În pofida progresului și a succeselor obținute în cadrul științelor
psihologiei și a educației copiilor, condițiile în care se nasc, se
dezvoltă și sunt educați copiii astăzi devin din ce în ce mai nefaste.Tematica acestei cărți cuprinde principii fundamentale pe care pedagogul trebuie să le aibă în vedere.
Educarea – Învățarea – Recreerea copilului din punct de vedere pedagogic creștin
11.00RON
(Stoc 0)
Indisponibil
×
Anunță-mă când „Educarea – Învățarea – Recreerea copilului din punct de vedere pedagogic creștin” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
În pofida progresului și a succeselor obținute în cadrul științelor
psihologiei și a educației copiilor, condițiile în care se nasc, se
dezvoltă și sunt educați copiii astăzi devin din ce în ce mai nefaste.
Tematica acestei cărți cuprinde principii fundamentale pe care pedagogul trebuie să le aibă în vedere. Mai intai, analizeaza familia ca spatiu al influentei pedagogice reciproce si remarca rolul special al mamei si al tatalui in educatia copiilor. Sunt expuse principiile fundamentale ale asa-numitei educatii anti-despotice sau democratice, precum si importanta incurajarii si a autoevaluarii. De asemenea, este semnalat modul in care trebuie sa fie transmisa iubirea si cum sa fie legata libertatea de disciplina in cazul copiilor,in cadrul unei cunoasteri si autoeducari continue ale parintilor. Elementele fundamentale ale intregii educatii sunt dezvoltarea si cultivarea religiozitatii autentice a copiilor inca din frageda copilarie si legatura lor cu viata liturgica si euharistica a Bisericii.
In fine, lucrarea noastra, ca putatori ai educatiei in Hristos, va aduce roade imbucuratoare, daca invocam puterea si luminarea de la Dumnezeu. Este de ajuns ca noi sa fim convinsi primii ca aceasta educatie conduce la depasirea de sine si la negarea egocentrismului,la adevarata maturizare duhovniceasca a copilului.
Cuprins:
Introducere
Capitolul I FAMILIA CONTEMPORANÃ
1.Dedicație mamei Maternitate și vrednicie în fața noilor împrejurări Mama ideală
2.Rolul mamei în educația copiilor Mama, protagonista Mama — pol de atracție pentru copil De la protecție excesivă... la respingere Mama adevărată
3.Tatăl în fața noului său rol Tatăl și educația copiilor Tatăl în rolul de model Specificul rolului patern Tatăl și noul mers al lucrurilor din lume Ieșire din izolarea față de ceilalți
4.Probleme ale familiei contemporane Bunul mers al familiei contemporane Ținta atacului copiilor sunt părinții? Alte situații greșite Alte probleme Ce doresc copiii?
Capitolul al II-lea FORMA EDUCAȚIEI
1.Educația democratică Slăbirea despotismului Forme ale educației democratice Consecințe ale despotismului Democrație și educație Părinți adevărați
2.Ne încurajăm copiii așa cum trebuie? De la lipsa încurajării până la descurajare Exagerări... încurajatoare Folosire rațională Principii fundamentale
3.Autoevaluarea - un scop demn de atins Pericolul supraaprecierii Autoevaluarea are și partea ei pozitivă Responsabilitatea -factor al autoevaluării Comunicarea - cale a autoevaluării
4.Cum îi putem ajuta pe copiii noștri să fie mai buni Simplitatea și sinceritatea copilului Capacitatea de a ierta ușor și solidaritatea Dragostea de învățătură și imaginația Autonomia și buna dispoziție încredere și dragoste
Capitolul al III-lea MIJLOACE ALE EDUCAȚIEI
1. Cum să ne manifestăm dragostea față de copii Forme de iubire nesănătoasă Părinții nu iau măsuri Forme de iubire autentică Iubirea răbdătoare Școala și educația liturgică Cine face educația liturgică
2 Grecii in educarea copiilor noștri Neștiință nejustificată Primele greșeli Copiii înjură Protecție excesivă? Nu, mulțumesc! Opresiunea - cealaltă față a monedei
3. Libertate și disciplină în actul educației pericolele lipsei de control Obligafia totală este inacceptabilă Libertatea adevărată Voinfă și responsabilitate
1. Religiozitatea copilului Pământul bun Caracterul personal al educației religioase Consecințele lipsei credinței
2. Cultivarea religiozității copilului Educa(ia religioasă, conform Sfinților Părinți ai Bisericii Cultivarea religiozității-după John Amos Comenius Actualitatea cultivării religiozității De la teorie la practică
3. Viața liturgică a copiilor noștri Familia și educația liturgică Alte ocazii pentru educația liturgică
4. Educația euharistică a copiilor noștri Câteva interpretări greșite Mai multă trăire și mai puține cuvinte. Rolul ei este de neînlocuit
Capitolul al V-lea ȘCOALÃ ȘI EDUCAȚIE
1. Copilul și școala Referitor la vacanță Cum vom atenua problemele de adaptare Mai aproape de copiii noștri
2. Educatorul în rolul de model al copiilor Educatorul și meseria lui Principalele însușiri ale educatorului Cum va izbândi în lucrarea lui
3. Relațiile dintre părinți și educator Educatorul-împreună-pedagpg cu părinții copilului Nu, conflictului! Da, colaborării armonioase! Criza de autoritate Școli ale părinților și consilieri psihologici
4. Copilul dificil și școala Copilul inadaptat Copilul care te simte cum ești
5. Ce citesc copiii noștri? în fața realității Capcane din hârtie Există și cărți bune pentru copii Cum vor ajunge cărțile bune în mâinile copiilor
Capitolul al VI-lea RECREEREA COPILULUI
1. Problema recreerii copilului Nevoia de recreere Recreerea comercială Capcane publicitare Și totuși există soluții
2. Jocul - de la sursă de bucurie la... sursă de violență Izvorul puterii și al bucuriei Câteva premise ale jocului creativ Nu, violenței! Jocuri creative
3. Joc și ocultism Pericolul superofertei focuri... capcane Dansul nu se oprește Datoria noastră față de copiii noștri
4. Influența mass-mediei în casa noastră Pericol de dependență Televiziune și violență Televizor și joc Față în față cu noua realitate Există și elemente bune
5. Vacanța - rodnică sau păgubitoare pentru copii? Repararea unei neînțelegeri încă niște ocazii ale vacanței Problemele legate de vacanță trebuie depășite