Căderea regimului ceaușist în 1989 a lăsat în întreaga Românie
aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate supraaglomerate,
pauperizate și cu personal insuficient. Acesta este contextul în care o
echipă americană de specialiști în sănătate mentală a demarat cel mai
complex studiu modern despre efectele instituționalizării asupra stării
de bine a copiilor...
Copiii abandonați ai României. Privațiune, dezvoltare cerebrală
39.0031.20RON
(Stoc 0)
×
Anunță-mă când „Copiii abandonați ai României” e disponibil(ă)
• Adresa de e-Mail la care dorești să primești notificarea
Căderea regimului ceaușist în 1989 a lăsat în întreaga Românie
aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate supraaglomerate,
pauperizate și cu personal insuficient. Acesta este contextul în care o
echipă americană de specialiști în sănătate mentală a demarat cel mai
complex studiu modern despre efectele instituționalizării asupra stării
de bine a copiilor. Copiii abandonați ai României, o descriere
fidelă a acestei cercetări, ilustrează și eforturi de recuperare prețul
devastator plătit de copiii lipsiți de îngrijire empatică, de
interacțiune socială, de stimulare și de siguranță. Demarat în 2000,
Proiectul de Intervenție Timpurie „București” a reprezentat o analiză
riguros controlată a plasamentului familial ca alternativă a
instituționalizării. În studiul lor desfășurat pe parcursul a 12 ani,
cercetătorii americani au inclus 136 de copii orfani cu vârsta de cel
mult trei ani și i-au distribuit aleatoriu pe jumătate dintre ei în
familii sociale, cealaltă jumătate rămânând în instituțiile de ocrotire.
Pe lângă faptul că s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii
instituționalizați au prezentat o gamă variată de tulburări sociale și
emoționale, precum și modificări în dezvoltarea cerebrală. În schimb, în
ceea ce-i privește pe copiii ajunși în familii sociale, cu cât aceștia
au fost plasați mai devreme, cu atât mai bine s-au recuperat. Cartea de
față reprezintă atât o contribuție științifică remarcabilă în domeniul
psihologiei și neuroștiinței dezvoltării, cât și un îndemn energic la
adresa autorităților autohtone (și de pretutindeni) în a îmbunătăți
soarta copiilor instituționalizați.
Cuprins:
Prefață
Capitolul 1. Începutul unei călătorii Capitolul 2. Organizarea și demararea studiului Capitolul 3. Istoria instituționalizării copiilor în România Capitolul 4. Considerente etice Capitolul 5. Intervenția prin plasament familial Capitolul 6. Instituționalizarea și riscurile ei asupra dezvoltării Capitolul 7. Cogniție și limbaj Capitolul 8. Instituționalizarea timpurie și dezvoltareacreierului Capitolul 9. Creștere, motricitate și dezvoltare celulară Capitolul 10. Dezvoltarea socioemoțională Capitolul 11. Psihopatologie Capitolul 12. O imagine de ansamblu Mulțumiri Referințe Note