Lasă-ți viața să vorbească
 „Înainte să-i spui vieții tale ce intenționezi să faci cu ea, ascultă 
ce intenționează ea să facă cu tine. Înainte să-i spui vieții la 
înălțimea căror valori și adevăruri te-ai hotărât să te ridici, lasă 
viața să-ți spună ce adevăruri întruchipezi tu, ce valori reprezintă.” 
Astfel poate fi interpretată vechea zicală a quakerilor: Lasă-ți viața să vorbească. Oamenii
 vin pe lume cu daruri înnăscute, iar apoi își petrec prima jumătate din
 viață abandonându-le sau lăsându-i pe alții să îi facă să se 
descotorosească ele. În tinerețe se poate să fiți înconjurați de 
așteptări care ar putea avea prea puțin legătură cu cine sunteți cu 
adevărat, așteptări ale oamenilor care nu încearcă să vă deslușească 
individualitatea, ci să vă integreze în locașuri prestabilite. Când 
oamenii se rătăcesc de adevăratul sine, îi pot găsi urma căutând indicii
 în poveștile anilor din tinerețe, ani în care trăiau mai aproape de 
darurile lor înnăscute. Dacă vă 
căutați vocația fără să înțelegeți măcar materialul cu care lucrați, 
ceea ce construiți cu viața dumneavoastră va fi stângaci și ar putea 
pune și alte vieți în pericol. „Prefăcătoria” în favoarea valorilor 
înalte nu reprezintă o virtute și nu are nimic de a face cu vocația. Parker J. Palmer:
 „Dumnezeu pe care îl cunosc eu nu ne cere să ne supunem unei norma 
abstracte a sinelui ideal. Dumnezeu nu ne cere decât să ne cinstim 
natura creată, care presupune atât limite cât și potențialuri…. Dumnezeu
 despre care mi s-a vorbit la biserică, și despre care mai aud din când 
în când, se plimbă ca un director de școală agitat, măsurând 
comportamentul oamenilor după un etalon moral. Dar Dumnezeul pe care îl 
cunosc eu reprezintă izvorul realității, nu al moralității, izvorul a 
ceea ce este nu a ceea ce ar trebui să fie. Asta nu înseamnă că Dumnezeu
 n-are nimic de-a face cu moralitatea: moralitatea și consecințele ei 
sunt integrate în structura dată de Dumnezeu realității înseși.” Sufletul
 este asemenea unui animal sălbatic – dur, rezistent, inteligent, 
independent și, totodată, extrem de timid. Dacă cineva dorește să vadă 
un animal sălbatic, ultimul lucru pe care ar trebui să-l facă ar fi să 
dea buzna în pădure, strigând după făptura aceea să iasă la lumină. Dar 
dacă este dispus să intre tiptil în pădure și să stea așezat în liniște o
 oră sau două la rădăcina unui copac, animalul pe care-l așteaptă ar 
putea să apară. Chemarea cea mai 
profundă reprezintă evoluția către propria individualitate autentică, 
chiar dacă aceasta coincide sau nu cu o imagine a persoanei care „ar 
trebui” să fiți. Grija de sine nu 
este niciodată un act egoist – este pur și simplu o bună administrare a 
singurei înzestrări pe care o aveți, acea înzestrare pentru care vă 
aflați pe Pământ spre a o oferi și altora. De câte ori puteți să vă 
ascultați adevăratul sine și să-i oferiți grija de care are nevoie, o 
faceți nu numai pentru voi, ci și pentru mulți alții ale căror vieți le 
influențați. Conștiința precede 
ființa: conștiința fiecăruia poate forma, deforma sau reforma lumea. 
Colaborarea oamenilor în crearea lumii reprezintă sursa unei 
responsabilități extraordinare și uneori dureroase – și sursa unei 
profunde speranțe de schimbare. Ea este baza chemării comune a oamenilor
 spre leadership. Leadershipul este o
 muncă grea, pentru care deseori sunteți criticați și rareori 
răsplătiți, așadar, este de înțeles că aveți nevoie să vă susțineți prin
 gânduri pozitive. De asemenea, spiritualitatea, ca și leadershipul, 
este un lucru greu de definit. Citiți mai multe informații despre actorul Răzvan Popa
 Răzvan Popa Răzvan Popa
 a absolvit Institutul Național de Artă Teatrală și Cinematografică la 
secțiile de actorie (în 1984) și regie (2004). A fost distribuit în 
spectacole pe scenele mai multor teatre: Teatrul Național Iași, Teatrul 
Evreiesc de Stat, Teatrul Româno-American „Eugene O’Neill”, Teatrul Mic 
și Teatrul Național București. Printre spectacolele regizate de Răzvan 
Popa, se numără: „Allegro, ma non troppo”(de Ion Minulescu), 
„Shylock”(Gareth Armstrong), „Surâsul diavolului”(Paul Emond), „Istoria 
comunismului povestită pentru bolnavii mintal”(Matei Vișniec). 
Activitatea sa artistică se manifestă și în film sau televiziune, în 
producții precum: „Quod erat demonstrandum”(Regia: Andrei Gruzsniczki), 
„BloodRayne”(Regia: Uwe Boll), „Seven Seconds”(Regia: Simon Fellows), 
„Păstrează-mă doar pentru tine”(Regia: Virgil Calotescu). 
 
 În colaborare cu ACT și Politon, Răzvan Popa este naratorul următoarelor cărți audio: „Lasă-ți viața să vorbească”, de Parker J. Palmer; |