sfanțul Ieronim în Epistola lui Iuda: ”Vetustate et usu...” 
Insă vechimea și uzanța nu constituie o dovadă a adevărului unei 
afirmații istorice, cu atât mai puțin atunci când vorbim despre legi 
divine. 
    Câteva din amintitele cărți sunt și astăzi respinse de evrei, de 
Bisericile Protestante și de Biserica Ortodoxă, care nu le recunosc 
drept parte a Vechiului sau a Noului Testament. 
    Cât despre text, numărul variantelor sale depășește orice 
imaginație. Desigur, sensul lui, oferit spre adorare credincioșilor, 
este mereu același. .. Vom analiza aici doar textele antice, considerate
 originale. 
    Astfel, a fost nevoie de trei secole pentru ca dogma Sfintei Treimi 
să fie formulată de Biserica Latină. în secolul al VI-lea, acest subiect
 era încă dezbătut în Biserica Ortodoxă, iar discuția nu s-a încheiat, 
întrucât cele două Biserici nu au căzut de acord, interpretându-l, chiar
 și în zilele noastre, fiecare în felul său. 
    Dogmele referitoare la Fecioara Măria au fost adoptate abia în 
secolul al VII-lea. Iar cărțile pe care se bazează sunt considerate 
apocrife de Biserică, întrucât aceasta nu ia în seamă și nu acceptă ca 
fiind autentice decât capitolele de care are nevoie! Pentru a se 
justifica, teologii susțin că ”dacă faptele respective nu s-au petrecut 
cu adevărat, ele sunt totuși posibile, întrucât pentru Dumnezeu totul 
este cu putință”. 
    Această declarație inconștientă și plină de dispreț față de 
credincioși apare în Faptele Sfântului Ieronim (volumul IV), publicate 
la Editura Migne, cu binecuvântarea Bisericii. 
    Dogma păcatului originar, legendă culeasă din miturile iraniene, 
absentă din unele texte primitive, necunoscută de o parte dintre 
Părinții Bisericii, înțeleasă în feluri diferite de mulți alții, nu a 
fost stabilită sub aspect teologic decât în secolul al V-lea, în zorii 
invaziilor barbare. 
    Supremația Vicarului Romei, respinsă de toate celelalte Biserici, 
neluată nici astăzi în considerare de ansamblul Bisericilor Orientale, a
 avut nevoie de cinci veacuri, din momentul afirmării sale, pentru a fi 
acceptată de Occidentul creștin, de altfel extrem de docil și mai ales 
de credul. 
    Tocmai pe această infailibilitate, pe adevărul privilegiat al 
învățăturilor și al dogmelor sale, s-a bazat, în toate epocile, dreptul 
pe care Biserica și l-a arogat în vederea dominării spirituale, iar mai 
apoi temporale, a lumii creștine. 
    ”Singura legitimitate a unui guvern și stabilitatea sa, sunt date de
 voința lui Dumnezeu, exprimată prin vocea Bisericii, care ordonă 
popoarelor să îl asculte pe cel pe care ea îl crede în stare să aducă 
bunăstarea generală. Iar acela va fi considerat cel mai potrivit, nu 
pentru că ar fi cel mai inteligent sau cel mai puternic, nici pentru că 
ar fi un om superior din toate punctele de vedere, ci pentru că este cel
 mai fidel executant al ordinelor Bisericii, fiind, prin urmare, în 
stare să conducă popoarele pe calea lor spre mântuirea veșnică, dorința 
cea mai arzătoare a ființelor omenești.” 
    Această explicație despre temeinicia puterii ecleziastice este 
extrasă din Cursul de Drept Natural, predat la Facultatea Catolică din 
Lille, cu acordul, sfaturile și binecuvântarea superiorilor săi, de 
Părintele Tancrede Rothe (Editura Larose et Forcel, Paris). 
    Veșnicia pedepselor, negată de doi celebri Părinți ai Bisericii, dar
 și de Origene, a fost respinsă și de cei mai mari exegeți din primele 
secole, având nevoie de cinci sute de ani pentru a fi acceptată. Atunci 
când am întrebat, în particular, o serie de somități ecleziastice, 
acestea ne-au mărturisit că nici ele nu cred în ea și că, în plus, 
veșnicia pedepselor nu este un articol de credință. 
    în Expunerea Dogmei Catolice (publicată la Paris, Lethielleux, 
1889), Părintele Monsabre, de la Frații Predicatori, menționează: ”Da, 
Iadul există. Trebuie să credem, pentru că așa ne învață Biserica. Dar 
Dumnezeu, în bunătatea Sa nesfârșită, ar putea face ca păcătosul să nu 
aibă parte decât de flăcările Purgatoriului.” 
    Atunci când și-a exprimat părerea că pedeapsa primită post-mortem nu
 poate fi decât veșnică, Sfântul Toma d”Aquino a vorbit doar în numele 
său propriu. Niciodată, vorbind ex-cathedra, sub oblăduirea ocultă...  |