V. Războaiele dintre zeii vechi Prima vizită a lui Anu pe Pământ şi deciziile luate au stabilit cursul evenimentelor pe Pământ pentru toate mileniile care au urmat. în timp, acestea au condus la crearea Omului Adam, aşa cum îl cunoaştem noi, Homo sapiens; de asemenea, se întrezărea un viitor conflict pe Pământ între Enlil şi Enki şi descendenţii lor. Dar mai întâi au fost luptele persistente şi dureroase dintre Casa lui Anu şi Casa lui Alalu, o duşmănie care a izbucnit pe Pământ în Războiul Titanilor. Afost un conflict care i-a pus pe „zeii din cer'' împotriva „zeilor de pe Pământul întunecat''; a culminat, în ultima sa fază, cu o revoltă a Igigilor! Ştim din Regalitatea în Cer că războiul a avut loc în primele zile ale nibiruenilor pe Pământ şi ca urmare a primei vizite a lui Anu pe Pământ. Adversarii sunt numiţi „zeii vechi şi puternici, zeii zilelor de demult''. După ce au fost numiţi cinci strămoşi, ca fiind „taţii şi mamele zeilor'', de dinaintea lui Anu şi Alalu, povestea începe cu uzurparea tronului de pe Nibiru, zborul lui Alalu, vizita lui Anu pe Pământ şi conflictul care a urmat cu Kumarbi. Povestea din Regalitatea în Cer este augmentată şi continuată în numeroase texte hitite/huriene, pe care savanţii le numesc în comun The Kumarbi Cycle (Ciclul Kumarbi). Textele, puse cu mult efort laolaltă (dar totuşi fragmentate), au devenit recent inteligibile, prin descoperirea unorfragmene şi versiuni suplimentare, înglobate în primul text de către H. Guterbock (Kumarbi Mythen von Churritischen Kronos - Miturile Kumarbi) şi H. Otten (Mythen vom Gotte Kumarbi - Neue Fragmente - Miturile Kumarbi - Fragmente noi). Insă cât timp a rămas Kumarbi în aer după lupta cu Anu nu aflăm din aceste texte. în schimb, aflăm că după un timp şi după ce Kumarbi a reuşit să scuipe „pietrele'' care i-au crescut în abdomen, din blestemul lui Anu, el a coborât pe Pământ. Pentru motive care s-ar putea să fi fost explicate în părţile care lipsesc, el a mers la Ea, în Abzu. Versurile fragmentate se referă apoi la apariţia în scenă a Zeului Furtunii, Teshub, care, potrivit sumerienilor, a fost cel mai mic fiu al lui Enlil, şi anume Ishkur/Adad. Zeul Furtunii îl încearcă pe Kumarbi, spunându-i despre minunatele atribute şi obiecte pe care fiecare zeu i le va acorda; printre aceste atribute va fi înţelepciunea, care va fi ţinută departe de Kumarbi. „înfuriat, Kumarbi a mers la Nippur.'' Pauzele din texte ne lipsesc de ceea ce s-a întâmplat acolo, în locuinţele lui Enlil; dar după o şedere de şapte luni, Kumarbi s-a întors să se consulte cu Ea. Ea i-a sugerat „să urce la cer'' şi să caute ajutorul lui Lama, care era „mama celor doi zei'' şi, astfel, conducătoarea unui matriarhat ancestral al celor două dinastii concurente. Urmărindu-şi interesul propriu, Ea s-a oferit să-l transporte pe Kumarbi până la Locuinţa Cerească în carul său, MAR.GID.DA, cel pe care akkadieniiîl numeau Ti-ia-ri-ta, „vehiculul zburător''. Dar zeiţa, după ce a aflat că Ea venea fără permisiune din partea Adunării Zeilor, a trimis „vânturi cu fulgere''împotriva ambarcaţiunii spaţiale a lui Ea, forţându-i pe cei doi să se întoarcă pe Pământ. în loc să coboare, Kumarbi a ales să rămână cu zeii care orbitau, cei pe care textele hitite/huriene îi numeau Irsirra („Cei care Văd şi Orbitează''), IGI. GI în sumeriană. Având suficient timp, „Kumarbi a căzut pe gânduri... în mintea lui... au apărut gândurile de a crea neînţelegeri... de a urzi răul''. |