4343 produse pe stoc
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Mitul antreprenorial (carte tipărită) De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință |  » Coperta | Dacă vrei să pui bazele unei afaceri, dacă ai un mic business și te întrebi de ce nu merge sau de ce nu merge atât de bine pe cât ți-ai dori tu, dacă vrei să afli ce anume și unde anume greșești în administrarea afacerii tale, aceasta este cartea de care ai nevoie! Asta pentru că Michael E. Gerber este cea mai importantă voce a micilor afaceri și întreprinderi din America, iar cartea de față poate fi considerată un mic ghid care face afacerile să funcționeze, garantând totodată să îți ofere o experiență revelatoare. | Afișat de 934 ori. |
| Preț raft: | 44.00 RON | |
Reducere: | 20% | Preț site: | 35.20 RON
* | |
Contact
|
Descriere
Vei
vedea ce oportunități aproape miraculoase sunt disponibile oricui pornește o
mică afacere așa cum trebuie, cu o înțelegere adevărată și cu instrumentele
necesare.
Autorul cărții, Michael E.
Gerber este o adevărată legendă a antreprenoriatului, fiind numit de Revista
Inc. Magazine guru-ul numărul 1 în lume în domeniul micilor afaceri. Michael
E. Gerber este un foarte căutat speaker, fondatorul și CEO-ul companiei de
consultanță în domeniul afacerilor E-Myth Worldwide și autorul
bestsellerurilor: The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth
Contractor și The E-Myth Mastery. De-a lungul timpului, Michael E. Gerber le-a
oferit consultanță câtorva mii de clienți, proprietari de mici afaceri,
antreprenori, manageri și directori executivi corporatiști din toată lumea
despre profunzimea adevăratului rol pe care îl poate juca perspectiva
antreprenorială în reinventarea economiei și a culturii lumii. Concluzia generală
a tuturor celor care l-au ascultat a fost că
sfaturile lui chiar funcționează!
MITUL
ANTREPRENORIAL ȘI MICA AFACERE AMERICANĂ
Mitul
antreprenorial susține că micile afaceri sunt pornite de antreprenori care
riscă capital pentru a face profit, lucru cum nu se poate mai neadevărat potrivit lui Gerber.
Conform lui, micile afaceri sunt inițiate de foști angajați, cu profil tehnic
în general, care suferă la un moment dat o Criză Antreprenorială. Din acel
moment, nevoia lor de a porni pe cont propriu nu mai poate fi stăvilită, și,
foștii angajați se transformă în mici antreprenori.
Concepția că: Dacă înțelegi în ce constă
munca tehnică a unei afaceri, înțelegi și afacerea care se ocupă cu respectiva
muncă tehnică, este, potrivit autorului, cea mai periculoasă și duce
la eșecul celor mai multe dintre micile business-uri.
Asta pentru că, în scurt timp,
tehnicianul proaspăt intrat în afaceri, se va dovedi a fi copleșit de propriul
business. Tehnicianul nu va mai fi doar tehnician, el devine acum Antreprenor,
Manager și Tehnician. Iar faptul că tehnicianul nu mai e o singură persoană, ci
trei indivizi diferiți, dă naștere unui mic
război, pe care nimeni nu îl poate
câștiga. De ce? Autorul detaliază aici pe larg raționamentul care se află în
spatele acestei concluzii, ajutându-te să conștientizezi lucruri la care nu
te-ai fi gândit, poate, altfel
Cu ajutorul exemplului lui
Sarah, o femeie care își deschide o plăcintărie pentru că se pricepe foarte
bine să facă plăcinte, dar e mai puțin pricepută să fie Manager și Antreprenor,
autorul explică ce înseamnă să fii Antreprenor și ce atribuții îi revin acestei
funcții, dar și unde greșește Sarah și ceilalți proprietari de mici afaceri
asemenea ei.
Majoritatea
(n. r: afacerilor) sunt administrate conform dorinței proprietarului, și
contrar nevoilor afacerii.
Și pentru a înțelege unde
greșești, Gerber te ajută mai întâi să îți înțelegi afacerea, prezentându-ți
cele trei faze ale dezvoltării unui business (Copilăria, Adolescența și
Maturitatea), ce te așteaptă în fiecare dintre ele și ce poți face mai bine, în
fiecare din aceste trei etape.
Copilăria afacerii este așadar perioada de început în
care tu ești totuna cu afacerea ta.
Adolescența este faza când te hotărăști să ceri ajutor, să
delegi altora sarcini de care nu te poți ocupa tot tu.
Maturitatea este exemplificată de companiile de prestigiu
din lume, care știu cum au ajuns unde au ajuns și ce trebuie să facă pentru a
ajunge unde vor.
Sfaturile pe care autorul i le
dă lui Sarah în cadrul exemplului sus-amintit vor da de gândit oricărui
antreprenor aflat la început de drum:
Dacă
afacerea ta depinde de tine, atunci nu ai o afacere ai o slujbă. Și este cea
mai rea slujbă din lume pentru că lucrezi pentru un nebun. În plus, nu acesta
este scopul intrării în afaceri. Scopul intrării în afaceri este de a te
elibera de o slujbă, pentru a crea slujbe pentru alți oameni.
În momentul în care ai depășit
faza copilăriei afacerii, și ai intrat în adolescență, atingând scopul intrării
în afaceri și angajând oameni, vei constata dezamăgit că:
nimănui
nu-i pasă de afacerea ta așa cum îți pasă ție. Că nimeni nu este dispus să
muncească la fel de mult ca tine. Că nimeni nu are judecata ta, sau abilitatea
ta, sau dorința ta, sau interesul tău.
Ce e de făcut în această
situație? Ce trebuie să faci atunci când afacerea începe să depășească zona ta
de confort și se simte nevoia evidentă a unui manager? Autorul îți răspunde mai
departe la aceste întrebări, prevenindu-te că, în această etapă, în lipsa unui
manager, business-ul tău poate urma doar trei căi:
1. Se întoarce în faza
copilăriei;
2. Riscă totul;
3. Rezistă din răsputeri.
Autorul te invită așadar să îți
identifici zona de confort, să afli cât de mare poate deveni afacerea ta, să
îți faci planuri, să anticipezi și să eviți pe cât posibil ca afacerea ta să
devină din nou mică, oferindu-ți un scurt ghid în legătură cu ce trebuie să
faci tu în calitate de proprietar al unui business. Află care este soluția
propusă de autor în cazul în care constați că ai început business-ul prost și
descoperă ce înseamnă o companie matură în concepția autorului:
Nu,
companii ca McDonald's, Federal Express și Disney nu au ajuns companii mature.
Ele au început astfel. Oamenii care le-au inițiat au avut o perspectivă total
diferită cu privire la ceea ce este o afacere și de ce funcționează.
Pornind de la modelul lui Tom
Watson, fondatorul IBM, autorul te sfătuiește ca atunci când pornești o afacere
să ai în față un model de business care funcționează și nu un model al muncii
în sine. Află ce condiții trebuie să îndeplinească acest model de business
pentru ca el să funcționeze la randament maxim și pregătește-te să îți
reinventezi afacerea!
REVOLUȚIA
LA CHEIE: O NOUĂ PERSPECTIVĂ ÎN AFACERI
Revoluția
la cheie este cea care ne furnizează o cheie invizibilă pentru dezvoltarea unei
afaceri extraordinare: modelul echilibrului suprem al unei afaceri care
funcționează.
Oferind ca exemplu McDonald's
și modul cum a apărut fenomenul numit franciză, autorul vorbește despre
Franciza ca Format de Afacere care a revoluționat mediul de afaceri american.
Statisticile sunt uimitoare: doar 5 % dintre francize au fost închise anual
între 1971 și 1987, comparativ cu 80% din afacerile deținute independent.
Așadar, dacă vrei să începi o afacere cu care să mergi aproape la sigur, poți
opta pentru Prototipul Francizei, care îți furnizează odată cu un nume recunoscut
și un sistem întreg de a face afaceri.
Prototipul
Francizei este modelul unei afaceri care funcționează. Modelul echilibrat care
îl va satisface în același timp și pe Antreprenor, și pe Manager, și pe
Tehnician.
Autorul ni-l oferă ca model pe
Ray Kroc care a avut o intuiție uimitoare în momentul în care și-a dat seama că
nu hamburgerii erau valoroși la McDonald's, ci modul cum era organizată
afacerea în sine. Gerber face o analiză a francizei McDonald's scoțând în
evidență toate punctele ei forte care o fac să funcționeze atât de bine. Ray
Kroc a reușit să creeze o afacere pe care oamenii doresc să o cumpere, tocmai
pentru că presupune costuri mici și garantează profitul. McDonald's este
valoros ca model de business pentru că poate fi copiat foarte ușor.
Autorul te va convinge pe
parcursul acestei părți că afacerea ta nu este și viața ta și îți va furniza în
acest sens toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ți crea prototipul
propriei francize. Vei învăța astfel:
Cum
să construiești o afacere care să funcționeze previzibil, fără efort și
profitabil;
Cum
să construiești o afacere care să funcționeze fără tine;
Cum
să te eliberezi de afacerea ta pentru a trăi o viață mai împlinită;
CUM
SĂ CONSTRUIEȘTI O MICĂ AFACERE DE SUCCES!
Cea de-a treia parte a cărții
este cea care te va interesa probabil cel mai mult. Pentru că asta îți dorești.
Pentru că asta își dorește până la urmă orice fire întreprinzătoare care
creează o afacere bazându-se pe o activitate pe care o cunoaște foarte bine sau
pe practicarea unei activități care-i face plăcere.
Faza de dezvoltare a afacerii
presupune așadar trei etape distincte, mai exact:
Inovația - în care
înveți să realizezi, să faci, să spui lucruri noi în cadrul afacerii tale;
Cuantificarea în
care vei învăța să urmărești cifrele asociate impactului pe care îl are
inovația;
Orchestrarea în
care înveți să faci lucrurile într-un anume mod, înveți să introduci o rutină
prestabilită;
La
nivel mai practic, ceea ce am trăit noi în munca cu micile afaceri este că, pe
măsură ce Procesul de Dezvoltare a Afacerii devine o parte constitutivă a
afacerii, el devine și o parte constitutivă a comunicării dintre participanți.
Devine nu numai un mod de a gândi și un mod de a face, ci și un mod de a fi. Ai
putea spune că, atunci când se apucă să muncească în această afacere, oamenii
încep să realizeze că ea este o metaforă puternică pentru lucrul la propria lor
viață.
Gerber este de părere că,
pentru a construi o afacere de succes trebuie să te gândești la afacerea ta ca
și cum aceasta ar fi prototipul pentru încă 5.000 de alte afaceri exact la fel.
Autorul te ghidează pas cu pas pentru a-ți crea Prototipul de Franciză,
propunându-ți șapte etape de parcurs:
Scopul Principal
reprezintă viziunea necesară pentru a-ți aduce afacerea la viață și viața în
afacere;
Obiectivul strategic -
declarația cu privire la ce trebuie să facă afacerea ta pentru tine ca să-ți
atingi Scopul Principal (standardele);
Strategia Organizațională:
structurarea afacerii conform modului în care trebuie să funcționeze;
Strategia de Management
Sistemul de Management, mijlocul prin care Prototipul tău de Franciză va produce
rezultatele pe care le dorești și Manualul de Procedură care definește munca pe
care o fac angajații;
Strategia de Personal -
maniera în care le comunici angajaților regulile care simbolizează ideea pe
care tu, proprietarul, o ai despre lume; ceea ce întreprinzi tu pentru a-ți
determina angajații să facă ce-ți dorești;
Strategia de Marketing
ce trebuie să facă afacerea ta în mintea clientului, pentru ca acesta să te
aleagă pe tine și nu pe altcineva;
Strategia Sistemelor
Un sistem este un set de lucruri, acțiuni, idei și informații care
interacționează unele cu altele astfel încât să modifice alte sisteme. Autorul
face referire aici la trei tipuri de sisteme implicate în afacerea ta: Hard,
Soft și Sisteme de Informații. Află ce înseamnă fiecare dintre ele și cum se
integrează acestea în afacerea ta pentru a produce rezultatele dorite!
Nu este deloc întâmplător
faptul că Mitul Antreprenorial a lui Michael E. Gerber a fost votată cartea de
business nr.1 de către Inc. 500 CEOs. Ceea ce a contribuit la succesul
fulminant al acestei cărți nu este numai expertiza dovedită a autorului în
domeniul micilor afaceri și întreprinderi, ci și modul foarte explicit în care
a fost redactată. Exemplele folosite de autor pe parcursul cărții pentru
exemplificarea fiecărui concept prezentat sunt atât de edificatoare, încât,
oricine, chiar și cei care nu au avut niciodată contact cu mediul de business
și limbajul său specific, le poate înțelege și, mai apoi, pune în
practică.
Astfel, la finalul cărții, tot
ce îți rămâne de făcut, este:
Să
faci un pas înapoi și să îți privești afacerea cu noii tăi ochi de Antreprenor.
Trebuie să îți analizezi afacerea așa cum este astăzi, să hotărăști cum vrei să
arate în final, iar apoi să stabilești distanța dintre locul în care ești acum
și cel în care trebuie să fii pentru a-ți transpune visul în realitate. Această
distanță îți va spune exact ce trebuie făcut ca să dai viață afacerii vieții
tale. Iar ceea ce vei descoperi când îți vei privi afacerea prin Ochi de
Antreprenor este că distanța este mereu creată de absența sistemelor, de
absența modului brevetat de a face afaceri ce diferențiază cu succes afacerea
ta de toate celelalte.
CaracteristiciNumărul de pagini: 320Formatul în cm. (l x L): 13 x 20I.S.B.N.: 978-606-913-342-2Traducerea: Cristina Stan A apărut în: 2018- |
Fii primul care își spune opinia! |
|
|
|
|
 | Emergența Șapte pași pentru a-ți schimba radical viața |
|
|
|
|
|
|
|
Cele mai noi cărți ADEVĂR DIVIN
|
Noutăți pe site
|
Retipăriri
| |
|
 |
|
 |
|